שר התקשורת יוזם: מפעילים יחויבו לאסוף ציוד מהלקוחות

המטרה של דודי אמסלם היא להפסיק את טרטור הלקוחות ולהסיר חסם מעבר בבואם לעבור חברה • המפעילים צפויים להתנגד למהלך בשל העלויות הכרוכות בו

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

מי שחשב ששר התקשורת דודי אמסלם יתאפק שלא לקבל החלטות צרכניות עד תום הבחירות, עתיד להתבדות. ל"גלובס" נודע כי אמסלם מתכנן מהלך צרכני מובהק, שמטרתו להסיר חסמי מעבר בין לקוחות הטלוויזיה והאינטרנט ולחייב את המפעילים לשלוח שליח לאסוף ציוד במסגרת המעבר שלהם מחברה לחברה.

היוזמה של אמסלם מפתיעה על רקע האמירה שלו כשנכנס לתפקיד, שהוא אינו מתכוון ליזום מהלכים רחבים בתקופת בחירות. במסגרת היוזמה החברתית של אמסלם, חברות התקשורת יידרשו לאסוף ציוד קצה מבית הלקוח בבואם להתנתק או לעבור חברה. המשמעות היא שכל לקוח שמתנתק מהחברה ממנה הוא מקבל שירותים, בין אם מדובר באינטרנט או בטלוויזיה, ומשתמש בציוד מושכר כגון ממיר או נתב אלחוטי, יוכל להחזיר את הציוד באמצעות שליח של החברה, שיבוא לאסוף את הציוד בתיאום עימו.

אמסלם הורה להוציא שימוע לקבלת עמדות הציבור, ומדובר ביוזמה אישית שלו ככל הנראה על רקע ניסיון אישי שלו.

המצב הנהוג היום הוא שמנוי שמבקש להתנתק מחברה או לעבור לחברה אחרת, נדרש להחזיר את הציוד לנקודת איסוף שהמפעיל קובע. לא תמיד הפתרון עובד, ובלא מעט מקרים החזרת הציוד כרוכה בטרדה גדולה ללקוח, וכאשר הדבר לא מתבצע בזמן שהגדיר המפעיל הננטש, לפעמים הלקוחות גם נאלצים לשלם קנסות.

המטרה במהלך היא לשים סוף לעניין ולהפסיק את הטרטור של הלקוח. משרד התקשורת רואה בכך הסרה של חסם מעבר של לקוחות והגברת השקיפות למשתמשים.