יאיר כץ באספת מחאה של עובדי תע"א: "אנחנו יודעים להילחם כשצריך"

(עדכון) - יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, הודיע כי יתנגד להארכת הסכם הצמיחה בחברה, שצפוי לפקוע בסוף החודש זאת חרף דרישות ההנהלה להאריכו • בוועד הבהירו כי במקרה שהנהלת החברה תיבחר לנקוט מהלכים חד-צדדיים, אלה ייענו במאבק חסר תקדים בהיקפו

אספת העובדים בתעשייה האווירית / צילום: תמונה פרטית
אספת העובדים בתעשייה האווירית / צילום: תמונה פרטית

יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, יאיר כץ, הודיע הבוקר (ב') כי יתנגד להארכת הסכם הצמיחה בחברה, שצפוי לפקוע בסוף החודש. זאת, חרף דרישות ההנהלה להאריך אותו בתקופה נוספת בשל מצבה הפיננסי של החברה. בוועד הבהירו כי במקרה שהנהלת החברה תיבחר לנקוט מהלכים חד-צדדיים, אלה ייענו במאבק חסר תקדים בהיקפו.

באספת מחאה, שבה השתתפו על-פי הערכות כ-4,000 מעובדי החברה, אמר כץ: "הסכם הצמיחה מבחינתי ומבחינת העובדים נגמר. באנו בכוונות טובות ופעלנו מתוך אחריות ושיקול-דעת, אך לא לעולם חוסן. ידינו מושטת לשלום, ואנו נכונים לפתרון. אני לא מקדש מלחמה, ואני מעדיף לא לקבל פרס אחרי שרבים יפלו במערכה הזאת. אני מעדיך להיות זה שמנע את המלחמה. ואנחנו יודעים להילחם מתי שצריך". 

מדובר באספת מחאה ראשונה מתוך שורה של אספות דומות שייערכו ביומיים הקרובים באתרים המרכזיים של התעשייה האווירית, ובהם מפעל אלתא באשדוד ומפעלי החברה ביהוד.

המהלכים שהנהלת התע"א מבקשת לקדם כוללים את הארכת הסכם הצמיחה שנחתם בקיץ 2016 עם העובדים, ובמסגרתו הם ויתרו על שורה של הטבות ועל עדכוני שכר בהתאם לסיכומים שהושגו ב-3 השנים האחרונות במגזר הציבורי.

ההסכם עתיד לפקוע בסוף החודש, וועד העובדים בראשות יאיר כץ מתנגד להארכתו. במקביל, כפי ש"גלובס" חשף בשבועות האחרונים, בהנהלת התעשייה האווירית מתגבשת תוכנית לפיטורים של כ-600 מעובדי החברה. בתע"א מועסקים כ-15 אלף עובדים.

הרקע למהלכי ההתייעלות שהתע"א מנסה לקדם הוא המצב הפיננסי שלה ובעיות יעילות. את שנת 2018 היא סיימה עם הפסד של 47 מיליון דולר.