גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכסף בבלטות, הפשיטה המבוימת והמזוודה: כך הגיעו 1.4 מיליון שקל במזומן לרשות המסים

מה עושה רשות המסים כשהיא רוצה לגבות חוב מס בגין הכנסות שלא דווחו, אבל הבנקים חוששים כי מקור הכספים אינו חוקי ומסרבים להפקיד את הכסף? ● הסיפור המפתיע על גבר בן 81 שהחביא במשך שנים 4.5 מיליון שקל במזומן בקירות ביתו - והפתרון היצירתי של הרשות לגביית המס על הכספים הלא מדווחים

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: יונתן בלום, גלובס
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: יונתן בלום, גלובס

אל משרדי רשות המסים בקריית הממשלה בתל-אביב הגיע לפני זמן מה קשיש, א', ובידו מזוודה. במזוודה נחו להם בשלווה קצת יותר מ-1.4 מיליון שקל במזומן, בשטרות של 50-100-ו-200 שקל, שסודרו בערימות יפות. זמן קצר לאחר מכן, כאשר א' יצא ממשרדי הרשות, המזוודה כבר לא הייתה בידיו. היא הועברה אחר כבוד לעובדי מחלקת הגבייה ברשות המסים, כתשלום חוב מס שנקבע לו בדיונים שהוא ניהל, ומנהל, מול פקיד השומה לקראת חתימתו על הסכם גילוי מרצון. זאת, בגין הון לא מדווח בסך 4.5 מיליון שקל שהחביא א' ב"בלטות" וב"קיר" תקופה ארוכה.

נוהל גילוי מרצון מאפשר למעלימי הכנסות להצהיר על הונם החבוי, ולשלם את המס הנדרש, ללא חשש מהדין הפלילי.

נשמע הגיוני? מהלך טבעי? לא ממש. בעבר, מעולם לא התקבל סכום כה גבוה במזומנים במשרדי רשות המסים כתשלום מס. ברשות המסים, בראשות ערן יעקב, אף מציינים בפני מייצגי נישומים, פעם אחר פעם, כי אין להם קופות לצורך קבלת תשלומים מנישומים במזומן במשרדיהם - אך זה בדיוק מה שקרה לאחרונה בעניינו של א'. התשלום החריג במזומנים התאפשר בעקבות פתרון יצירתי שמצאו באי-כוחו, עורכי הדין גלעד ברון וחיים לוי ממשרד עורכי הדין ברון, ונציגי הרשות. הפתרון כלל הליך "גבייה" מבוים של הרשות לצורך התשלום הוולונטרי של חוב המס. זאת, עוד לפני שהליך הגילוי מרצון הושלם. 

עו"ד גלעד ברון / צילום: תמר מצפי

מיליונים בכספות 

כיצד הסכימה הרשות לקבל יותר ממיליון שקל במזומנים? כדי להשיב לשאלה זו צריך לחזור לראשיתו של הסיפור. בנובמבר 2018 פנה א', יליד 1938, לרשות המסים בבקשה לגילוי מרצון של 4.5 מיליון שקל שחסך במשך תקופה ארוכה בביתו, אך לא דווחו לרשויות ולא הופקדו בבנקים. התברר כי הכספים הוחבאו על-ידו בכספת ביתו וכן בכספות בבתים של קרובי משפחתו ובמקומות עלומים נוספים. הכספים היו "הכנסות זרות" של א' בשנים 2008-2017 - שהרוויח בגין עבודה בחו"ל. במסגרת המשא-ומתן בהליך הגילוי של הכספים לרשות המסים, הסביר א' לפקיד השומה כי "בדור שלי ניהלנו את כספי המזומן בעצמנו, ולא הפקדנו אותם בבנקים".

בפברואר השנה, לאחר משא-ומתן בין הצדדים, הגיעו עורכי דינו של א' ופקיד השומה לטיוטת הסכם שומה וגבייה, שלפיה תתקבל בקשת הגילוי מרצון של א', והכנסתו החייבת לשנים 2008-2017 תוגדל רטרואקטיבית בסך של 382 אלף שקל לשנה ותחויב במס. עוד נקבע כי בנוסף למס ההכנסה לפי מדרגות המס הקבועות בחוק, ישלם א' מס בשיעור 25% בתוספת ריבית והצמדה על סכום של 67.5 אלף שקל.

בשורה התחתונה נקבע כי על א' לשלם קצת מעל 1.443 מיליון שקל מס בגין הכנסותיו הזרות, ובכך תסתיים פרשת הגילוי מרצון שלו. הצדדים הסכימו עוד כי לא יחול קנס גירעון בגין ההסכם (פקיד השומה רשאי להטיל קנסות על נישומים בהליך, אך הנוהג שהתקבע הוא שלא מגישים קנסות כאלה).

במסגרת ההסכם נרשמה גם הצהרתו של א' כי מקורות הכספים שחסך אינם מפעילות כלכלית בלתי חוקית, ואין בהם משום עבירה על חוקי איסור הלבנת הון בישראל ובעולם. בהמשך הדרך יגלה א' כי להצהרה הזאת אין שום משמעות בעולם הבנקאות, אך ברשות המסים קיבלו את הסבריו למקורות הכסף והתקדמו איתו בהליך הגילוי. עם זאת, ברשות הבהירו ל-א' כי ההסכם אינו מעניק לו חסינות פלילית, והסמכות להעניק חסינות היא בידי סמנכ"ל החקירות ברשות המסים. כלומר, הליך הגילוי מרצון טרם הושלם סופית, ונשארו ל-א' עוד כמה קצוות לסגור כדי שהסיפור יהיה מאחוריו. 

הבנק מסרב להפקדה

אולם א' לא רצה להמתין לסוף ההליך, והחליט שהוא רוצה לשלם את סכום המס המוסכם, כך שלפחות החלק הזה יהיה מאחוריו. לפיכך, הוא פנה לבנק שבו מתנהל חשבונו, באמצעות עורכי הדין ברון ולוי, וביקש להפקיד בבנק את כספי המזומנים שאגר במשך השנים. זאת, כדי שיוכל לשלם את המס לרשות המסים.

או-אז גילה א' כי הבנקים מנהלים מערכת אחרת ונפרדת ממערכות ההסכמים של רשות המסים, וכי בבנק לא מוכנים לקבל את כספו. פעם אחר פעם פנה א' לבנק בבקשה להפקדת הכספים, ופעם אחר פעם הוא נענה בשלילה.

במקרים רבים הבנקים מסרבים לקבל כספים ולהעבירם לתשלום חובות מס לרשות המסים, גם כשמוצג להם שובר בתוקף שהנפיק פקיד השומה והסכם שומה חתום. זאת, מאחר שהכסף שהוכשר בהליך גילוי מרצון ברשות המסים לא בהכרח "כשר" בעיני הבנקים, שכפופים לכללי איסור הלבנת הון מחמירים.  

עו"ד חיים לוי / צילום: תמר מצפי

הוצאה לפועל מבוימת

א' מצא את עצמו תקוע. יש לו חוב מס, יש לו הכסף לשלם אותו, אך הוא אינו יכול להפקיד אותו בבנק כדי להעבירו לרשות המסים. וכאן התחיל הפתרון היצירתי שרקחו עורכי דינו של א', יחד עם רשות המסים. עורכי הדין ברון ולוי פנו לסמנכ"לית הגבייה ברשות המסים, זילפה גלינדוס, וביקשו כי יתאפשר תשלום המס במזומן מהכספים המועלמים.

לאחר מגוון הצעות שלא הבשילו, עלה בראשם של המייצגים רעיון יצירתי: מדוע שהרשות לא תבצע הליך גבייה על-ידי מחלקת ההוצאה לפועל שלה, ותיקח בעצמה את הכסף מהנישום? זה הרי חוב מס. אז מדוע לא לגבות אותו באמצעים הלוחמניים שיש לרשות המסים?

וכך נולדה הקונסטרוקציה הבאה: בין הצדדים הוסכם תחילה כי גובי המס ממחלקת ההוצאה לפועל של רשות המסים יגיעו לביתו של א', ידפקו על דלתו ויתפסו את הכספים שנועדו לתשלום החוב, שלמעשה יחכו להם על שולחן האוכל - ובא לציון גואל. בהמשך התסריט הזה השתנה, והוחלט כי א' פשוט יביא את הכסף למשרדי הרשות, ופקידי הרשות "יתפסו" אותו שם. וכך אכן היה. 

תגובת רשות המסים: "הרשות בשיח עם הרגולטורים לגבי הפקדות כספי גילוי מרצון בבנקים"

בתגובה למקרה של הקשיש א', מסרה רשות המסים כי "בשל חובת הסודיות איננו יכולים לאשר או להכחיש את פרטי המקרה המובא בפנייתכם".

עם זאת, הרשות הוסיפה כי "כלל, תפקידה העיקרי של רשות המסים הוא גביית מסים. מסים אלה משמשים כבסיס הכלכלי לקופת המדינה ולמוסדותיה. בהתאם לחוק, רשות המסים גובה מסים מכל מקור חיוב המצוי בפקודת מס הכנסה. ככל שישנו חוב במערכי המס אשר איננו משולם, לרשות המסים עומדים מספר כלים לאכיפת הגבייה, וביניהם הליכי הוצאה לפועל".

במילים אחרות, הרשות מודה בכך שהיא עשתה שימוש בכלי גבייה "לוחמניים" לכאורה, הליכי הוצאה לפועל, שנתונים לה במקרה של אי-תשלום מס, כדי להכשיר את גביית חוב המס שעליו הוסכם במסגרת הליך גילוי מרצון מול א'.

עוד התייחסו ברשות לבעיה הרוחבית יותר, של חסימת הנישומים מהפקדת הכספים בבנקים בישראל, גם לאחר שהרשות קיבלה את הצהרת הנישום כי מקור הכספים חוקי, ולא התקבלו תוך ביצוע עבירות והלבנת הון. בעניין זה נמסר כי "באשר לשאלת המהלכים לקבלת כספי מסים אשר אינם מאושרים על-ידי הבנקים, כדוגמת מסים מרווחי פעילות במטבעות וירטואליים, הרשות מקיימת שיח בנושא אל מול הרגולטורים הרלוונטיים".

עם זאת, הרשות ביקשה להבהיר כי "כלים לאכיפת הגבייה אינם נמנים בין המהלכים המצוינים". ובמילים אחרות: לא ברור עד כמה תיאות רשות המסים לקבל תשלומים נוספים במזומן בדרך היצירתית שנפתחה בפני א'. אולם נראה כי מרגע שהיא פתחה את הפתח הזה עבור נישום אחד, היא תצטרך להסביר מדוע לא תאשר מהלך כזה גם בפעם הבאה, אם וכאשר תתבקש לכך. 

תשלומים במסגרת גילוי מרצון: הבנקים מסרבים לקבל את הכספים, הרגולציה טרם מצאה פתרון - לכן נדרשים פתרונות יצירתיים

הטענה כי לא ניתן להכניס כספים למערכת הבנקאית הישראלית גם לאחר שהם "הוכשרו" בהליך גילוי מרצון על-ידי רשות המסים, חוזרת על עצמה בשנים האחרונות מצד עורכי הדין ורואי החשבון המייצגים נישומים. "הסובלים" המרכזיים מהבעיה הם הישראלים המחזיקים מיליונים רבים בחשבונות בחו"ל, וערכו הליך גילוי מרצון כדי "להלבין" את הכסף, אך מצאו עצמם תקועים ללא יכולת להעביר את הכספים מהבנקים בחו"ל לבנקים בארץ - וכך, גם ללא יכולת לשלם את המס שהוטל עליהם. רבים מהם גם מחזיקים כספים במטבעות וירטואליים ואת רווחי הכספים הללו, והם נתקלים בסירוב אוטומטי כמעט מצד הבנקים להפקדת הכספים.

מדובר בבעיה רגולטורית, שמקורה באי-ודאות באשר למקור הכספים והיעדר הסדרים ברורים מול רשות המסים, הרשות למניעת הלבנת הון, הפיקוח על הבנקים והמערכת הבנקאית. אלה מהווים חסם לכניסת הכספים בשערי הבנקאות הישראלית.

הבעיה מוכרת לרשות המסים, שמצויה כיום בדיונים קדחתניים מול בנק ישראל והרשות לאיסור הלבנת הון כדי למצוא לכך פתרון. אולם בינתיים עורכי הדין ורואי החשבון המייצגים את הנישומים מחפשים פתרונות יצירתיים.

לימבו התשלום

לטענת עו"ד חיים לוי, שייצג את א', העובדה שרשות המסים הסכימה לקבל את כספי לקוחו במסגרת הליך גבייה, באמצעות מחלקת ההוצאה לפועל שלה, מהווה תקדים שפותח כעת פתח עבור נישומים רבים אחרים שמצויים באותו לימבו - הסכם גילוי מרצון, ללא יכולת להפקיד את הכסף בבנק כדי לשלם את המס.

לדבריו, "במסגרת ההסדר סוכם גובה תשלום המס. הדרך היחידה לשלם את המס הייתה מתוך סך הכסף המזומן שגולה בהליך, ושלגביו נתקל מרשנו בסירוב להפקדה הן מצד הבנקים והן מצד רשות המסים, שלא אפשרה את תשלום המס בכסף מזומן.

"פנינו בעניין זה לסמנכ"לית הגבייה של רשות המסים ולמנהל הרשות, בבקשה לאפשר למרשנו להסדיר את תשלום המס בכסף מזומן, והצלחנו, יחד עם הרשות, לייצר את הקונסטרוקציה לתשלום המס במזומן, באמצעות מתן הרשאה לגובי המס במחלקת ההוצאה לפועל של הרשות, לתפוס את הכסף המזומן בהליך מתואם עימנו ולהפקידו בקופת הרשות, וכך נעשה".

לדברי עו"ד לוי, "זו פעם ראשונה בהיסטוריה שמשולם סכום כל-כך גבוה במזומנים לרשות המסים כתשלום מס, באופן היצירתי הזה; והדבר נותן מענה לאנומליה שנוצרה בכל אותם מקרים שנישומים עשו הסדרים של גילוי מרצון, ולא יכולים להפקיד את הכסף המזומן שעליו דיווחו במסגרת ההליך בבנקים, ומאידך לא יכלו לשלם אותו לרשות".

מקור חוקי

עו"ד לוי מוסיף כי "הבנקים טוענים שהם לא כפופים להסדרי גילוי מרצון עם הרשות, כי הם כפופים להוראות בנק ישראל בכל מה שקשור לרגולציה של הלבנת הון. רשות המסים גובה מס גם ממקורות לא חוקיים, אך הוראות בנק ישראל והוראות חוק הלבנת הון מגדירות פעילות בלתי חוקית כזו או אחרת - למשל, עבירות מתחום ההימורים, הסמים, סחר בבני אדם וכו' - כעבירות מקור, כאשר הכספים שהתקבלו כתוצאה מהפעילות הזאת הם כספים נגועים שלא ניתן להטמיע אותם במערכת הבנקאית".

עו"ד לוי מסביר עוד כי "הלאקונה היא שהבנקים לא באמת מאפשרים לציבור הנישומים להניח את דעתם שמקור הכספים בהליכי הגילוי מרצון הוא מקור חוקי ולגיטימי, ולא עברייני. הבנקים לא ערוכים לבחון את המקור של הכספים, ולכן הם דוחים את בקשות הנישומים באופן קטגורי.

"הפתרון היצירתי שמצאנו הוא פתרון חלקי ולא פתרון כולל לאנומליה, אבל הוא מאפשר לנישומים לשלם את המס בהתאם להסכמים שהגיעו אליהם. בכל מה שקשור לבנקים מתנהל עדיין דיאלוג עם קציני הציות בבנקים, ולפעמים אנחנו מצליחים לשכנע אותם שמקור הכספים הוא לגיטימי, ואז מתאפשרת הפקדת הכספים".

עוד כתבות

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: למה כדאי לאמץ את גישת הפרודוקטיביות האיטית בעבודה

פרופ' קאל ניופורט, מחבר הספר "פרודקטיביות איטית", טוען שאנחנו עובדים לא נכון ומזיקים לכלכלה ● הפתרון: לנוח יותר, ולהגיד "כן" פחות ● כך עושים זאת

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

במקביל לדיוני המו"מ: צה"ל ממשיך לתקוף מטרות בח'אן יונס

מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בחאן יונס שבה זוהה שיגור לעוטף ● מחבלים חוסלו בפעילות צבאית סמוך לטולכרם ● הערכה: ישראל קרובה להסכם עם חיזבאללה שיביא לסיום ההסלמה בגבול הצפוני ● דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח • החות'ים מאיימים: נפגע בכל ספינה ישראלית - גם בים התיכון • עדכונים בולטים

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם