ISS | בלעדי

קבוצת ISS יוצאת מישראל: מוכרת את הפעילות ב-300 מיליון שקל

פעילויות הקבוצה יימכרו לשני גופים: חברת ההסעדה התעופתית תימכר ל-Newrest הצרפתית; ואילו חברות ההסעדה והניקיון יימכרו לקבוצת T&M • כפי שנחשף ב"גלובס", פעילות ההסעדה של ISS תימכר לחברת סודקסו, אך מי שתבצע את המכירה לסודקסו תהיה T&M

חזי עובדיה, מנכ"ל ISS ישראל / צילום: איל יצהר
חזי עובדיה, מנכ"ל ISS ישראל / צילום: איל יצהר

קבוצת ISS הדנית מוכרת את הפעילות שלה בישראל בתמורה ל-300 מיליון שקל - כך נודע ל"לגלובס". לאחר הליך התמחרות שנמשך מספר חודשים, נחתמו הסכמים למכירת פעילויותיה של הקבוצה בניהולו של חזי עובדיה לשני גופים. חברת ההסעדה התעופתית תימכר לחברת Newrest הצרפתית הפועלת בתחום ב-49 מדינות, ואילו חברות ההסעדה והניקיון יימכרו לקבוצת T&M הפועלת בתחום האבטחה והניקיון.

פעילות ההסעדה תימכר בסופו של דבר לחברת סודקסו, אך מי שתבצע את המכירה לסודקסו תהיה T&M. מדובר בשווי כולל נמוך ביחס לשווי המקורי אליו כיוונו ב-ISS, שעמד על כ-350 מיליון שקל עבור כלל הפעילות. השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות לתחרות.

לפי הערכות, ISS ישראל מהווה כ-18% משוק ההסעדה לחברות, עם היקף מכירות שנתי של כחצי מיליארד שקל. היא מתחרה בחברת שולץ המוחזקת על-ידי אייפקס פרטנרס שבניהול זהבית כהן, במבושלת ובחברות נוספות. סודקסו בניהולו של אודי בן שימול היא החברה החמישית בגודלה בשוק ההסעדה בישראל, ויש לה פעילות גם בתחום כרטיסי הסעדה - באמצעות המותג סיבוס - שבו היא מתחרה בחברת תן ביס.

מכירת הפעילות של הקבוצה בישראל מתרחשת בעקבות שינוי האסטרטגיה העסקית של ISS העולמית והתמקדות בלקוחות גלובליים הפועלים במספר רב של מדינות גדולות. על רקע זה דיווחה החברה לפני מספר חודשים על יציאתה מ-13 מדינות בעולם, ובהן ישראל.

קבוצת ISS ישראל מספקת שירותי הסעדה, ניקיון, תחזוקה והסעדה תעופתית. הקבוצה פועלת בישראל מ-1999 ומעסיקה כ-8,000 עובדים. בין לקוחותיה נמנות חברות כמו אינטל, טבע, רפאל, תעש, אפלייד מטיריאלס, פלקסטרוניקס, התעשייה האווירית, משטרת ישראל, בתי חולים, חברות תעופה ועוד.

לפי הערכות בענף, היקף ההכנסות השנתי הכולל של ISS ישראל מסתכם בכמיליארד שקל, כחצי מהן מפעילות ההסעדה. בתקופה האחרונה זכתה החברה בחוזים משמעותיים, ביניהם אספקת שירותי הסעדה לתעשייה האווירית בהיקף כספי צפוי של כחצי מיליארד שקל לאורך תקופת ההסכם.

קבוצת ISS העולמית נסחרת בבורסה בקופנהגן, המטה שלה שוכן בדנמרק, עם הכנסות של כ-11 מיליארד דולר בשנת 2018. החברה העולמית פועלת נכון להיום ב-77 מדינות, שבהן מועסקים כחצי מיליון עובדים.

ממטה החברה של ISS בקופנהגן נמסר בתגובה כי "בדצמבר 2018 הודיעה הקבוצה העולמית על מכירת הפעילות ב-13 מדינות בעולם, לרבות בישראל. אנו מודים להנהלת החברה בישראל על הובלתה ועל מיצובה כאחת החברות המובילות והגדולות בתחום בישראל, פתיחת השוק ללקוחות חדשים, זכייה במכרזים משמעותיים ועבודה מול החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי. מיום ההכרזה אודות המכירה, הנהלת החברה בישראל הצליחה לשמור על רמת שירות גבוהה ושביעות-רצון של לקוחותיה, במקביל להליך מכירה מורכב".

לצורך מכירת הפעילות של החברה, ISS נעזרה בשירותים של שוורץ בית השקעות ויוצגה על-ידי עורכי הדין סיימון ג'פה, יובל לזי, חן נדיר ודני בוגוסלבסקי ממשרד ברנע ג'פה לנדה.