תנועת אומ"ץ: להקפיד בבחירות דווקא בשעות האחרונות בקלפי

שיעור המצביעים בשעות אלה בבחירות 2015 היה פי שניים מבחירות קודמות

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד

תנועת אומ"ץ פנתה ליו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון חנן מלצר, כדי שבבחירות הקרובות תופעל היערכות מיוחדת בקלפיות, לאור גילויי מרמה וזיופים בבחירות של 2015, שאחוז ניכר שלהם נעשו על ידי מזכירי ועדות קלפי. עיקר תשומת-הלב, לדעת התנועה, צריכה להתמקד בשעות האחרונות של פעולת הקלפיות.

חנן מלצר שופט בית משפט עליון  / צלם: אוריה תדמור
 חנן מלצר שופט בית משפט עליון / צלם: אוריה תדמור

יו"ר אומץ פליצ'ה פלד ועו"ד ירון דגן מהצוות המשפטי של התנועה אומרים כי הדבר מתבקש לאור דוח מבקר המדינה לשנת 2016, על תפקוד ועדת הבחירות המרכזית, וכן על גילויי שחיתות בבחירות 2015, בהן נרשמו מקרים רבים של זיוף קולות והצבעה כפולה, הצבעה במקומם של אנשים השוהים בחו"ל ונפטרים, וכן הזנה כפולה של קולות מצביעי ה"מעטפות הכפולות".

בבחירות 2015 נראה שיעור הצבעה גבוה וחריג, עד כדי לא סביר, דווקא בשעות הערב המאוחרות, לאחר השעה 20:00 וסגירת קלפיות מדגמי ערוצי הטלוויזיה. בבחירות 2015 נרשם כישלון של הסקרים והמדגמים לגבי ניבוי זהות המפלגה הגדולה וכוחה האלקטורלי.

טענה זו של אומ"ץ מתבססת על כישלון הסקרים והמדגמים בבחירות 2015 בניבוי זהות המפלגה הגדולה וכוחה האלקטורלי. הנתון הבולט היה, שכ-584 אלף בוחרים הצביעו ביום הבחירות בין השעה 20:00 ל-22:00, למעלה מפי שניים מן הממוצע בשלוש מערכות הבחירות הקודמות. נתון זה, טוענת התנועה, אינו סביר, ומעלה חשד כבד שמא קולות רבים זויפו דווקא בשעות המאוחרות של יום הבחירות, לאחר סגירת קלפיות המדגמים.