מתחזקים: משרדי מינהל ההתחדשות העירונית נפתחו בכפר סבא

עיריית כפר סבא מקדמת שורה של תוכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר, להקמת אלפי דירות

רחוב ויצמן במרכז כפר סבא / צילום: דוברות עיריית כפר סבא
רחוב ויצמן במרכז כפר סבא / צילום: דוברות עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא פתחה את משרדי מינהל ההתחדשות העירונית בעיר, והחלה לקדם תקדם תוכנית-אב להתחדשות עירונית בציר רחוב ויצמן וסביבתו וחיזוקו. התוכנית מייצרת הזדמנות לחדש ולחזק את מרכז העיר, תוך כדי חידוש מבני המגורים הישנים ותוספת של 3,900 יחידות דיור חדשות. אלפי דירות נוספות ייכללו בתוכניות-אב שכונתיות באזורים אחרים של העיר.

ראש העיר רפי סער החליט, עם כניסתו לתפקיד, בסוף שנה שעברה, כי הוא מעוניין להציע בעיר התחדשות עירונית בחשיבה כוללת, הלוקחת בחשבון את כל צורכי הסביבה, המרחב הציבורי והתושבים, וזאת בניגוד לפרויקטים של תמ"א 38, שהם נקודתיים, לא לוקחים בחשבון את צורכי כלל התושבים, ולעתים אף באים על חשבון סביבתם.

"אחרי שנים ארוכות בהן התקבלו החלטות פזיזות ונמהרות, ללא איוש תפקידי המפתח בתכנון עירוני, כגון מהנדסת העיר ואדריכלית העיר, אנו מקדמים בימים אלה מדיניות מושכלת להתחדשות העיר, במטרה להפוך את כפר סבא לעיר מתקדמת", מסביר ראש העיר, רפי סער.

התוכנית להתחדשות עירונית נהגתה בהתאם לקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, שבו זכתה העירייה, ובנוסף המטרה היא לייצר ודאות ובהירות בנוגע להליכי התכנון העירוני בחלקי העיר השונים.

התוכנית משתרעת על פני שטח של 695.5 דונם לאורך רחוב ויצמן, במתחם שכולל כיום 4,243 יחידות דיור, בהן מתגוררים כ-9,000 תושבים. ההערכה בעירייה היא כי התחדשות באזור זה תעודד להתחדשות העיר כולה, מאחר שמדובר באזור פעיל, רב-שימושים, הכולל מבני ציבור, משרדים ומסחר ומבוקש למגורים.

ככלל, התוכנית כוללת תוספת של 3,900 יחידות דיור, וכן מסחר ותעסוקה.

ראש מינהל ההנדסה, אדריכלית עליזה זיידלר-גרנות, ציינה כי התוכנית תצטרף לשורה של תוכניות חדשות עליהן עובדים במינהל ההנדסה, שבראשן תוכנית המתאר העירונית, שמתוקנת בימים אלה ושבה ישותף גם הציבור, ותוכניות-אב נוספות שנהגות באזורים ותיקים נוספים של העיר, בהם יוספטל, כיסופים, אלי כהן, ההסתדרות, התפוז ועוד.