יצטרפו לחגיגה? משקיעים בארה"ב יוכלו להשקיע במניית עזריאלי באמצעות איגרות מעקב ADS

ענקית הנדל"ן נסחרת בשווי של 33 מיליארד שקל לאחר עלייה של 54% במניה מתחילת השנה

קניון עזריאלי / צילום: שלומי יוסף
קניון עזריאלי / צילום: שלומי יוסף

בנק ההשקעות סיטי יאפשר למשקיעים בארה"ב לסחור ב-ADS של קבוצת הנדל"ן הישראלית עזריאלי , כך עולה מדיווח שהועבר אתמול ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב. מהדיווח עולה שהבנק ירשום 50 מיליון ADS - איגרות מעקב אחר מניה שנסחרת בבורסה זרה, במקרה זה הבורסה בת"א - כאשר כל ADS מייצגת זכות לקבלת שליש מניה של עזריאלי. מחיר המניה של עזריאלי בבורסה בת"א הוא כ-269 שקל, ומשקף לחברה שווי שוק של 32.7 מיליארד שקל, וזאת אחרי עלייה של 54% במחיר המניה מתחילת השנה כחלק מהמומנטום החיובי של מניות הנדל"ן המניב בבורסה המקומית.

לפני ארבע שנים, בנק אחר - Bank of New York Mellon - איפשר למשקיעים רכישת איגרות מעקב על מניית עזריאלי. ההערכה היא שהעניין של משקיעים זרים בחברה גובר, לאור התשואה הנאה שלה והפוטנציאל שהם מזהים בה, והמסחר ב-ADS יאפשר להם להשקיע בצורה נוחה יותר בעזריאלי. לפי הערכות, כיום מוחזקות כ-6% ממניות עזריאלי על ידי משקיעים זרים, ביניהם גם גופי השקעה גדולים.

עזריאלי היא חברת הנדל"ן הגדולה ביותר בישראל. במצגת שפרסמה החברה לאחרונה, היא ציינה שבבעלותה נכסים מניבים בשטח כולל להשכרה של כ-1.2 מיליון מ"ר, ובנוסף 11 פרויקטים בהקמה ותכנון ושישה פרויקטים של הרחבה והשבחה. עוד נכתב שם כי שיעור התפוסה הממוצע בישראל הוא כ-98%. לחברה יש 17 קניונים, 14 נכסי משרדים, שלושה בתי דיור מוגן ושמונה משרדים בחו"ל.

במחצית הראשונה של 2019 צמחו הכנסות החברה ב-27% לכ-1.8 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה הסתכם ב-701 מיליון שקל, עלייה של 42%. עזריאלי היא החברה החמישית בגודלה בבורסה בתל-אביב, אחרי IFF, בנק לאומי, בנק הפועלים ונייס, ובפער קטן יחסית בשווי בינה ובין בנק הפועלים ונייס.