בנק ההלוואות לרכב של משפחת שנידמן ממשיך לצמוח: מימון ישיר מציגה רווח של 73.5 מיליון שקל במחצית, גידול של 44%

ברבעון השני השנה הרווח הסתכם בכ-38.7 מיליון שקל, גידול של כ-191% ביחס לרבעון המקביל • המנכ"ל ערן וולף: "אנו פועלים למעלה מעשור למיצוב כחברה המובילה בענף האשראי הצרכני ומתחרה משמעותית בבנקים, ותוצאות הרבעון מהוות עבורנו עדות לכך שאנו מממשים בהצלחה אסטרטגיה זו"

מנכ"ל מימון ישיר, ערן וולף / צילום: מימון ישיר
מנכ"ל מימון ישיר, ערן וולף / צילום: מימון ישיר

מימון ישיר, חברת המימון הצרכני החוץ-בנקאית שהקימה משפחת שנידמן, ממשיכה לצמוח בפעילותה וברווחיה. מתוצאות החברה, שמנוהלת על ידי המייסד ערן וולף, עולה כי מימון ישיר רשמה ברבעון השני השנה רווח של כ-38.7 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-191% ביחס לרבעון המקביל, כך שבמחצית הראשונה של השנה רשמה החברה רווח של כ-73.5 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-44% ביחס למחצית המקבילה. עיקר הפעילות של מימון ישיר הוא מתן הלוואות לרכישת כלי רכב. 

התוצאות של מימון ישיר הושפעו במחצית הראשונה ב-2019 משיפור הרווחיות ומעסקה חד-פעמית שבוצעה אשתקד מול לאומי קארד (שהפכה מאז למקס), ושבגינה היא רשמה הכנסות של 21 מיליון שקל. סך ההכנסות של חברת האשראי הצרכני במחצית הראשונה של השנה עמדו על כ-318 מיליון שקל, גידול של כ-16% ביחס למחצית המקבילה. בנטרול אותה עסקה חד-פעמית, ההכנסות צמחו בכ-25%.

תוצאות מימון ישיר במחצית הראשונה ב-2019
 תוצאות מימון ישיר במחצית הראשונה ב-2019

המנכ"ל וולף הגיב לתוצאות באומרו כי "מימון ישיר נמצאת במגמת צמיחה עקבית ומתמשכת". לדבריו, "אנו פועלים למעלה מעשור למיצוב כחברה המובילה בענף האשראי הצרכני ומתחרה משמעותית בבנקים, ותוצאות הרבעון מהוות עבורנו עדות לכך שאנו מממשים בהצלחה אסטרטגיה זו". הוא ציין ביחס לחוק שירות נתוני אשראי שנכנס לתוקף באפריל השנה כי "חוק זה בעל חשיבות רבה לשיפור התחרות מול הבנקים".

לפני כחודשיים פרסמה מימון ישיר מצגת שבה היא הגדירה את עצמה כ"חברת האשראי הצרכני שאינה בנק הגדולה ביותר בישראל", תוך שהעריכה כי בשקלול המערכת הבנקאית היא השחקן החמישי בגודלו בישראל, אחרי ארבעת הבנקים הגדולים, בהיקף של העמדת ושיווק הלוואות צרכניות חדשות. 

נכון לסוף 2018 עמדה יתרת ההלוואות הפעילות שמכרה מימון ישיר ללקוחות, כולל כאלה שהוציאה מבעלותה לידי גורמים פיננסיים אחרים, על סך של כ-7.6 מיליארד שקל. במחצית הראשונה של 2019 מימון ישיר "רשמה צמיחה של כ-10% בהעמדת ושיווק הלוואות ללקוחות לעומת התקופה אשתקד", כשלדבריה היא העמידה ושיווקה הלוואות חדשות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.

מהקמתה ועד היום העמידה החברה אשראי צרכני בהיקף כולל של כ-10.3 מיליארד שקל. מתוך סכום זה החברה מכרה לבנקים ולמוסדיים הלוואות בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל, כך שהיקף האשראי שבידי החברה, ושלא הומחה לגוף  אחר, עומד על כ-1.8 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 11% ביחס לתיק אשראי של 1.63 מיליארד שקל שהיה בבעלות החברה בסוף 2018.

בהודעת החברה היום צוין בהקשר זה כי "נזקי האשראי ברבעון השני של 2019 השתפרו ביחס לרבעון המקביל אשתקד וביחס ל-2018, כאשר בשנה זו הסתכמו נזקי האשראי בכ-2.86%", תוך שבחברה ציינו כי מורגשת "העלאת שיעורי הדחייה של לקוחות המבקשים לקבל הלוואות סולו". 

מימון ישיר נמצאת בבעלות ביטוח ישיר , שמחזיקה ב-80% ממניותיה, כאשר אלטשולר שחם גמל ופנסיה מחזיקה ביתרה עבור עמיתיה.