גנץ: אשקול למנות שר אוצר מקצועי שאינו חבר מפלגה או ח"כ

יו"ר כחול לבן אמר הבוקר כי מצב הגירעון יחייב עבודה מקצועית חיצונית, ולכן הוא ישקול למנות שר אוצר חיצוני • לדבריו, אין מדובר בניסיון להראות לציבור שמספר 5 בכחול לבן, אבי ניסנקורן, אינו רלוונטי לתפקיד • באשר לקיצוץ תקציב הביטחון ונושא הפנסיות הצבאיות, גנץ אמר כי הדבר "לא על הפרק"

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הבוקר (ה') כי לאור מצב הגירעון במדינה, הוא שוקל למנות שר אוצר מקצועי שאינו חבר מפלגה או חבר כנסת. גנץ אישר את הפרסום ב"ידיעות אחרונות" הבוקר ("ה') במהלך ראיון ברשת ב'.

לדבריו, אין מדובר בניסיון להראות לציבור שמספר 5 בכחול לבן, יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן, אינו רלוונטי לתפקיד: "אבי ואני נפגשים פעמיים בשבוע, הוא עושה עבודת שטח מצוינת והוא יו"ר סיעה מעולה", אמר גנץ. גנץ אמר שמצב הגירעון יחייב עבודה מקצועית חיצונית ולכן הוא ישקול למנות שר אוצר חיצוני.

ההיסטוריה הפוליטית מוכיחה שהצהרות קמפיין באשר למינויים חיצוניים מקצועיים כמעט לעולם לא ממולאות בשל סד הלחצים הקואליציוניים בעת הליך הרכבת הממשלה.

באשר לנסיעת נתניהו ללונדון, גנץ התייחס לנתניהו כ"מסעות בנימין מטודלה" וציין שמדובר בנסיעות קמפיין לצרכים הפוליטיים שלו.

באשר לכיסוי הגירעון, גנץ נשאל גם על קיצוץ תקציב הביטחון ובמיוחד בנושא הפנסיות הצבאיות. הוא השיב כי הדבר לא על הפרק בכל הנוגע לשירות צבאי קרבי או לא קרבי של אנשי הקבע.