ישראל קנדה פתחה מבערים: רצף עסקאות נדל"ן גדולות ומניה שטסה 115% מתחילת השנה

מניית ישראל קנדה היא בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד ת"א 125 השנה ומשקפת שווי של כ-1.3 מיליארד שקל לחברת הייזום של אסי טוכמאייר וברק רוזן • תוך קצת יותר מחודש החברה חתמה, סיכמה והתקדמה עם פרויקטים שהיקפם (יחד עם שותפים) מצטבר לכ-830 מיליון שקל

בעלי ישראל קנדה, אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: איל יצהר
בעלי ישראל קנדה, אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: איל יצהר

רצף עסקאות משמעותיות עליהן דיווחה חברת ייזום הנדל"ן ישראל קנדה  בתקופה האחרונה, לצד דוחות כספיים חיוביים, מסייעים לתמוך בעובדה כי מנייתה היא בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד ת"א 125 ב-2019 עד כה, עם זינוק מרשים של כ-115% מתחילת השנה. זינוק זה, שהוביל אותה לרמת שיא שבה לא שהתה מאז 2007, משקף לחברה שווי נוכחי נאה של כ-1.3 מיליארד שקל.

בתוך שבועות ספורים עדכנה החברה, שבשליטת היו"ר אסי טוכמאייר והמנכ"ל ברק רוזן, על התרחבות פעילות המלונאות שלה, המשך רכישת קרקעות לפרויקטים עתידיים ונכסים קיימים, והתקדמות עם פרויקטים בתכנון. השבוע האחרון היה אינטנסיבי במיוחד עבורה, ובמהלכו היא חתמה על עסקה להשכרת ותפעול מלון "גלי כנרת" שבטבריה ל-10 שנים, עם אפשרות להארכה, תמורת דמי שכירות שנתיים בסיסיים של 7 מיליון שקל (למעט השנה הראשונה).

זמן קצר טרם לכך, עדכנה ישראל קנדה כי השלימה יחד האחים נקש, את רכישת "בית אמריקה" הממוקם ברחוב שאול המלך שבמרכז תל-אביב (שכעת שמו ישונה ל"בית ישראל קנדה"), בהשקעה משותפת של כ-140 מיליון שקל, וזאת כשבהמשך השותפים מתכננים לשפץ את הנכס ולהגדיל את זכויות הבנייה בו.

עוד הספיקה השבוע ישראל קנדה לעדכן על משא-ומתן לרכישת מחצית מזכויותיה של חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) בקרקע שבידיה, הממוקמת בסמוך ל"מתחם האלף" שבראשון-לציון, וזאת תמורת כ-130 מיליון שקל. 

העדכונים הללו מגיעים שבועות ספורים אחרי שוועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל-אביב העניקה אישור לתוכנית בניין עיר (תב"ע) להקמת מגדל של 40 קומות בפינת הרחובות הרצל ויהודה הלוי (בניין בנק לאומי), במסגרת פרויקט משותף של ישראל קנדה ואקרו נדל"ן לשימושים שונים. הקרקע עליה מתוכנן לקום המגדל נרכשה ב-2017 תמורת כ-277 מיליון שקל.

עוד בשבועות האחרונים ישראל קנדה הספיקה לחתום על הסכמים לרכישת נכס ברחובות הרכב והגר"א בתל-אביב, תמורת כ-216 מיליון שקל. כך שתוך קצת יותר מחודש היא חתמה, סיכמה והתקדמה עם פרויקטים שההשקעה הכוללת והפוטנציאלית בהם עד כה (יחד עם שותפים), מצטברת לכ-830 מיליון שקל.

האירועים הבולטים האחרונים בפעילות ישראל קנדה
 האירועים הבולטים האחרונים בפעילות ישראל קנדה

קפיצה של כ-470% בחמש שנים

ישראל קנדה היא אחת מיזמיות הנדל"ן הבולטות באזור גוש דן, ובתחילת צמיחתה התרכזה בהקמת פרויקטים למגורים ובניהול קבוצות רכישה באזור זה. אולם בשנים האחרונות פעילותה התרחבה משמעותית ומחולקת לשישה מגזרים, שעיקרם בישראל וכוללים הקמת פרויקטים, ייזום וניהול קבוצות רכישה, השקעה בקרקעות ונדל"ן מניב, נוסף על קרקעות שבהן היא מחזיקה ברוסיה ובפולין.

על רקע הקפיצה בהיקפי הפעילות, שנתמכו גם בעליות במניה, בשנה שעברה נכנסה ישראל קנדה למדד ת"א 125. מהלך שנוסף לעלייה בערכה התאפשר בין היתר גם אחרי שצמד בעלי השליטה בה ושותפם הפיננסי, אברהם אוחיון בן דוד, מכרו מהחזקותיהם בחברה בתמורה כוללת של כ-170 מיליון שקל, בעיקר לכמה גופים מוסדיים. 

מאז הצטרפות המניה לת"א 125 בפברואר 2018 התשואה שהיא מציגה מסתכמת בכ-30%, אולם בחמש השנים האחרונות היא רושמת קפיצה של כ-470%. עליית הערך הדרמטית שמציגה מנייתה של ישראל קנדה משקפת להחזקותיהם של רוזן וטוכמאייר, העומדות יחד על כ-47%, שווי נוכחי של כ-600 מיליון שקל.

מי שעוד נהנה בצורה ניכרת מעליית שווי החברה הוא השותף בן דוד, שמחזיק כ-21% מההון בשווי של כ-270 מיליון שקל, מה שמשקף לו רווח "על הנייר" של עשרות מיליוני שקלים על ההשקעות שביצע בהונה של ישראל קנדה בשנים האחרונות, ובשקלול דיבידנדים שחילקה החברה הוא מורווח על ההשקעה שלו כ-50%.

בהתאם לשווי המניה הנוכחי, הנמצאת סביב רמה של 5.3 שקל, בן דוד מרווח "על הנייר" כ-15% על השקעתו המאסיבית ברכישת מניות החברה שנעשתה בתחילת 2018, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, ובוצעה לפי מחיר מניה של 4.6 שקל.

על הרכישות הבולטות שביצע בן דוד במהלך שנת 2017, בשתי מנות עיקריות, בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקל ולפי מחירי מניה של 3.65-3.9 שקל, הוא מורווח "על הנייר" כ-35%-45%.

כאמור, נוסף להתרחבות הפעילות השוטפת, ישראל קנדה סיכמה בשבוע שעבר את הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה בכיוון חיובי. בסיכום מחצית השנה החברה הציגה קפיצה של יותר מפי שניים בהכנסותיה, ל-173 מיליון שקל, שנתמכו בעיקר גם בעליית ההכנסות ממכירת קרקעות וגם מעלייה בהיקף שערוך של כמה מנכסיה.

לאחר שיפור זה, הרווח התפעולי של ישראל קנדה למחצית השנה הראשונה קפץ פי שלושה, ל-89 מיליון שקל, ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי של כ-41 מיליון שקל, אחרי שאת המחצית המקבילה של השנה שעברה סיכמה בהפסד של כ-600 אלף שקל.