קבוצת נטו תפיץ את העופות של יסכה: מכוונות למכירות של 800 מיליון שקל בשנה

העופות של יסכה ימכרו על ידי נטו תחת המותג מעוף • מדובר על היקף של כשליש מהיקף מכירותיה השנתיות שמסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל

חברת המזון נטו שבשליטת משפחת עזרא תשווק ותפיץ עופות כשרים של חברת יסכה בהיקף מכירות שלהערכתה עשוי להגיע ל-800 מיליון שקל בשנה. על פי הערכות נטו צפוי לרשום רווח תפעולי בשיעור של כ-5% בגין ההתקשרות הזו, בדומה לרווח התפעולי הרגיל שלה.

היום (ד') דיווחה נטו על העסקה בינה לבין צד שלישי, כאמור יסכה, להפצה ושיווק של מוצריה. מבחינת נטו מלינדה מדובר בהתקשרות לא שגרתית וזאת מאחר וכיום היא מספקת שירותים כאלה רק לפעילויות שלה. העופות של יסכה ימכרו על ידי נטו תחת המותג מעוף. מדובר על היקף של כשליש מהיקף מכירותיה השנתיות שמסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל.

יסכה היא אחת מהאינטגרציות האנכיות בשוק העופות בישראל ובבעלותה בין היתר מספר משחטות. העסקה הנוכחית מצטרפת לשיווק עופות בכשרויות מהודרות שמבצעת כיום נטו במשותף עם חברת מילמיט והיקף מכירותיה מסתכם בכ-340 מיליון שקל בשנה.

כך או כך, בנטו מדווחים כי "הלקוח התחייב לספק עופות כשרים לחברה בהתאם להזמנותיה, ללא התחייבות לאספקת מלוא הכמות המוזמנת, בתמורה לעמלת שיווק", תוך שהוסיפה כי "הסכם השיווק אינו מהווה הסכם בלעדיות בין הצדדים, והוא ניתן לביטול באמצעות מתן הודעת סיום 60 יום מראש".

במרץ 2018 תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, הפסיקה את פעילות הפצת העופות שלה על רקע היותה הפסדית. לפי הערכות היקף המכירות של הפעילות הזו הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

נטו מלינדה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ1.1 מיליארד שקל, ועוסקת ביבוא ושיווק מוצרי מזון ביניהם דגים, בשר, עופות גבינות ומאפים תחת המותגים שלושת האופים, ויליגר, טיבון ויל ואחרים.

לאחרונה פרש יו"ר החברה עדי עזרא מתפקידו והוחלף על-ידי אביו, דודי עזרא.

מוקדם יותר החודש הפיצה בעלת השליטה בחברה, נטו אחזקות , כ-22% ממניות נטו מלינדה בתמורה לכ-213 מיליון שקל. בד בבד דווח לבורסה משפחת עזרא מכרה כ-6.2% ממניות נטו אחזקות בתמורה לכ-76 מיליון שקל.