עמית סגל בכתב ההגנה לתביעת בל"ד: התוכן אמת, אין למפלגה שם טוב

כך השיב הפרשן הפוליטי של חדשות 12 בתגובה לתביעת לשון הרע בסך 280 אלף שקל שהגישה נגדו מפלגת בל"ד • התביעה הוגשה בעקבות התבטאויותיו של סגל בכלי תקשורת שונים, בהן כינה את בל"ד "ארגון טרור"

עמית סגל / צילום: איל יצהר
עמית סגל / צילום: איל יצהר

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, הגיש היום (א') לבית המשפט השלום בנצרת את כתב ההגנה לתביעת לשון הרע שהגישה נגדו מפלגת בל"ד. התביעה הגיעה לאחר שסגל התבטא בחריפות נגד מפלגת בל"ד על רקע סערת פסילת ח"כ מיכאל בן-ארי מהתמודדות לכנסת, לצד הכשרת מפלגת בל"ד.

בטורו במוסף סוף השבוע של בעיתון "ידיעות אחרונות" כתב סגל כי "על בל"ד, ארגון תומך טרור עם מימון מפלגות, לא הוחלה הנורמה שנדרשת כעת מול כהנא". למחרת, במהלך פאנל בתוכנית "פגוש את העיתונות", כינה סגל את בל"ד: "ארגון הטרור עם מימון המפלגות".

בל"ד החליטה בתגובה להגיש תביעת דיבה נגד סגל בסך 280 אלף שקל בגין שני הפרסומים. מדובר בסכום המקסימלי המותר על-פי חוק במקרה בו הוצאת הדיבה נעשתה מתוך כוונת זדון או רצון לפגוע.

בכתב ההגנה שולל סגל מכל וכל את הטענות בכתב התביעה. סגל מונה באריכות את ההיסטוריה הפלילית והביטחונית של מפלגת בל"ד. הרשימה פותחת במייסדה, חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, שנחשד בין היתר בסיוע לאויב במלחמה, כאשר העביר ידיעות סודיות לחיזבאללה בעיצומה של מלחמת לבנון. סגל עבר לעסוק בחבר הכנסת לשעבר באסל גטאס, שהורשע בעבירת מתן אמצעים לביצוע טרור, כאשר הבריח טלפונים סלולריים למחבלי החמאס בעודו משתמש בחסינותו כחבר כנסת. לפני כן השתתף גטאס במשט שנועד לפרוץ את הסכר הימי הישראלי על עזה. גם חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי הורשעה בעבירה פלילית, השתתפה במשט האלים של אוניית "מרמרה", התבטאה פעמים רבות נגד מדינת ישראל ועודדה את אויבי ישראל לפגוע בה. גם ח"כ סעיד נפאע הורשע בעבירות של מגע עם סוכן זר ויציאה שלא כדין למדינת אויב. חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה ריצה עונש מאסר בגין חברות בארגון עוין וביקר את עזמי בשארה הנמלט.

את הרשימה סוגרת חברת הכנסת המכהנת כיום מטעם בל"ד, היבא יזבק, שהיללה את המחבל סמיר קונטאר וכינתה אותו שאהיד. על כך התבטא השופט יצחק עמית: "סמיר קונטאר רוצץ ראש של תינוקת בת ארבע בפיגוע בנהריה. זה שלושה סימני קריאה. אם זה מישהו שאפשר להזדהות איתו ברבע ציפורן, זו בושה". חברי הכנסת של בל"ד אף גינו את הודעת הליגה הערבית המגדירה את חיזבאללה ארגון טרור.

לאחר פירוט ההיסטוריה של בכירי בל"ד, הוסיף סגל כי "סיכומם של דברים, דומה כי אין עוד מפלגה המיוצגת בכנסת ישראל שראשיה, בכיריה ונציגיה היו מעורבים בפעילות פלילית ואסורה בתחום הביטחוני ובתמיכה בטרור, כמו בל"ד".

סגל מבסס את דחיית טענות התביעה בעמדת שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, שכתב בעמדת מיעוט כי יש לפסול את מפלגת בל"ד. מינץ כתב כי "אין מקום לספק כי רשימת בל"ד חותרת בגלוי תחת היותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותומכת בריש-גלי במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

לטענת סגל, לנוכח עובדות אלה דבריו מוגנים כחלק מחופש הביטוי העיתונאי. הדברים כללו דברי אמת, שהיה בפרסומם עניין ציבורי תוך הבעת דעה לגיטימית על גוף שהעמיד את עצמו לבחירת הציבור.

לטענת סגל, "כל מטרתה של הגשת התביעה בתקופת מערכת הבחירות לכנסת ה-21 הייתה לעשות רווח פוליטי על גבו של הנתבע בקרב מצביעיה של בל"ד". מלבד זאת, סגל טוען כי "התובעים אינם יכולים לטעון לשם טוב לנוכח העובדות שפורטו לעיל".

את סגל מייצגים עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון, ליאת ברגמן וטלי ליבליך.