יו"ר ועדת הבחירות נגד הצ'ט בוט של נתניהו: לא לפרסם סקרים

בעתירה שהוגשה לחנן מלצר נטען כי רה"מ מפיץ נתוני סקרים במסגרת הצ'ט בוט בפייסבוק - זאת על אף שהחוק אוסר זאת במהלך חמישה הימים האחרונים של הבחירות • מלצר קבע: הפרסומים עומדים בניגוד לחוק דרכי תעמולה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, פסק אתמול (ב') נגד מפלגת הליכוד, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד הצ'ט בוט של נתניהו, המעורר בעיות בפעם השנייה במערכת הבחירות.

בעתירה של ד"ר ענת בן דוד ועו"ד שחר בן מאיר , נטען שנתניהו מפיץ נתוני סקרים במסגרת הצ’ט בוט בפייסבוק וזאת על אף שהחוק אוסר זאת במהלך חמישה הימים האחרונים של הבחירות.

מלצר קבע כי הפרסומים של נתניהו אשר נשלחו למספר רב של גולשים כללו תוצאות של סקרי בחירות שלא שודרו, או פורסמו בכתב לציבור לפני יום ו' האחרון, ולפיכך אלה הם פרסומים העומדים בניגוד לחוק דרכי תעמולה.

לפני כמה ימים השעתה חברת פייסבוק את הצ'ט בוט של נתניהו ל-24 שעות בשל שליחת מסרים המסיתים לגזענות נגד נציגי הציבור הערביים, וזאת אחרי שח"כ איימן עודה התלונן בפני חברת פייסבוק.

אתמול בלילה קבע מלצר כי על נתניהו לחדול מפרסום סקרים או מפרסום מידע הנחזה להציג דפוסי הצבעה או שיעורי הצבעה חזויים. בנוסף הוא הורה לו להסיר את הפרסומים הללו מכל מקום עד לשעה 07:00 היום (ג'), יום הבחירות.

בנוסף, הליכוד ונתניהו ישלמו 7,500 שקל לכל אחד מן העותרים.