ראש חברת הבלוקצ'יין של פייסבוק מגונן על ליברה: "לא ניצור כסף חדש"

דייוויד מרכוס, ראש חברת קליברה, הגיב בסדרת ציוצים לטענות על האיום שמציב המטבע הדיגיטלי של פייסבוק בפני הריבונות המוניטרית של המדינות • לדבריו, עמותת ליברה תמשיך להיות בקשר עם רגולטורים כדי לתת מענה לחששות שלהם

דייוויד מרכוס, ראש חברת קליברה של פייסבוק / צילום: REUTERS, Joshua Roberts
דייוויד מרכוס, ראש חברת קליברה של פייסבוק / צילום: REUTERS, Joshua Roberts

דיוויד מרכוס, המכהן כראש חברת Calibra של פייסבוק ונמנה עם מייסדי פרויקט המטבע הדיגיטלי Libra, פרסם אתמול (יום ב') סדרת ציוצים בטוויטר, שבה הגיב לטענות של מדינאים ורגולטורים בעולם על האיום שמציב ליברה בפני הריבונות המוניטרית של המדינות.

 

לדברי מרכוס, ליברה מתוכננת להיות "רשת ומערכת תשלומים טובה יותר שתרוץ מעל למטבעות קיימים", ובמערכת זאת "אין יצירה של כסף חדש, וזו תישאר באופן מוחלט באחריותן של מדינות ריבוניות".

קליברה, שבראשה עומד מרכוס, היא חברה בת של פייסבוק, שמפתחת עבור ענקית המדיה החברתית ארנק דיגיטלי שיאפשר שימוש במטבעות ליברה. מרכוס הוסיף בציוציו בטוויטר כי על מטבע הליברה, שיהיה מגובה ביחס של 1:1 על ידי סל של מטבעות ריבוניים "חזקים", "רצוי שיחול פיקוח רגולטורי חזק שימנע מעמותת ליברה מלסטות מהמחויבות לגיבוי מלא של 1:1 למטבע הדיגיטלי".

נוסף על כך, בציוציו אתמול חזר והדגיש ראש קליברה כי עמותת ליברה (Libra Association) תמשיך להיות בקשר עם רגולטורים בעולם כדי לתת מענה לחששות שלהם בנוגע למבנה ולפעילויות של ליברה. "אני מצפה לנטילת הובלה מלאה של פרויקט ליברה על ידי העמותה מיד לאחר שהאמנה של העמותה תאושרר, כך שאני אוכל להתמקד בבנייתה של קליברה", כתב לסיום מרכוס.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.