וול סטריט ננעלה בעליות של 1%; תשואות האג"ח זינקו על רקע אופטימיות בסוגיית הסחר

המדדים המובילים עלו על רקע הסכם סחר בין ארה"ב ליפן • הדולר קופץ ב-0.7% • טבע מתחת ל-7 דולרים למניה • נייקי זינקה בעקבות דוחות טובים • פיליפ מוריס ואלטריה זנחו את האפשרות למיזוג בין החברות • נעילה שלילית באירופה • הליש"ט נפלה בכ-1% מול הדולר

סוחר בבורסת ניו יורק. המצטרפת החדשה אינמוד סיימה את אוגוסט בזינוק של 42%   / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
סוחר בבורסת ניו יורק. המצטרפת החדשה אינמוד סיימה את אוגוסט בזינוק של 42% / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות של 1% על רקע האופטימיות סביב סוגיית הסחר בין סין לארה"ב.

תשואות האג"ח האמריקאי זינקו בחדות לאחר הנסיגה בימים האחרונים. התשואה על האג"ח האמריקאי לתקופה של 10 שנים זינקה ביותר מ-6% ועומדת על 1.734%, והיא גבוהה מהתשואה לתקופה של שנתיים שעלתה ביותר מ-5% ל-1.682%. 

22:00

העליות בוול סטריט מתחזקות במעט בהמשך לדיווח על הסכם סחר בין ארה"ב ליפן, ולאחר שטראמפ אמר לכתבים כי הסכם סחר עם סין יגיע קרוב יותר משנדמה.

מדד הנאסד"ק עולה ב-1%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.64% ומדד S&P 500 עולה ב-0.6%. הזהב איבד כ-2% מתחת לרמה של 1,510 דולרים לאונקייה. התשואות בשוק האג"ח האמריקאי קופצות על רקע האופטימיות סביב עניין הסחר מול סין. התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים מזנקת ביותר מ-5%.

בתוך כך, נראה כי האיום הפוליטי על טראמפ בהמשך לניסיונו לדחוק בנשיא אוקראינה לחקור את בנו של ג'ון ביידן, לא צפוי להביא להדחתו למרות ניסיון הדמוקרטים לעשות כך.

20:20

מניית נייקי  מזנקת לשיא כל הזמנים על רקע הדוחות הטובים שפרסמה אמש. הכנסות החברה צמחו ברבעון האחרון ב-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר, מעל לציפיות השוק להכנסות של 10.4 מיליארד דולר. בתוך כך, בלטה העלייה בהכנסות מסין בגובה של 22% ל-1.67 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, נייקי רשמה רווח נקי של 1.36 מיליארד דולר, עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים הסינית NIO נפלה לשפל כל הזמנים בהמשך לדוחות גרועים שפרסמה בתחילת השבוע. המניה נפלה מרמה שלל כ-10 דולרים בשיא בחודש מרץ האחרון לרמה של כ-2 דולרים היום.

19:40

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לעליות לאחר פתיחה הססנית, וזאת על רקע הודעת הנשיא טראמפ על הסכם סחר ראשוני עם יפן. לפי הדיווח, השלב הראשון בעסקה ייפתח השוק היפני למוצרים אמריקאים בעד 7 מיליארד דולר, אמר טראמפ. לדבריו, שתי המדינות התחייבו לסחר בשווי 40 מיליארד דולר של מוצרי טכנולוגיה.

מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.6%, הנאסד"ק מטפס ב-0.3% וכך גם מדד S&P 500. הדולר אינדקס (DXY) קופץ ב-0.9%. הליש"ט נופלת ב-1.14% מול הדולר על רקע חזרת הפרלמנט הבריטי לפעילות, מה שתוקע מקל בגלגלים של בוריס ג'ונסון בניסיון לדחות את הלחץ מהפרלמנט.

מחיר הזהב נופל ב-2% לרמה של 1,510 דולרים לאונקייה.

מניית טבע  הישראלית יורדת ב-0.7% אל מתחת למחיר של 7 דולרים.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה האדומה, כך מדד הדאקס איבד 0.57%, הקאק השיל 0.79%, והפוטסי ננעל ללא שינוי על רקע חידוש מושב הפרלמנט בהמשך להחלטת בית המשפט העליון אתמול, שקבע כי ההשעייה של בוריס ג'ונסון את הפרלמנט אינה חוקית.

מחיר הנפט יורד ב-1.6% ל-56.4 דולרים לחבית על רקע ירידה במלאי הנפט בארה"ב זה השבוע השני ברציפות. לפי נתוני ה-EIA מלאי הנפט האמריקאי ירד ב-2.4 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-20 בספטמבר. התחזית היתה לירידה במלאי בגובה 190 אלף חביות, על רקע שימוש במאגרי החירום לאחר התקיפה בסעודיה. מכון האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול על עלייה של 1.4 מיליון חביות.

17:25

ניסיונו של בוריס ג'ונסון להשעות את הפרלמנט הבריטי נתקל אתמול בביטול מצד בית המשפט העליון במדינה, והפרלמנט התכנס היום לראשונה מאז ההשעייה. הליש"ט הבריטית צונחת בתגובה בכ-1% מול הדולר.

לאחר ארבע שנות כהונה מנכ"ל איביי  דווין ווניג עוזב את החברה, בהסכמה עם מועצת המנהלים. לצד זאת החברה בוחנת מימוש של מספר נכסים.

חברת התעופה קונדור ניצלה מקריסה, ותמשיך לפעול הודות להלוואת גישור בהיקף של 380 מיליון אירו שקיבלה מממשלת גרמניה וממדינת הסה בגרמניה, מקום מושבה של חברת התעופה. קונדור היא חברה בת של תומאס קוק, ענקית התיירות הבריטית שקרסה השבוע אחרי כ-180 שנות פעילות. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות וללא שינוי מהותי במדדים המובילים.

מניית פיליפ מוריס  מזנקת ב-8.5% על רקע הדיווח לפיו המיזוג עם אלטריה גרופ  בוטל.

מנייתה של יצרנית מוצרי הספורט נייקי  מזנקת בכ-5.5% לאחר שדיווחה אמש על דוחות טובים לרבעון הראשון.

15:50

החוזים העתידיים בוול סטריט רושמים עליות קלות, לאחר שהתאוששו מהירידות שנרשמו בהם קודם, על רקע תהליך ההדחה של הנשיא טראמפ. לדברי אסטרטגים בשוק, המשקיעים עדיין לומדים את ההשפעות הפוטנציאליות של תהליך ההדחה, ומדובר בחדשות שישפיעו לאורך זמן. לא נראה כי התהליך ישפר את הטונים הצורמים ביחסי הסחר מול סין.

מניית נייק  מזנקת במסחר המוקדם בדרך לשיא, לאחר שחברת הלבשת הספורט דיווחה על תוצאות הרבעון הפיסקאלי הראשון שלה, עם רווחים והכנסות שעלו על הציפיות

יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס  וחברת אלטריה  הפתיעו את השוק כשהודיעו על סיום המגעים למיזוג ביניהן, ובמקום זאת יתמקדו בהשקת מוצר טבק ללא עשן בארה"ב. מניית פיליפ מוריס מזנקת בכ-7% בטרום מסחר על רקע ההודעה, וזו של אלטריה מטפסת בכ-1.5%

יצרנית הסיגריה האלקטרונית, חברת ג'ול (Juul Labs), ש-35% ממנה מוחזקים בידי אלטריה, הודיעה כי המנכ"ל קווין ברנס החליט להתפטר, וכי הוא יוחלף מיידית במי שהיה קודם לכן מנהל האסטרטגיה והצמיחה הראשי באלטריה. ג'ול הודיעה כי היא עוצרת את כל הפרסום שלה בכל כלי התקשורת. החברה נמצאת תחת חקירה של ה-FDA בנוגע להשפעות מזיקות של הסיגריה האלקטרונית. 

החוזים העתידיים על הנפט רושמים ירידות לקראת פרסום הנתונים הרשמיים על מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב. על המחירים לוחצים גם דיווחים על כך שערב הסעודית שיקמה את רוב הפקת הנפט לאחר המתקפה על מתקניה מוקדם יותר החודש. מחיר חבית נפט WTI למסירה בנובמבר צנח בכ-1.8%, או 1 דולר, ל-56.2 דולר לחבית, ואילו חבית ברנט למסירה בנובמבר צנח בכ-2%, או 1.3 דולר, אל מתחת ל-61 דולר לחבית. 

12:30

המסחר באירופה מתנהל בירידות חדות על רקע המתיחויות הפוליטיות בבריטניה ובארה"ב, ומדד סטוקס אירופה 600  מאבד 1.2%. מגזר הטכנולוגיה מאבד 2.2%. 

דירקטוריון חברת טיסנקרופ  מעוניין בעזיבתו של המנכ"ל גווידו קרקהוף את החברה, בעקבות אזהרות רווח מרובות ומאמצים לביצוע שינויים מבניים בחברה. יצרניות הרכב נמצאות תחת לחץ מחודש, לאחר האישומים נגד בכירי פולקסווגן , והטלת קנס על דיימלר , בעקבות שערוריית פליטת גזי הדיזל.

מניית ענקית שירותי התשתית הצרפתית EDF  נחתכת ב-6.4% ומובילה את הירידות במדד סטוקס 600, לאחר שהעלתה את אומדן העלויות של מפעל חדש בבריטניה. מפעילת התיירות האנגלית-גרמנית Tiu דיווחה על צניחה ברווחים ומנייתה צוללת ב-5.4%. 

יצרנית השבבים האוסטרית AMS   יורדת ב-4.5% על רקע מרוץ לרכישת Osram Licht. 

בקרב מניות הבלו-צ'יפ בבריטניה בולטת בעליות מניית רשת הסופרמרקטים הבריטית Sainsbury לאחר שהודיעה על סגירת יותר מ-100 חנויות בניסיון למתן את הצניחה ברווחים.

מניית בנק ההשקעות אינווסטק  מטפסת על רקע ציפיית המשקיעים לרווחים מהשקעה במניה הזולה יחסית, בעקבות נפילתה אתמול לאחר ציפיות רווח מונמכות.    

שוקי אסיה ננעלו בירידות לאחר שהמשקיעים עקבו אחר הטונים הצורמים שמגיעים מוושינגטון ומבייג'ינג סביב נושא הסחר. הנשיא טראמפ אמר אתמול באסיפה הכללית של האו"ם כי לא יסכים ל"עסקה גרועה" במו"מ על הסחר, בעוד שהדיפלומט הבכיר של סין אמר כי בייג'ינג לא תספוג איומים או תאפשר התערבות בענייניה.   

10:15

המסחר במניות בשוקי אירופה נפתח בירידות על רקע האירועים הפוליטיים בשני צדי האוקיינוס האטלנטי. מדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.6%, בהובלת מגזרי הנפט והגז והטכנולוגיה שמאבדים כל אחד יותר מ-1%. ירידות נרשמות בכל המגזרים והבורסות העיקריות.  

הסנטימנט בשווקים מושפע בעיקר מתהליך ההדחה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

נוסף על כך, האי-ודאות סביב הברקזיט בבריטניה ממשיכה להעיב על המסחר. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ספג תבוסה לאחר שביהמ"ש העליון בבריטניה דחה את החלטתו להשעות את הפרלמנט כמה שבועות לפני מועד הברקזיט. ג'ונסון אינו מסכים עם הפסיקה והוא אמר כי יוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי במועד המתוכנן, 31 באוקטובר. בעקבות ההחלטה נשמעו בפרלמנט קריאות להתפטרותו של ג'ונסון. חברי הפרלמנט יתכנסו כעת מחדש.  

07:00

המסחר בשוקי אסיה מתנהל היום (ד') בירידות, כשהמשקיעים מצפים להתפתחויות בארה"ב לאחר פתיחת תהליך הדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ.

ירידות של כ-0.8% נרשמות בבורסת שנחאי  ובורסת שנזן מאבדת 1.4%. גם בהונג קונג יורד מדד הנג סנג  ביותר מ-1%.

בטוקיו מאבד הניקיי  כ-0.5%, בהובלת מניות סופטבנק  ו-Fanuc  שמאבדות יותר מ-2.5% כל אחת.

בקוריאה הדרומית מאבד הקוספי  0.7% ומדד S&P/ASX 200  באוסטרליה יורד בשיעור דומה.

ירידות נרשמות ביום גם במחיר הנפט, ומחיר חבית מאבד כ-1%.