וירג'ין אטלנטיק מהיום בישראל; מה יקרה למחירי הטיסות ללונדון?

מהיום: וירג'ין מצטרפת ללוח הטיסות של הנוסע הישראלי; האם היא מציעה את המחירים התחרותיים ביותר? • בדיקת "גלובס"

הערב (ד') ב-20:30 צפויה לנחות טיסת הבכורה של חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק בתל-אביב ולהוות את יריית הפתיחה לקו חדש - תל-אביב-לונדון.

וירג'ין תנסה אומנם להתחרות באחד הקווים הפופולריים עבור הנוסע הישראלי, נוסעי פנאי ונוסעים עסקיים, אבל את עיקר המאמצים שלה היא תפנה לטיסות המשך שהיא תציע מנמל התעופה הית'רו בלונדון ליעדים שונים בעולם, בדגש על צפון אמריקה.

אין ספק כי מרגע שוירג'ין הצהירה על בואה לתל-אביב אנשי, בריטיש איירוויז וכמוהם גם אנשי אל על לא יכולים לנוח על זרי הדפנה לאור מהתחרות שתיפתח בקו.

"גלובס" בדק עד כמה הצרכן יוצא נשכר, והאם מחירי וירג'יו אטלנטיק אכן משקפים את התחרות שנפתחה בקו. בדקנו מחירים לטיסות במועדים שונים באתרי האינטרנט של החברות.

בטיסות מ-30 באוקטובר עד 6 בנובמבר בקו תל-אביב-לונדון הית'רו - המחיר הזול לטיסה ישירה מנתב"ג להית'רו הוא של וירג'ין אטלנטיק.

לפי הבדיקה, המחיר באל על מתחיל ב-589 דולר ללא מזוודה וב-679 דולר לכרטיס הכולל מזוודה. המחיר בבריטיש איירוויז מתחיל ב-543 דולר, והמחיר בוירג'ין אטלנטיק הוא הזול ביותר ומתחיל ב-444 דולר ללא מזוודה וב-524 דולר למחיר הכולל מזוודה.

טיסה לנמלי תעופה אחרים באזור לונדון, דוגמת לוטון, לא בהכרח מוזילה את הכרטיס: באל על טיסה מנתב"ג ללוטון במועדים הללו מתחילה ב-463 דולר ללא מזוודה וב-553 דולר עם מזוודה; באיזי ג'ט המחיר מתחיל ב-370 דולר ללא כבודה, שתהווה תוספת של כ-80 דולר למחיר.

בדיקת מחירים לטיסות ללונדון בחופשת פסח, מ-12 ועד 16 באפריל, מעלה כי וירג'ין היא המשתלמת ביותר. כך, המחיר של אל על לטיסת הלוך ושוב להית'רו בתאריכים אלה מתחיל ב-624 דולר ללא מזוודה וב-719 דולר למחיר הכולל מזוודה והושבה. טיסת אל על לנמל התעופה לוטון מתחילה במחיר של 552 דולר ללא מזוודה וב-647 דולר כולל מזוודה. טיסת בריטיש איירוויז מתומחרת מ-675 דולר, כולל מזוודה. בוירג'ין המחיר לטיסה הזו יתחיל ב-542 דולר לכרטיס שלא כולל מזוודה וב-622 דולר לכרטיס הכולל מזוודה.

בטיסות מתל-אביב לניו יורק (JFK) בריטיש מציעה את המחירים הטובים ביותר למסלול הכולל עצירה בנמל התעופה הית'רו. בבדיקה לטיסה מ-30 באוקטובר עד 6 בנובמבר מציעה וירג'ין באתר שלה טיסה במחיר שמתחיל ב-965 דולר. כאן בריטיש איירוויז מציעה מחיר נמוך יותר: טיסה באותו המועד ובאותו המסלול תעלה כ-900 דולר. בשני המקרים מדובר בכרטיס הזול ביותר שכולל מזוודה של עד 23 ק"ג. טיסה ישירה עם אל על ל-JFK באותו המועד תתחיל ב-1,214 דולר.

בדיקת המחיר לטיסה לניו יורק JFK בחול המועד פסח, מ-12 ועד 19 באפריל, מעלה הפרשים גדולים משמעותית, כשוירג'ין היא היקרה בהשוואה:: המחיר לטיסה מתל-אביב כולל עצירה בהית'רו מתחיל ב-1,868 דולר באתר וירג'ין. בבריטיש מסע דומה מתחיל ב-1,067 דולר, כאשר טיסה ישירה מתל-אביב לניו יורק עם אל על מתחילה ב-1,165 דולר.

המסקנה המתבקשת מבדיקת המחירים האקראית הזו היא שבכל מקרה מומלץ תמיד לערוך השוואת מחירים בין כמה שיותר חברות. במקרה של טיסה לניו יורק שכוללת עצירת ביניים, האפשרויות מתל-אביב הן כמעט בלתי מוגבלות, דרך איסטנבול ודרך יעדים שונים באירופה. גם חברות התעופה שלא מפעילות טיסות ישירות בקו מתל-אביב כבר למדו שהקו לניו יורק הוא המבוקש ביותר על-ידי הנוסעים הישראלים, וגם הן מציעות מחירים אטרקטיביים לטיסות קונקשן.