קריסה? מנכ"ל TUS AIRWAYS: "אנו בעיצומו של תהליך שיאפשר לנו לגדול דרמטית"

אנדרו פיין, מנכ"ל חברת התעופה הקפריסאית TUS AIRWAYS, הודף את ההערכות כי החברה נמצאת על סף קריסה • עם זאת, בשיחה עם "גלובס" הוא מודה כי "אי-אפשר להגיד שהעסקים כרגיל בימים אלה"

מנכ"ל חברת התעופה הקפריסאית TUS AIRWAYS, אנדרו פיין (Andrew Pyne), הודף את ההערכות כי החברה נמצאת על סף קריסה ואומר ל"גלובס" כי "אנחנו בעיצומו של תהליך שיאפשר לנו לגדול דרמטית". עם זאת, פיין הודה כי "אי-אפשר להגיד ש'העסקים כרגיל' בימים אלה. הפעילות בעונת החורף תצומצם, משום שאנחנו נמצאים בעיצומו של רה-ארגון שיאפשר לנו להגדיל את הפעילות ואת הרווחים של החברה".

בימים האחרונים הצטרף שמה של TUS AIRWAYS הקפריסאית לרשימת חברות התעופה שקרסו, לאור כוונתה להפסיק את פעילותה בעונת החורף הקרבה (מה-31 באוקטובר). TUS מפעילה טיסות בקווים תל-אביב-קפריסין וקפריסין-יוון, גם כטיסות סדירות וגם במסגרת טיסות צ'ארטר שנמכרות בחבילות משולבות מלון. בעבר הפעילה החברה טיסות ישירות משדה דב ומנמל התעופה בחיפה לקפריסין, אולם כעת היא ממריאה ונוחתת בנתב"ג בלבד, על כל המשתמע מכך בהיבט העלויות לחברת התעופה הקטנה.

פיין הסביר כי החברה נמצאת בתהליך צמיחה שכולל גם מיתוג ושם חדש שייחשף בחודשים הקרובים ובעיקר כולל הגדלה משמעותית של היצע המושבים עם צי מטוסים גדולים יותר. ב-2018 הטיסה TUS כ-200 אלף נוסעים בלבד, ולפי פיין, החזון הוא "להגדיל את המספר הזה דרמטית".

לפי פיין, מה שמונע מ-TUS לגדול כיום הוא צי מטוסים שמוגבל ביכולתו לפעילות לאור מטוסים קטנים: הצי מונה שבעה מטוסי Fokker עם קיבולת של 80-100 מושבים בלבד בכל מטוס. בכוונת החברה להצטייד במטוסים גדולים יותר (ככל הנראה של איירבוס), במטרה להגדיל את היצע המטוסים ולהציע מספר גדול יותר של יעדים. יש להניח כי מטוסי הפוקר יעזבו את צי המטוסים עם ההתחדשות במטוסים גדולים יותר.

את ההשקעה בהצטיידות במטוסים חדשים מממנים בעלי המניות, ולפי פיין, החברה תישאר בבעלות פרטית גם לאחר המהלך. פיין הסביר כי החברה תמשיך להפעיל בחורף הקרוב טיסות צ'ארטר בלבד, כשהמודל שלה, המתבסס על טיסות צ'ארטר, ימשיך להוות את עיקר פעילותה גם לאחר הגדלת היצע המושבים.