מספר התיירים שמגיעים לישראל ממשיך לגדול: עלייה של 44% בספטמבר

405 אלף תיירים הגיעו לישראל בחודש ספטמבר 2019 - כך מדווחת היום הלמ"ס • מאילו מדינות מגיעים הכי הרבה תיירים לארץ?

תיירים בים המלח / צילום: Shutterstock
תיירים בים המלח / צילום: Shutterstock

405 אלף תיירים הגיעו לישראל בחודש ספטמבר 2019, עלייה של 44% לעומת חודש ספטמבר בשנה הקודמת - כך מדווחת היום (ה') הלשכה המרכזית לססטיסטיקה. מתחילת השנה ועד לסוף חודש ספטמבר נרשמו 3.3 מיליון כניסות של תיירים לישראל, מספר זה משקף עלייה של 13% לעומת שנה קודמת.

מרבית התיירים, כ-2.9 מיליון מתוכם הגיעו בטיסות, וכ-400 אלף הגיעו במעברי הגבול היבשתיים, עלייה של 23%. 227 אלף כניסות של מבקרים יום נרשמו מתחילת השנה, מתוכם 37 אלף הגיעו באניות במסגרת נופש (קרוז).

חמש מדינות מהוות את המקור העיקרי של התיירים שמגיעים לישראל: ארה"ב בראשן עם 721 אלף תיירים שהגיעו ממנה מתחילת השנה, נפח של 22% מכלל התיירים - מספרם משקף עלייה של 9% לעומת שנה קודמת. עלייה דומה גם במספר התיירים שהגיעו ארצה מצרפת ושמספרם נאמד ב-272 אלף. מרוסיה הגיעו כ-225 אלף תיירים - ללא שינוי לעומת שנה קודמת, ומגרמניה נרשמו 205 אלף כניסות של תיירים, עלייה של 14%. בריטניה גם היא ברשימה הזו: 174 אלף תיירים הגיעו מהממלכה המאוחדת, עלייה של 8%.

גידול של ממש נרשם במספר המבקרים שהגיעו לישראל ממדינות אסיה: מתחילת השנה מספרם נאמד ב-380 אלף, עלייה של 19% לעומת שנה קודמת. בחודש ספטמבר בלבד הגיעו 45.2 אלף מבקרים ממדינות אסיה, עלייה של 53% לעומת ספטמבר ב-2018.

אחת המדינות שמשרד התיירות סימן לעצמו כיעד פוטנציאלי להבאת תיירים היא סין: מספר התיירים שהגיע מסין מתחילת השנה מסתכם ב-118.5 אלף, 60% יותר מאשר אשתקד. מגמה מעודדת זו נמשכה גם בחודש ספטמבר: 13.7 אלף תיירים הגיעו מסין בחודש שעבר, 63% יותר מאשר אשתקד. בין הסיבות לגידול התיירות מסין גם העלייה בתדירות הטיסות הישירות מיעדים שונים מסין ומחיקת אזהרת המסע שפרסמה בשעתו ממשלת סין על ישראל.

הצצה לרשימת המדינות מהן הגיעו תיירים לישראל מגלה כי נרשמה עלייה כמעט מכל המדינות בנוגע למספר התיירים המבקרים בארץ, כך לדוגמה במספר התיירים שהגיעו מספרד, מפורטוגל, מאיטליה, מקרואטיה ומיוון - וגם ממדינות מרוחקות דוגמת מקסיקו, ברזיל, צ'ילה ואפילו אוסטרליה וניו זילנד.