ראשי המשותפת ייפגשו עם גלעד ארדן לאחר יום של הפגנות

במהלך יום כיפור נרצח אדם נוסף, ה-73 מאז תחילת השנה, וראשי הרשימה המשותפת הודיעו אמש על שיירות שיגיעו אל מול משרדי הממשלה בירושלים • בימים האחרונים הושמעה ביקורת רבה על השר ארדן, בעקבות ראיון שלו בו הגדיר את בעייתם של הערבית כעניין תרבותי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
השר לביטחון פנים גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

הבוקר צפויות להתקיים הפגנות ענק של החברה הערבית בכבישים. במהלך יום כיפור נרצח אדם נוסף, ה-73 במספר מאז ראשית שנת 2019. הנרצח, בהאא עראר, בן 35 מג׳לג׳וליה, הוא אח שלישי במשפחה הנרצח בשנים האחרונות.

במפלגה המשותפת הודיעו במוצאי יום כיפור על שיירת רכבים עם דגלים שחורים שתצא ממג׳ד אל כרום בשעה 07:00 בבוקר ומצומת שוקת בשעה 07:30, תיסע לאורך כביש 6 וכביש 1 עד להפגנה אל מול משרדי הממשלה בירושלים. בארגון האירוע משתתפת ועדת המעקב של ערבי ישראל, שתסתייע בצוותים של עורכי דין ומתנדבים למקרה שהמשטרה תפעל לחסימת המפגינים.

בהמשך היום מתוכננת גם פגישתם של ראשי המשותפת עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן. ח"כ אחמד טיבי צייץ כי הם יפגשו בשעה 18:00, אחרי יום של הפגנות.

 

בימים האחרונים הושמעה ביקורת רבה על השר ארדן, בעקבות ראיון שלו בו הגדיר את בעייתם של הערבית כעניין תרבותי.

"החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד אלימה. זה קשור לתרבות" אמר ארדן בראיון רדיו. חלק מראשי המשותפת שקלו לבטל את הפגישה עמו. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בתגובה שהוא מקווה שבישראל יהיה שר לביטחון פנים שנלחם עבור הביטחון האישי של האזרחים ולא נגד הנהגתם.

 

בימים חמישי ושישי האחרונים (3-4 באוקטובר) התקיימו עצרות, הפגנות ושביתות מחאה של החברה הערבית ברחבי הארץ. באירוע השיא הגיעו עשרות אלפים להפגנה גדולה בוואדי ערה. חברי המשותפת שהשתתפו בהפגנה נעדרו מהשבעת הכנסת ה-22 שנערכה באותה השעה.

בסיום יום ההפגנות הראשון התייחס השר בצלאל סמוטריץ' באופן משפיל למפגינים כאשר הוא מפנה לקטע וידאו ישן, ואשר אינו קשור להפגנות החברה הערבית (אלא לנפנוף נשק בחתונה, דבר נגדו יוצאים חברי הכנסת הערבים).

"מזל שהח"כים הערבים החרימו אתמול את ישיבת הפתיחה של הכנסת. הם עוד היו יורים שם כהבעת שמחה/עצב/מחאה/סתם מתוך הרגל (ואז כמובן היו מאשימים את המשטרה…)".

 

סמוטריץ ספג ביקורת רבה על דבריו.

בהמשך נודע שאותו וידאו-ירי ששימש לסמוטריץ' בסיס לדעותיו על התנהלות הח"כים הערבים, צולם בחתונה לפני 4 חודשים ואינו קשור להפגנות השבוע.