קוואנטס האוסטרלית שברה שיא: המספרים מאחורי הטיסה הארוכה בעולם

חברת התעופה האוסטרלית השלימה השבוע את הטיסה הארוכה ביותר בעולם: מטוס הדרימליינר של החברה חיבר בין ניו יורק לסידני במסע שארך 19 שעות וחצי • מדובר בטיסת ניסוי לקראת השקה רשמית של הקו, ככל הנראה ב-2022

מטוס של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס / צילום: שאטרסטוק
מטוס של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס / צילום: שאטרסטוק

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס השלימה השבוע את הטיסה הארוכה ביותר בעולם. 16.2 אלף ק"מ ו-19 שעות וחצי ארך מסע שחיבר בין שדה התעופה JFK בניו יורק לסידני. לא מדובר בטיסה מסחרית רשמית אלא בטיסת ניסוי. על סיפון מטוס הדרימליינר החדש היו 50 אנשים, כולל אנשי הצוות. טיסה מספר 7879 המריאה בשעה 21:00 והיא הטיסה הראשונה הישירה שמחברת בין ניו יורק לסידני.

המטוס שביצע את הטיסה, בואינג דרימליינר 787-9, נחת בניו יורק היישר מקו הייצור של מפעלי בואינג הממוקמים בסיאטל. אחרי שיסייתמו עבודות ההכנה, תשיק קוואנטס את הקו הזה רשמית, ככל הנראה ב-2022. כיום מפעילה חברת התעופה האוסטרלית טיסה ישירה מפרת' ללונדון, הטיסה, שהייתה הטיסה הישירה הראשונה שחיברה את אוסטרליה עם אירופה, אורכת 17.30 שעות והיא נחנכה לפני כשנה וחצי.

בקוואנטס מודעים לאתגר של טיסה ממושכת (אחת הבדיקות בטיסת הניסוי היא איך להפיחת את תחושת הג'ט לג של הנוסעים) אולם יוצאים מנקודת הנחה שנוסעים רבים יעדיפו טיסות ישירות ממושכות על פני טיסות קונקשן, שבמקרה הטוב מוסיפות להם עוד 4 שעות למסע. כך, למשל, נוסעי קוונאטס מגיעים היום מסידני לניו יורק דרך לוס אנג'לס במסע שאורך 22 שעות וחצי.

המספרים שמאחורי הטיסה הארוכה בעולם כפי שפרסמה קוואנטס: 4 טייסים ברוטציה יאיישו את תא הטייס במטוס החדש בטיסה הארוכה הזו. שני טייסים נוספים יהיו על הסיפון בתא הנוסעים. כמות הדלק תהיה המקסימלית שהמטוס יכול לשאת והיא תכלול דלק במשקל של 101 אלף ק"ג. לפני נחיתה מיכל הדלק צפוי להישאר עם דלק במשקל של 6,000 ק"ג שמספיק לטיסה של 90 דקות. לטיסות כאלו חשוב מאוד תחשיב המשקל המירבי שהן יכולות לשאת, הן מבחינת מספר הנוסעים והן בהיבט הכבודה. המשקל המירבי בעת ההמראה הוא 254 אלף ק"ג מכאן שכמעט מחצית מהמשקל הוא הדלק. מהירות הטיסה תעמוד בממוצע על 930 ק"מ לשעה. גובה הטיסה הממוצע יהיה כ-11 ק"מ (36 אלף פיט), והוא יעלה ל-12.2 ק"מ (40 אלף פיט) ברגע שהמטוס יהיה קל יותר אחרי שמשקל הדלק יפחת. משקל המזון כולל עגלות המזון שיהיה על המטוס יעמוד על 1,500 ק"ג.

מי שבינתיים מחזיקה בתואר הטיסה הארוכה ביותר בעולם היא טיסה שהשיקה ססינגפור איירליינס בחודש אוגוסט 2018 . הטיסה מחברת בין סינגפור לניו יורק (ניוארק) והיא אורכת 19 שעות. טיסה זו מבוצעת במטוס האיירבוס A-350-900 ULR. בטיסה יש כ-160 מושבים בלבד המחולקים למחלקת פרימיום אקונומי ומחלקת עסקים. המרחק בין סינגפור ובין נמל התעופה ניוארק הוא 16.7 אלף ק"מ. כמה חודשים לפני כן השיקה קוואנטס כאמור את הקו פרת' לונדון, טיסה זו נמשכת כ-17.30 שעות והיא גומעת מרחק של 14.5 אלף ק"מ. גם קתאר איירוויז מפעילה את אחת מהטיסות הארוכות בעולם: קו המחבר בין אוקלנד בניו זילנד לדוחא. טיסה זו אורכת 17.40 שעות והיא גומעת מרחק של 14,530 ק"מ.