עיתונות | בלעדי

אחרי 12 שנים: מנכ"ל ynet אבי בן טל פורש מתפקידו

מדובר באחד הבכירים בקבוצת "ידיעות אחרונות" • הודעת בן טל על פרישתו ניתנה למו"ל נוני מוזס כבר בשבוע שעבר, כך שכנראה אין לכך קשר להקלטות שחשף אמש רביב דרוקר בתוכניתו "המקור"

אבי בן טל / צילום: ynet
אבי בן טל / צילום: ynet

סוף תקופה באתר ynet? ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל האתר אבי בן טל למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס על פרישתו. ההודעה ניתנה כבר באמצע השבוע שעבר, כך שכנראה אין להחלטת הפרישה קשר להקלטות שחשף אמש העיתונאי רביב דרוקר בתוכניתו "המקור" ברשת 13, הקלטות בהן נשמעו דילים שנרקמו לכאורה בין מו"ל העיתון מוזס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הסיקור ב-ynet ובעיתון "ידיעות אחרונות" יוטה לטובתו של נתניהו תמורת קידום חוק שיגביל את החינמון "ישראל היום".

כידוע, ynet הוא אתר החדשות הגדול בישראל, ובן טל מנהל אותו מאז 2007. למעשה, פרישתו של בן טל הייתה סוג של של "כתובת על הקיר". על-פי מקורבים, אין זאת הפעם הראשונה שבן טל מתפטר, אך כנראה שהפעם מדובר ב"אזעקת אמת", ובן טל עשוי לממש את כוונתו ולפרוש.

עד לפני תקופה לא ארוכה נראה היה כי המסלול של בן טל, שנחשב למנהל ואיש דיגיטל מחונן, הפוכה לגמרי, ונדמה היה כי הוא עומד להפוך לאדם החזק ביותר בקבוצת "ידיעות אחרונות" לאחר מוזס עצמו. ב-2017 הייתה כוונה להפקיד בידיו את ניהול הקבוצה כולה (דיגיטל ופרינט) ולמנות אותו למנכ"ל במקום ינון אנגל. במסגרת הרחבת תפקידו אמור היה בן טל להכין תוכנית המתייחסת לכלל קבוצת "ידיעות אחרונות", שתכלול העברת מיקוד לעולמות הדיגיטל הרווחי על חשבון הפרינט, שחלקו בעוגת הפרסום הולך וקטן בהתמדה. מהלך כזה דרש יצירת סינרגיה בין שתי הזרועות ושינויים תפעוליים מרחיקי לכת.

מהר מאוד גילה בן טל כי המו"ל מוזס לא ממהר לסייע בקידום התוכניות, ואחרי תקופה מסוימת הבין שאין סיכוי רב שאלה ימומשו, והודיע כי הוא חוזר בו מהסכמתו להתמנות למנכ"ל הקבוצה, וכי הוא נשאר בתפקיד מנכ"ל ynet בלבד. מאז נראה היה כי פרישתו היא רק עניין של זמן.

בתעשייה טוענים כי המניע להישארותו של בן טל עד עתה למרות מערכת היחסים הסבוכה עם מוזס איננה כלכלית - בן טל עוסק בין היתר בנדל"ן ואיננו זקוק כנראה לעבודתו כשכיר בקבוצה. אך נראה כי האהבה לתפקיד וכן הכוח והעניין שהתפקיד מביא איתו הקשו על בן טל לוותר ולעזוב. עתה נראה כי מבחינתו בשלה השעה לכך.