בנימין נתניהו | פודקאסט

מחקירת כבל עד הקלטות נתניהו-מוזס: עושים סדר בתיק 2000

תמלילי החקירה של חה"כ לשעבר איתן כבל, שנחשפו ב"גלובס", והשיחות המוקלטות של רה"מ בנימין נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, שנחשפו ב"המקור" של רשת 13, מככבים בכותרות • מי חשוד במה, למה תיק אחד נסגר ואחר לא, ומה הולך לקרות עכשיו? • האזינו לגלובסטוק - פרק פתיחת העונה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

חקירת תיק 2000, שהחלה לפני כמעט שנתיים, בה נחשדים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס בהגבלות על העיתון "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס ובאתר ynet, חזרה לכותרות לאחר שבסוף השבוע נחשפו ב"גלובס" תמלילי חקירתו של חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, לצד השיחות המוקלטות בין נתניהו ומוזס שנחשפו בתכנית התחקירים "המקור" של רשת 13.

הטענות על סיקור אוהד כלפי מספר פוליטיקאים, אכיפה בררנית נגד נתניהו, דיונים על מהו שוחד ויחסי הון-שלטון-עיתון הולידו טענות שונות בנוגע לשאר התיקים בהם חשוד ראש הממשלה, בעיקר תיק 4000.

חן מענית ואבישי גרינצייג נפגשו באולפן "גלובסטוק" כדי לנתח ולהסביר מה קורה בתיק 2000, מהם החשדות נגד כל אחד מהמעורבים בפרשה, מדוע התיק נגד כבל נסגר, ואילו החקירה סביב נתניהו ממשיכה, ומה הולך לקרות החל עכשיו?

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס הם בגדר חשודים, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות. התיק נגד איתן כבל נסגר.

*** גילוי מלא: ארנון (נוני) מוזס הוא מו"ל "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט", שנמצאים בתחרות עם "גלובס".