מיזוג ביומיקס לחברת ה-SPAC צ'רדן יוצא לפועל

החברה הצליחה לגייס 61 מיליון דולר • מטרת המיזוג הייתה הבאת ביומיקס לבורסת ניו יורק

 יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס/ צילום: איל יצהר
יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס/ צילום: איל יצהר

ביולי האחרון הודיעה חברת התרופות הישראלית ביומיקס (biomx) כי התקשרה עם חברת צ'רדן (Chardan Healthcare Acquisition Corp) למיזוג לצורך הבאת ביומיקס לבורסת ניו יורק. צ'רדן היא חברת SPAC, כלומר חברה שהוקמה לצורך גיוס הון, איתור חברה ראויה והכנסתה לבורסה דרך מיזוג. על פי כללי ה-SPAC, הכסף מגוייס לפני שזהות החברה הנרכשת ידועה, כשהמשקיעים משריינים את ההון בקופת החברה מתוך אמון ביכולת של בעלי ה-SPAC לאתר חברה ראויה ולהוציא את העסקה לפועל. לאחר איתור החברה המשקיעים צריכים להחליט האם הם משאירים את הכסף בקופת החברה או מבקשים אותו בחזרה.

במקרה של צ'רדן ועסקת ביומיקס, המשקיעים החליטו להשאיר 61 מיליון דולר מתוך 70 מיליון. לכן המיזוג יוכל לצאת לפועל. בשבוע האחרון עלה מחיר המניה של צ'רדן 8%, על רקע הערכות כי העסקה אמנם תושלם בהצלחה, וכעת שווי החברה הוא 199 מיליון דולר. כבר עם מועד חתימת העסקה הודיעה ביומיקס כי לפחות 50 מיליון דולר מתוך סכום העסקה מובטחים, או ממשקיעיה המקוריים של צ'רדן או ממשקיעים שהביאה ביומיקס, ורכשו מבעלי המניות ב-SPAC את המניות שלהם.

ביומיקס כבר גייסה בעבר 56 מיליון דולר, ומסרה בעבר כי בעת סגירת המיזוג יהיו בידה כ-100 מיליון דולר. בעלי המניות של ביומיקס יחזיקו 73% מהחברה הממוזגת עם סגירת העסקה, ובמקרה של עמידה במספר אבני דרך, הם יוכלו לקבל מניות נוספות.

המשקיעים הקיימים של ביומיקס צפויים להמשיך להחזיק במניות החברה, וביניהם אורבימד, RMGP, ג'ונסון אנד ג'ונסון, טקדה וונצ'רס, Seventure Partners ,SBI ואחרים. כמו כן צפוי להיכנס משקיע חדש בשם RTW Investments, קרן ייעודית להשקעה בביומד.

הכספים שיגויסו צפויים לאפשר לחברה לממן את התוכנית הקלינית שלה, הכוללת: כניסה לניסויים קליניים שלב I במוצר לאקנה עד סוף 2019; כניסה לניסוי שלב II באקנה ולשלב I במחלות מעי דלקתיות (קרוהן וקוליטיס) במהלך 2020; וכניסה לניסויים במחלת כבד כרונית בשם PSC במהלך 2021. לחברה גם שת"פ עם ג'ונסון אנד ג'וסון בפיתוח מוצרים נוספים וכן מו"פ בתחום הקוסמטיקה.

ביומיקס היא חברה שמשלבת שני תחומים בחזית הטכנולוגיה: מיקרוביום, כלומר חקר תמהיל החיידקים על ובתוך גוף האדם, ופאג'ים - וירוסים שתוקפים חיידקים. החברה פיתחה אלגוריתם אשר משווה בין תמהילי חיידקים של אנשים בריאים וחולים, כדי להעלות השערות לגבי אילו חיידקים כדאי לחסל באופן סלקטיבי על מנת לשפר את מצב המטופל. אחר כך היא מתכננת פאג'ים כך שיתקפו את אותו חיידק, כמו אנטיביוטיקה סלקטיבית מאוד, אך ישאירו את שאר החיידקים הטובים בחיים.

החברה מבססת את הטכנולוגיה שלה בשני התחומים על מחקר אקדמי פורץ דרך: בתחום המיקרוביום על המחקרים של פרופ' ערן סגל ופרופ' ערן אלינב ממכון ויצמן, ובתחום הפאג'ים על עבודתו של פרופ' רותם שורק, גם הוא ממכון ויצמן ושל פרופ' טימות'י ק. לו מ-MIT. מנכ"ל החברה הוא יונתן סולומון.