סכסוך בין דודי עזרא לאחים שבע: "מחלוקת לגבי אופן הניהול"

בשוק היו מי שהעריכו היום כי הסכסוך בין הצדדים התגלע על רקע רצונו של יו"ר נטו דודי עזרא למכור את החזקותיו בביכורי שדה דרום לשותפיו, האחים שבע, המקדמים את הנפקתה של חברת ביכורי שדה החזקות

דודי עזרא, יו"ר נטו / צילום: אביב חופי
דודי עזרא, יו"ר נטו / צילום: אביב חופי

סכסוך בין ספקית המזון נטו  שבשליטת דודי עזרא לבין חברת ביכורי השדה של האחים אילן וששי שבע: בדיווח שמפרסמת היום (ג') נטו החזקות, עליו חתום עזרא, יו"ר דירקטוריון נטו, הוא מגלה כי קיימת מחלוקת לגבי "אופן ניהול" ספקית הפירות והירקות ביכורי שדה ו"הפרת הסכמים" על-ידי ביכורי שדה החזקות והאחים שבע, וטוען כי אלה "מחלוקות שהביאו את ביכורי השדה למבוי סתום".

נטו מפרטת כי פנתה לשותפיה בביכורי השדה במכתב לאור המחלוקות, ומציינת כי "בטרם תפנה למצוי זכויותיה בערכאות משפטיות, היא מבקשת להפנות את המחלוקת לגישור על-מנת למנוע פגיעה בפעילותה של ביכורי השדה". כיום נטו החזקות מחזיקה ב-50% ממניות ביכורי שדה דרום, בשותפות עם האחים שבע שמחזיקים ב-50% הנותרים באמצעות חברת ביכורי שדה החזקות.

בשוק היו מי שהעריכו היום כי הסכסוך בין הצדדים התגלע על רקע רצונו של עזרא למכור את החזקותיו בביכורי שדה דרום לשותפיו, האחים שבע, המקדמים את הנפקתה של חברת ביכורי שדה החזקות - באמצעותה הם מחזיקים בשותפות שווה עם עזרא בחברת ביכורי שדה דרום, ספקית פירות וירקות לשוק המוסדי.

עוד טרם הסכסוך, הנפקתה של ביכורי שדה החזקות נמצאה בשלבים מוקדמים יחסית, טרם פרסום טיוטות תשקיף לציבור, וככל הידוע גם לא הוחלט באופן סופי מי תהיה חברת החיתום שתוביל את ההנפקה. כעת ניתן להעריך כי הסכסוך יעכב את המהלך.

ביכורי שדה דרום נחשבת ענקית של ממש במונחי שוק הפירות והירקות המקומי, אך בעליה ממעטים להיחשף. את מחצית השנה הראשונה סיכמה ביכורי השדה דרום עם קפיצה של 45% בהכנסותיה שהגיעו ל-655 מיליון שקל, אולם עלייה בהוצאות מיתנה את הדרך לשיפור בשורה התחתונה, כך שהרווח הנקי שלה למחצית השנה עלה ב-10% לכ-20 מיליון שקל.

גם בסיכום הרבעון השני עלו הכנסותיה של ביכורי השדה דרום בצורה חדה, ביותר מ-40%, ל-343 מיליון שקל, ולמרות זאת החברה לא הצליחה לשפר את הרווח התפעולי, והרווח הנקי שלה נשחק ב-9% לכ-11 מיליון שקל.

נטו החזקות, שנסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל, היא בעלת השליטה בחברת נטו מלינדה, אחת מספקיות המזון הגדולות בשוק המקומי, שעומדת מאחורי מותגים דוגמת שלושת האופים, ויליגר ומוצרים מיובאים בתחום הגבינות והבשר.