בזק תרשום הוצאה של 137 מיליון שקל בעקבות פרישה נוספת של עובדים

בהמשך להליך ההתייעלות של הקבוצה, דירקטוריון בזק אישר פרישה של 140 עובדים קבועים וסיום העסקה של 60 עובדים נוספים • העלות הכוללת של העובדים מגיעה ל-143 מיליון שקל • וואליו בייס: "להערכתנו לא יתממשו החששות הכבדים לעתיד הפעילות, בשל היותה של בזק בין הגורמים היותר יציבים בענף"

דודו מזרחי מנכל בזק/  ישראל שם טוב
דודו מזרחי מנכל בזק/ ישראל שם טוב

דירקטוריון בזק  אישר אתמול פרישה של 140 עובדים קבועים וסיום העסקתם של 60 עובדים נוספים בסטטוס העסקה גמיש, בעלות כוללת של 143 מיליון שקל, וזאת בהמשך להליך ההתייעלות בקבוצה, ובהמשך להקלות הצפויות מצד הרגולטור. 

מדובר בפרישה נוספת לתוכנית הפרישה של העובדים שהוכרה בדוחות השנה החולפת. ברבעון הרביעי בזק צפויה לרשום הוצאה של 137 מיליון שקל על רקע המהלך. עם זאת, בבזק מציינים כי הוצאה זו כלולה בתחזית שסיפקה הקבוצה.

בינואר השנה דווח לראשונה ב"גלובס" על כוונתה של בזק לפטר של 800 עובדים בחברות-הבנות לתקופה של 3 שנים במסגרת איחוד פעילויות בקבוצה, אך סביר להניח כי מספר העוזבים יהיה אף גדול יותר.

המהלך מגיע במקביל לחשיפת "גלובס" מאתמול כי אגף התקציבים במשרד האוצר הביע תמיכה בביטול ההפרדה המבנית בין בזק לחברה הבת בזק בינלאומי. במשרד האוצר הגיעו למסקנה שניתן להתחיל בביטול ההפרדה המבנית מול בזק בינלאומי בשלב הראשון ורק בעתיד להמשיך ולבחון את ביטול ההפרדה המבנית מ-yes ומפלאפון. ההתנגדות לרעיון נותרה כרגע בעיקר במשרד התקשורת, וזו גם העמדה הרשמית של המדינה.

מניית בזק מטפסת בכ-3.5% בבורסה כעת, אך עדיין רחוקה ביותר מ-65% מהשיא, לאחר ירידת ערך מתמשכת בצל מחיקות ענק של 2.3 מיליארד שקל שהובילו אותה להפסד של 1.1 מיליארד שקל בסיכום השנה שעברה.

בוואליו בייס החלו אתמול לסקר את מניית בזק בהמלצת קנייה במחיר יעד של 3.9 שקלים למניה. מדובר באפסייד של יותר מ-50% על מחיר השוק, מה שמבטא את הציפייה של גוף המחקר לשינויים במפת השחקנים בשוק, שיביאו להפחתת התחרות בטווח הבינוני ולהתאוששות הדרגתית בתעריפי השירותים. "השוק נמצא היום בחוסר שיווי משקל משמעותי, המקבל ביטוי ברצף האירועים הפוקדים את הענף, שיתכן ומסמנים את התחתית", כתבה האנליסטית נועה צבי.

להערכתה, "תגובת השוק נראית מוגזמת ולמרות השחיקה הצפויה ברווח, אנו מצפים להתייצבות בטווח הבינוני. המניה נסחרת כיום במכפיל EV/EBITDA של כ-4.5 ומכפיל תזרים חופשי של כ-6.8, המשקפים חששות כבדים מאוד לעתיד הפעילות, שלהערכתנו לא יתממשו, בשל היותה של בזק בין הגורמים היותר יציבים בענף. לעובדה שסרצ'לייט הנה קרן אקוויטי אמריקאית המשקיעה בסכומים משמעותיים ומתמחה בתחום תקשורת, צפויה להערכתנו להיות תרומה חיובית".

אתמול איימה קרן סרצ'לייט האמריקאית לסגת מהעסקה לרכישת מניות השליטה בחברת ביקום השולטת בבזק אם השלמת העסקה לא תתבצע במועד המתוכנן. במכתב ששיגרה סרצ'לייט לביקום ולחברה האם, אינטרנט זהב ציינה הקרן כי להבנתה, אם לא יתקבל עוד היום היתר השליטה בבזק מידי שר התקשורת דודי אמסלם, הרי שהעסקה לא תוכל להיות מושלמת במועד.