להתפנק בטיסה: לאיזו חברת תעופה יש את צוות האוויר הטוב בעולם?

מגזין התעופה "Skytrax" בדק אלפי חוות-דעת של נוסעים ופרסם את דירוג צוותי האוויר הטובים בעולם • כמה מפתיע לגלות כי 9 מתוך 10 החברות המובילות את הדירוג הן חברות תעופה אסייתיות? • ומאילו חברות גם הטסים מישראל יכולים ליהנות?

לאיזו חברת תעופה יש את צוות האוויר הטוב ביותר בעולם? ענף התעופה אומנם הפך להיות מוטה מחיר במובנים רבים, אבל גם לאיכות הטיסה ולחוויה הכוללת חיוך ושירות נעים מצד אנשי הצוות יש חשיבות, בעיקר ככל שמדובר בנוסעים העסקיים. למעשה, אנשי הצוות עמם באים הנוסעים במגע לאורך הטיסה יכולים להפוך את החוויה לנעימה הרבה יותר - ומנגד לחוויה מבאסת.

מגזין התעופה "Skytrax" פרסם את דירוג צוותי האוויר הטובים בעולם, על סמך אלפי חוות-דעת של נוסעים. הדירוגים התייחסו למכלול השירות כולו - יעילות הצוות, שימת לב לצורכי הנוסעים, מידת ההתלהבות שלהם להעניק שירות וגם הפן החברתי - כל זה בהינתן האתגר שטומן בחובו מקצוע הדיילות.

בל נשכח שאנשי צוות האוויר מתמודדים עם מאות נוסעים ביום ועם דרישות כאלה ואחרות, זאת בשעה שעליהם לשמור על החיוך גם כשהנוסעים מנדנדים, וגם אם מישהו בבית עצבן אותם לפני שעלו על המדים לקראת הטיסה.

לא מפתיע לגלות כי 9 מתוך 10 חברות התעופה המובילות את הדירוג הן חברות אסייתיות. ברשימה הרחבה יותר, הכוללת את 20 החברות המצטיינות, נמצאות גם חברות תעופה אירופיות. החברות האמריקאיות בולטות בהיעדרן.

מי שעומדת בראש הרשימה היא חברת התעופה המוערכת והמעוטרת בדירוגים שונים: סינגפור איירליינס. החברה אומנם שקלה בעבר לפתוח קו ישיר לישראל, אולם מהלך כזה, לצערנו, לא נראה באופק. נוסעים עסקיים שטסים באופן תדיר עם החברה יודעים לספר על רמת שירות גבוהה ויוצאת דופן, שלא שמורה רק לנוסעים במחלקת העסקים. כך למשל, הצוות משנן מראש את שמות הנוסעים ואת העדפותיהם ומתאים את השירות. לא עניין של מה בכך, בתחושה שהנוסע מקבל כשהוא כלוא בתוך מטוס למשך שעות ותלוי באנשי הצוות למלא אחר מרבית צרכיו.

חברת התעופה שמדורגת שנייה היא גארודה מאינדונזיה. החברה השלישית בדירוג היא ANA היפנית שזוכה לשבחים בדירוגים השונים, ואחריה חברה מוערכת אחרת שגם אותה הנוסעים הישראלים לא זוכים לחוות בטיסות ישירות מנתב"ג - תאי איירוויז מתאילנד.

חמישית ברשימה היא החברה הטאווינית EVA, ואחריה שתי חברות שפועלות מנתב"ג: קתאי פסיפיק מהונג קונג והיינאן איירליינס הסינית. ג'פאן איירליינס אחריהן, ותשיעית ברשימה - והיחידה שאינה חברת אסייתית - היא קטאר איירווייז. קטאר דורגה לאחרונה כחברת התעופה הטובה בעולם על-ידי מגזין "Skytrax".

כאשר מגדילים את הפוקוס על רשימת 20 החברות שצוות האוויר שלהם הוכתר כטוב ביותר בעולם, מגלים גם מיהי החברה האירופית שדורגה במקום הגבוה ביותר: מדובר באוסטריאן איירליינס מקבוצת לופטהנזה, שממוקמת במקום ה-12. לופטהנזה עצמה דורגה במקום ה-16. אחרי אוסטריאן הנמצאת במקום ה-13, ממוקמת בריטיש איירווייז, שחגגה לאחרונה 100 שנות תעופה.

נקודה מעניינת נוספת ברשימה שמה את הפוקוס על חברת הלואו קוסט אייר אסיה. החברה המלזית נחשבת לחברת הלואו קוסט הגדולה באסיה. ומדוע זה מעניין? משום שהיא סותרת את הסברה הרווחת שחברות הלואו קוסט יודעות לחסוך בהכול, כולל בחיוך של צוותי האוויר. אייר אסיה מוכיחה שאפשר לחיות בשני העולמות - של המחיר ושל השירות.