חברות התקשורת עוברות לשליטה זרה: ביקום מחכה לאמסלם; האצ'יסון תבקש היתר שליטה

ביקום משלימה מהלך עליות חד לקראת החתימה של שר התקשורת דודי אמסלם על עסקת ביקום-סרצ'לייט • מוקדם יותר, חיים סבן ויתר על השליטה בחברת התקשורת פרטנר

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

אם לא נופתע ברגע האחרון, שר התקשורת דודי אמסלם צפוי לחתום מחר על האישור לעסקת ביקום-סרצ'ליין. נזכיר כי קרן הגידור האמריקאית סרצ'לייט חתמה לפני חודשים אחדים על הסכם לרכישת מניות השליטה בחברת ההחזקות ביקום, ששולטת בבזק. בהמשך צירפה סרצ'לייט את דוד פורר כשותף ישראלי לרכישה, וזאת לצורך קבלת היתר השליטה מטעם שר התקשורת.

ביקום מחזיקה באופן ישיר ב-26.34% ממניות בזק וכן בהיתר השליטה בבזק, ומסיבה זו נדרשה העסקה לקבל גם את אישורו של שר התקשורת. אלא שקבלת היתר השליטה מטעמו של השר התמהמהה בשבועות האחרונים, והביאה לעלייה במד הלחץ של הצדדים המעורבים בה. בין השאר, נטען כי השר מבקש שהיועמ"ש יאשר לו לחתום על היתר השליטה. היום דיווחה ביקום כי קיבלה הודעה משרד התקשורת ולפיה השר צפוי לחתום על העסקה מחר.

מנייתה של בי קומיונקיישנס  מזנקת בבורסה בתל אביב בהמשך לעליות החדות שנרשמו ביום חמישי האחרון במסחר, ומשלימה זינוק של 46% בשבוע האחרון.

סבן מוותר על פרטנר

מוקדם יותר היום דווח כי לאחר השקעה ראשונה ומוצלחת בגרעין השליטה בבזק שהניבה לו רווח גדול, חיים סבן לא צלח את הסיבוב השני בשוק התקשורת הישראלי, כשהודיע באופן רשמי על נטישת השקעתו במניות השליטה בחברת פרטנר 

לפני מספר שבועות דיווח סבן כי מגעים שניהל עם חברת האצ'יסון מהונג קונג על מיחזור הלוואה שהעמידה לו בהיקף 300 מיליון דולר הסתיימו ללא תוצאות, וכי למעשה ניתנה להאצ'יסון האפשרות להשתלט מחדש על פרטנר. היום דווח רשמית על "אירוע הפרה" - שצפוי להוביל להגשת בקשה לביהמ"ש למינוי כונס נכסים על מניות השליטה בפרטנר (אותן העמיד סבן כשיעבוד להלוואה מהאצ'יסון).

האצ'יסון תצטרך כעת להשיג היתר שליטה מחודש בפרטנר מידי משרד התקשורת ואם לא תקבלו, המניות יימכרו על ידה. הבקשה של האצ'יסון למשרד תוגש כנראה בימים הקרובים וזאת מפני שהחברה לא יכלה להגיש את הבקשה בטרם קיבלה הודעה רשמית מסבן על כך שהוא מחזיר את מניות פרטנר לידיה.