המצב הביטחוני: דיזנגוף סנטר נפתח, קניונים אחרים פתוחים למחצה

(עדכון) - בשעות הבוקר מתחם דיזנגוף סנטר בת"א היה סגור במלואו, וגם חלק ניכר מהחנויות הסמוכות ברחוב נותרו סגורות - אירוע חריג שלא זכור כמותו בשנים האחרונות • בקניון עזריאלי ת"א כמחצית מהעסקים היו סגורים הבוקר, בעוד שעסקי המזון ובתי הקפה נפתחו

קניון עזריאלי תל-אביב / צילום: שלומי יוסף
קניון עזריאלי תל-אביב / צילום: שלומי יוסף

על רקע המצב הביטחוני והאזעקות בדרום ובגוש דן: חנויות ומרכזים מסחריים נותרו סגורים היום (ג') במרכז ובדרום הארץ, בעוד שהיתר פעלו במתכונת מצומצמת נוכח המצב.

בתל-אביב מתחם דיזנגוף סנטר נשאר סגור במלואו עד לשעות הצהריים, כשגם חלק ניכר מהחנויות הסמוכות ברחוב נותרו היום סגורות. בכניסות למתחם אף הוצבו שלטים המבהירים כי הוא סגור לאור המצב הביטחוני, כשמדובר באירוע חריג שלא זכור כמותו בשנים האחרונות. בשעות הצהריים הסנטר פתח את שעריו מחדש לקהל.

הבחירה אם לפתוח את החנות או לא נתונה בידי כל חנות. בהתאם להנחיות פיקוד העורף אסורה התקהלות קהל, ולכן במתחם עוקבים אחר כמות הנכנסים.

בנוגע לקניונים של קבוצת עזריאלי, בחברה מוסרים כי קניוני הקבוצה ברחבי הארץ עובדים בנוהל חירום על-פי הנחיות פיקוד העורף בכל עיר לגופה. לפי שעה כל המרכזים ברחבי הארץ נשארו פתוחים, אולם מתכונת ההפעלה בחלקם לא מלאה, ובפועל חלק ניכר מהחנויות נותרו סגורות.

שערי קניון דיזנגוף סנטר נעולים / צילום: שני מוזס, גלובס
 שערי קניון דיזנגוף סנטר נעולים / צילום: שני מוזס, גלובס

כך למשל, בקניון עזריאלי תל-אביב כמחצית מהעסקים היו סגורים הבוקר, בעוד שעסקי המזון ובתי הקפה נפתחו. בקבוצה השאירו לבעלי החנויות את שיקול-הדעת האם לפתוח אותן או לא. גם במתחם שרונה בתל-אביב עסקים רבים נשארו סגורים הבוקר.

גם בקבוצת מליסרון הבעלים של קניוני עופר עדכנו היום כי הקבוצה ממלאת אחר הוראות העורף, כשבפועל הקניונים אינם פועלים בפעילות מלאה.

גם בקבוצת ביג בחרו להשאיר לשוכרים את שיקול-הדעת האם לפתוח הבוקר את העסקים או להימנע מכך, וחלק ניכר מהם בחרו להשאיר את החנויות סגורות. כך שבפועל המרכזים של ביג בבת ים, באשדוד, בקסטינה, בקריית גת ובבאר-שבע סגורים חלקית.