משרד החוץ האמריקאי: מוטרדים מאוד מהחלטת בית הדין של האיחוד האירופי

מחלקת המדינה בוושינגטון (המקבילה למשרד החוץ בארץ) שיגרה היום התייחסות רשמית להחלטת בית הדין האירופי בנוגע לסימון מוצרים ישראלים: "הנסיבות בנוגע לדרישת הסימון במקרה של יקב פסגות, כפי שהוצגו בפני בית המשפט, מראות שהיתה כאן הטיה נגד ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקאי מייק פומפיאו / צילום: ג'ים יאנג, רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקאי מייק פומפיאו / צילום: ג'ים יאנג, רויטרס

מחלקת המדינה בוושינגטון (המקבילה למשרד החוץ בארץ) שיגרה היום (ד') התייחסות רשמית להחלטת בית הדין האירופי בנוגע לסימון מוצרים ישראלים: "ארה"ב מוטרדת מאוד מן הדרישה האירופאית לסמן מוצרים כפי שהחליט אתמול בית הדין, בעניינו של יקב פסגות. הנסיבות בנוגע לדרישת הסימון במקרה של יקב פסגות, כפי שהוצגו בפני בית המשפט, מראות שהיתה כאן הטיה נגד ישראל"

עוד נאמר בלשון ההודעה כי דרישת הסימון מסייעת אך ורק לאלה הדוחפים להחרמת ישראל ולפעולות המוגדרות כ-BDS נגד ישראל. "ארה"ב מתנגדת בכל תוקף לכל ניסיון של קבוצות BDS. ללחוץ על ישראל ולבודד אותה, הוא להגדירה כמדינה בלתי לגיטימית". 

עוד בהודעת מחלקת המדינה אמירה לפיה הפתרון הין ישראל לפלסטינים הוא במסגרת מו"מ ישיר בין הצדדים. "ארה"ב עומדת לצידה של ישראל בניסיונות להדוף לחצים כלכליים, לבודדה או להפכה לבלתי לגיטימית". 

בוושינגטון מדברים כבר יותר משנה על פרסום החלק הפוליטי של תכנית השלום, אם כי הדבר התעכב מספר פעמים וזאת כדי שטראמפ לא יפגע בסיכויי הבחירות של נתניהו.

בהודעת מחלקת המדינה לא מוזכר המונח שהיה שגור בעבר בידי אנשי מחלקת המדינה בהודעות מן הסוג הזה והוא דבקותם של האמריקאים ב"פתרון שתי המדינות".