גיוס מוצלח לסייברארק: הנפיקה אג"ח להמרה ב-500 מיליון דולר בריבית אפסית

ספקית פתרונות אבטחת הסייבר לארגונים הנפיקה למוסדיים אג"ח המיועדות לפירעון בנובמבר 2024 • היקף הגיוס עשוי לגדול בעוד 75 מיליון דולר

סייברארק / צילום: מתוך אתר החברה
סייברארק / צילום: מתוך אתר החברה

גיוס מוצלח לחברת סייברארק, המספקת פתרונות אבטחת סייבר לארגונים: החברה הודיעה בסוף השבוע על הנפקת איגרות חוב להמרה בהיקף כולל של 500 מיליון דולר בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים.

איגרות החוב נושאות ריבית של 0% ומיועדות לפירעון בנובמבר 2024. היקף הגיוס עשוי לגדול בעוד 75 מיליון דולר, במסגרת אופציה שניתנה למשתתפים בהנפקה, ושניתנת למימוש בתוך 13 יום.

למעשה, גיוס אג"ח להמרה בריבית אפסית הוא יותר עסקה הונית, ומהווה מעין אופציה להמרה עתידית למניות. זאת, כשלמחזיקי האג"ח קיימת הגנה מפני דאונסייד, משום שאם מחיר המניה לא יעלה אל מעבר למחיר ההמרה, הם יקבלו את החזר החוב בסיום התקופה. האג"ח יומרו למניות במחיר של 157.53 דולר למניה, המשקף פרמיה של 37.5% על מחיר מניית סייברארק לפני ביצוע ההנפקה. עם זאת, רק לפני כמה חודשים נסחרה סייברארק בשיא שהתקרב למחיר ההמרה. ביולי הגיעה המניה לשיא של כ-147 דולר, אבל מאז היא נחלשה, וכיום מחיר המניה בנאסד"ק כ-113 דולר.

שווי השוק של סייברארק, שהוקמה ומנוהלת על ידי אודי מוקדי ומספקת פתרונות לניטור, ניהול ואבטחה של חשבונות מועדפים במערכות המחשוב הארגוניות, כ-4.3 מיליארד דולר.

כדי להגדיל באופן אפקטיבי את מחיר ההמרה, ובכך להקטין את הדילול לבעלי המניות הקיימים, סייברארק ביצעה במקביל עסקאות מסוג Capped call, הכוללות גם אופציות Call. מחיר ההמרה בעקבות העסקאות עולה ל-229.14 דולר - פרמיה של 100% על המניה לפני הגיוס, וזאת בכפוף להתאמות מסוימות בעסקאות ה-Capped call. עלות העסקאות האלה תגיע לסכום של 46.7 מיליון דולר.

מהלך דומה ביצעה חברת האינטרנט הישראלית Wix, כשגייסה בשנה שעברה כ-400 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית 0%. חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס ביצעה גם היא הנפקת אג"ח להמרה בשנה שעברה, בהיקף גדול יותר של 1.5 מיליארד דולר, אם כי אצלה הריבית נקבעה ברמה שנתית של 0.75%.

למעשה, חברות הטכנולוגיה שעושות זאת, מנצלות את האפשרות הקיימת לגייס מימון בזכות הריביות הנמוכות, בלי לדלל מיידית את בעלי המניות שלהן, כפי שהיה קורה אילו היו מגייסות את הכסף בהנפקת מניות.

סייברארק ציינה כי היקף הגיוס נטו יהיה 487 מיליון דולר, או 560 מיליון דולר אם האופציה להגדלת הגיוס תמומש.