הנשר נחת: איחוד תוצאות אמריקן איגל הקפיץ את רווחי פוקס ברבעון, למרות ירידה במכירות חנויות זהות

קבוצת האופנה סיימה את הרבעון השלישי ברווח של 116 מיליון שקל, עיקרו בגין מעבר להחזקת שליטה באמריקן איגל • דיווחה על עלייה בפעילות במותגים החדשים ושיפור בפעילות אתר טרמינל איקס ומועדון כרטיס האשראי • מניית פוקס קרובה לשיא ומשקפת לה שווי של כ-2 מיליארד שקל

קבוצת האופנה פוקס סיכמה רבעון שלישי חיובי, ובתמיכת רווחי שיערוכים שרשמה בעקבות איחוד כמה פעילויות - ובראשן זו של רשת חנויות אמריקן איגל - קפץ הרווח הנקי הרבעוני שלה בכ-230% ל-116 מיליון שקל. פוקס הפכה לבעלת השליטה באמריקן איגל (51%), מה שהוביל אותה לשערך את השקעתה לשווי הוגן של כ-126 מיליון שקל ולרשום מכך רווח של כ-81 מיליון שקל.

לכך הצטרפו רווחי שיערוכים של כ-12 מיליון שקל נוספים, עיקרם (כ-10 מיליון שקל) מהגדלת חלקה של פוקס ברשת יאנגה (לכ-80%, עם אופציה לרכישת היתרה) וכן מהפיכתה לבעלים היחיד של בילי האוס - בעלת המותג בילבונג. כך, בסך-הכול, בסיכום רבעוני, הציגה פוקס בסעיף הכנסות אחרות סכום של כ-93 מיליון שקל. אמריקן איגל היא אחת מהפעילות המרכזיות של פוקס עם קרוב ל-50 סניפים, ואילו בילי האוס ויאנגה, "שאינן מהוות מגזר בר-דיווח", מונות כ-35-40 חנויות כל אחת.

גם בשורה העליונה נהנתה פוקס מאיחוד אותן פעילויות וכן מתוספת מכירות רשת המוצרים לתינוקות שילב שאוחדה לראשונה בדוחות הרבעון המקביל אשתקד, כך שהכנסותיה הרבעוניות צמחו ב-36% והצטברו לסכום של 746 מיליון שקל.

תוצאות פוקס
 תוצאות פוקס

כמו כן דיווחה פוקס בעניין הכנסותיה הרבעוניות על עלייה בפעילות "בעיקר במותגים החדשים, ביניהם פוטלוקר, נייקי קנדה ומותגי אורבן"; וכן על שיפור בפעילות אתר הסחר שלה טרמינל איקס ופעילות מועדון כרטיס האשראי, שגם היא החלה ברבעון המקביל של השנה שעברה. 

לצד זאת, החברה מציינת כי את השיפור קיזז עיתוי חגי תשרי, שהשנה התפרסו על הרבעון השלישי והרביעי (ספטמבר ואוקטובר), לעומת השנה שעברה, אז התרכזו מכירות החגים בספטמבר שברבעון השלישי.

בנסיבות דומות, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסותיה של פוקס צמחו בשיעור דומה (כ-35%) והצטברו ל-1.9 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה קפץ כמעט ב-80% והצטבר ל-168 מיליון שקל.

התחרות וההנחות פגעו ברווחיות

לצד הרוח הגבית שסיפקו לדוחות הפעילויות שאוחדו, פוקס מציגה ירידה של כ-3% בחנויות הזהות במגזר אופנה ואופנת הבית בישראל, המיוחסת גם היא לעיתוי חגי תשרי, זאת בעוד ששוק האופנה שנמדד לפי חברת RIS הציגה שחיקה מתונה יותר של 2.5% ברבעון השלישי של השנה.

התחרות העזה בענף האופנה וההנחות העמוקות פגעו בשיעורי הרווחיות של הקבוצה בתחומי האופנה והבית, ובהתאם, שיעור הרווח הגולמי הרבעוני של פוקס נשחק, ומגמה דומה נרשמה גם בסיכום שלוש הרבעונים הראשונים של 2019.

בפוקס מציינים כי הירידה בשיעור הרווח הגולמי בתקופות המדווחות, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד, נובעת בעיקר מגידול בעלויות הרכש עקב התחזקות שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ומעלייה בשיעור ההנחות ללקוחות ברשת החנויות. לעומת תחום האופנה, דווקא בתחום הטיפוח מציגה פוקס שיפור בשיעור הרווח הגולמי בחנויות זהות.

כך או אחרת, המשקיעים הגיבו בחיוב לתוצאות הכספיות, ומניית פוקס  קפצה היום (א') בשעות הצהריים בכ-5% במחזור מסחר גדול מהרגיל - כפי שהיא מתאפיינת פעמים רבות לאחר פרסום דוחות כספיים. גם בשנה שעברה פרסמה פוקס דוחות חזקים לרבעון השלישי של השנה, שהקפיצו אז את מנייתה בכ-7%, וכך, בסיכום שנתי השלימה פוקס זינוק של כ-90%, וזאת כשהיא נסחרת סביב רמות השיא שלה, המקרבים את שווי החברה לכ-2 מיליארד שקל.