לא רק ניהול קרנות נאמנות: הראל פיננסים תשיק עוד קרן לנכסים אלטרנטיביים

בית ההשקעות של קבוצת הביטוח הראל יוצא לדרך עם קרן שמתמחה בהשקעה בחוב בארה"ב בגיבוי בטוחות נדל"ן • היקף הגיוס המתוכנן בקרן החדשה - 350 מיליון שקל

טל קדם / צילום: תמר מצפי
טל קדם / צילום: תמר מצפי

בצל הגאות הנמשכת בשוקי ההון והחשש מהמרווחים הנמוכים ששוררים בשוקי החוב הסחירים, בית ההשקעות הראל פיננסים, שבניהולו של טל קדם, מרחיב את פעילות ניהול ההשקעות האלטרנטיביות שלו. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות של קבוצת הביטוח והפיננסים הראל יוצא לדרך עם קרן שמתמחה בהשקעה בחוב בארה"ב בגיבוי בטוחות נדל"ן.

היקף הגיוס הכולל המתוכנן בקרן החדשה, שתיקרא הראל פיננסים אלטרנטיב ה.מ.ג.ן, עומד על 350 מיליון שקל, כשהראל מתכוונים להוציא את הקרן לדרך כבר לאחר גיוס של כ-90 מיליון שקל (כרבע מהיקף הגיוס הכולל המתוכנן). בסביבת בית ההשקעות מציינים כי מדובר בסכום גיוס כפול בהיקפו מזה שנרשם בקרן הנדל"ן שהשיק בית ההשקעות, כשהקרן החדשה מוכוונת למשקיעים מסווגים (כלומר משקיעים תאגידיים, מוסדיים וכשירים ושאינם הציבור הרחב).

הקרן של הראל תפעל בתחום שבו כבר פעילים גופים ישראליים אחרים. הקרן תפעל יחד עם שותפים מקומיים בארה"ב למתן הלוואות ליזמים עסקיים בסקטור הנדל"ן, כנגד בטוחות נדל"ן. מי שינהל את הקרן החדשה הם גבי מושייב, מנכ"ל קרן הראל פיננסים אלטרנטיב ה.מ.ג.ן, ואורי שור, היו"ר של הקרן, כאשר השותפים המקומיים אחראים לבחינת העסקאות, נכס הבסיס המהווה בטוחה להלוואות, התזרים הצפוי ופרמטרים נוספים.

טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים מסר בעניין זה כי "כהמשך ישיר לחיפוש המתמשך שלנו אחר מוצרים אטרקטיביים לקהל לקוחותינו לגיוון תיק ההשקעות שלהם, מצאנו כי השקעה בחוב לנדל"ן מציעה הזדמנות מעניינת ומשלבת מצד אחד את החשיפה לנדל"ןף שמשקיעים רבים בכל העולם מאוד אוהבים, ומצד שני את היציבות שמספקת השקעה בחוב עם ביטחונות. במהלך העשור האחרון צמחה הפעילות בתחום זה בעולם במאות אחוזים והיא נחשבת לאחד התחומים הצומחים ביותר בתחום האלטרנטיבי".

הראל פיננסים נמנית עם מובילות השוק בתחומי קרנות הנאמנות, קרנות הסל והתיקים המנוהלים, והיא מנהלת כיום נכסים בהיקף כול לשל יותר מ-57 מיליארד שקל, כשהיא מציגה צמיחה עקבית וניכרת בשורה זו.