"כשארצה ללדת, לא אקבל את הזכויות שתקבל יולדת שהיא שכירה"

שרון נדב (25) היא מאמנת כושר עצמאית בשדרות וביישובי עוטף עזה • "אין לי את הפריבילגיה שיש לעובד שכיר להישאר בבית כשהוא חולה" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il

שרון נדב/ צילום:ת מונה פרטית
שרון נדב/ צילום:ת מונה פרטית

מי אני?

"שרון נדב, בת 25, רווקה, גרה בקיבוץ גבים ועובדת כמאמנת כושר עצמאית בשדרות וביישובי עוטף עזה כ-5 שנים".

מה אני עושה?

"אני מעבירה אימונים אישיים לתושבים באזור שבו גדלתי ובו אני חיה, ומעבר להיבטים הבריאותיים בפעילות הזאת, היא תורמת רבות גם להפגת מתחים ולחצים בעקבות המצב הביטחוני המורכב באזור. לפעמים אני מרגישה שמעבר להיותי מאמנת אישית, אני גם מעין 'מנטורית' שמסייעת לאנשים רבים להעצים את עצמם ולהתגבר על קשיים".

איך הגעתי לתחום הזה?

"את השירות הצבאי שלי עשיתי כמדריכת אימון גופני בבסיס האימונים של חטיבת הנח"ל, ושם נחשפתי לכישורי ההדרכה שלי בזכות יחסי אנוש טובים שחשובים מאד במקצוע הזה. בסופו של דבר אנחנו עובדים מול בני אדם ולא מול מכונות. אחרי שסיימתי את השירות, התחלתי לעבוד כעצמאית בתחום הכושר הגופני, ואני חולמת להתפתח בתחום, לפתוח סטודיו משלי או מתחם לאימוני נינג'ה כי בכל האזור אין לנו מתחם כזה. אני מחפשת משקיע שילך איתי למיזם הזה".

מה הקשיים שאני מתמודדת איתם?

"בגדול, העסק שלי נמצא במגמה של צמיחה, אבל אני גרה ליד שדרות והמצב הביטחוני מפריע והורס את התוכניות להמשיך ולהתפתח. השנה האחרונה הייתה קשה מאוד עבורי כעצמאית, בשל התכיפות הגבוהה של סבבי הלחימה בעזה.

"בנוסף לאלה, התשלומים שלי כעצמאית למדינה גבוהים ומעיקים: אני משלמת לביטוח הלאומי פי שלושה עד ארבעה ממה שמשלם עובד שכיר ממוצע. מנגד, לא עומדות לי הזכויות שעומדות לכל עובד שכיר במשק, כמו הזכות לקבל ימי חופש וימי מחלה.

"הבוקר קמתי עם כאבי גרון אבל יצאתי לעבודה כרגיל. אני יודעת שאם אשאר בבית - הכסף פשוט לא יבוא. אני יודעת שבבוא העת, כשארצה ללדת, לא יינתנו לי אותן זכויות שניתנות לעובדת שכירה".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאית?

"לסגור את החודש. רוב הצרות הן מול הביטוח הלאומי. כעוסקת קטנה אני משלמת כמעט 1,000 שקל בחודש לביטוח הלאומי אבל למרות זאת, אין לי את הפריבילגיה שיש לעובד שכיר להישאר בבית כשהוא חולה. בשבוע שעבר לא עבדתי במשך כמה ימים בגלל הלחימה בעזה, כי אנשים מפחדים ומעדיפים להישאר בבית ובטח לא לצאת להתאמן. הייתי צריכה להעביר את האימונים האלה בימי שישי ושבת".

אם הייתי צריכה לבחור דבר אחד שהממשלה תטפל בו עבור העצמאיים?

"לתת למגזר העצמאיים יותר זכויות. להקל עלינו בתשלומים לביטוח הלאומי ואולי גם לאפשר לנו לעשות ביטוחים פרטיים, כחלופה. אם חלילה אעשה תאונה, אני לא אקבל את מה שמקבל עובד שכיר שעבר אירוע דומה. אז כן, ברור שכעצמאית אני יכולה לעשות יותר כסף מעובד שכיר, אבל מצד שני השכירים מקבלים את מה שאני יכולה לא מקבלת מהמדינה ובכלל, אני מרגישה שקופה: גם בהיותי תושבת עוטף עזה וגם בהיותי עצמאית".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il