ההסתדרות נערכת להחרפת המאבק בסאני; פנתה לנשיא סמסונג

לדברי ההסתדרות, המשבר בסאני, יבואנית סמסונג, נגרם נוכח גרירת הרגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות, וללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי • סאני: "מחויבים למו"מ הקיבוצי"

ההסתדרות נערכת להכרזת סכסוך עבודה בסאני, וזאת בעקבות המשבר בין הנהלת החברה והעובדים המנסים להתארגן. יו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי, פנה במכתב לנשיא סמסונג באזור מדינות המפרץ סונג יוהג הונג ולמנכ"ל סמסונג העולמית קים קי נאם, וקרא להם להתערב בהקדם במשבר יחסי העבודה שנוצר בחברת סאני, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל.

לדברי ההסתדרות, המשבר בסאני נגרם נוכח גרירת הרגליים של ההנהלה במשא-ומתן להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות, וללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים.

בסאני מועסקים כ-250 עובדים, בעיקר בתפקידי מכירות ותיקונים טכניים של כלל מוצרי סמסונג הפרוסים בכ-25 סניפים ברחבי הארץ וכן במעבדה מרכזית מורשית. העובדים התאגדו בהסתדרות לפני שנה על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם ולשפרם. לטענתם מאז התארגנותם בהסתדרות, הנהלה החברה בישראל מושכת זמן ותוקעת מקלות בגלגלי המשא-ומתן עם נציגי העובדים ונציגי ההסתדרות, וזאת תוך ניסיון מובהק להכשיל את המשא-ומתן ולהביא לפירוק ההתאגדות.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "סמסונג זה מותג מוביל ויוקרתי, וחבל שהוא ייפגע בגלל התייחסות אגרסיבית של הנהלת סאני לעובדיה. פנינו לחברת סמסונג לבוא בדין ודברים עם המשווק שלהם ומי שמייצג אותם בישראל, על מנת שיכבד את זכות העובדים להתאגד ויקדם מולם את המשא-ומתן על הסדרת תנאי העסקתם". 

מחברת סאני נמסר בתגובה: "סאני מחויבת למשא-ומתן הקיבוצי ומשקיעה בעניין זמן ומשאבים רבים, ובין הצדדים מתקיימות פגישות סדורות ורצופות. כחברה שידעה משברים בעבר, מחויבת סאני להתנהלות אחראית ושקולה שתאפשר לחברה ולעובדיה להצליח בשוק התנודתי והתחרותי שבו היא פועלת. אלא שההסתדרות אינה שותפה לדרך זו, ודרישותיה במשא-ומתן מרחיקות לכת. החברה קוראת להסתדרות להמשך משא-ומתן קיבוצי, בתום-לב ובאחריות, למען עתיד החברה ועובדיה".