9 שנים של בוטיק: רשת בראון הוטלס חוגגת את הקמת המלון הראשון שלה בת"א

וגם: צבי לנדאו מימש אופציות ומכר מניות סולאראדג' ברווח של מעל 2 מיליון דולר

בעלי רשת המלונות בראון הוטלס - ניר ויצמן, ליאון אביגד ובן זוגו ניצן פרי, חגגו בצהרי שישי תשע שנים להקמתו של מלון בראון TLV - מלון הבוטיק הראשון של הרשת בתל אביב. מאז הספיקה הרשת להתרחב (ל-12 בתי מלון, 10 מהם בישראל), לנסות להתמזג לשלד בורסאי, וכפי שפורסם ב"גלובס" לאחרונה, לתכנן כניסה לבורסה בהנפקת אג"ח. 

אל הבניין החום האייקוני שברחוב קלישר בת"א התקבצו דמויות בולטות מעולם התיירות והלייף סטייל המקומי, שנהנו ממוזיקה מהסבנטיז בניצוחו של די.ג'יי ישראל אהרוני, מבופה עשיר ומתערוכת האיורים "עם הגב לים" של המאיירת אילנית שמיע, שאצר איתי יעקב. באו לפרגן: מנכ"ל רשת בראון, שלומי טחן; מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי; הדובר היוצא של עיריית תל אביב-יפו גידי שמרלינג; המפיק מוטי רייף; מנכ"ל קרן TV Format אלון דולב, ונוספים.

לפני כחודש פורסם ב"גלובס" כי הרשת בוחנת גיוס של 200-300 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לטובת זרוע הנכסים שלה, שביצעה בשנים האחרונות השקעות רחבות היקף. לפני כשנה כשלה הרשת הצומחת בניסיון להתמזג לשלד בורסאי. הנפקת האג"ח צפויה לצאת לפועל לאחר מהלך שמתוכנן להיות מושלם בקרוב, שבמסגרתו תהפוך חברת הכשרה ביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא, לבעלת 20% ממניות רשת המלונות. זאת, באמצעות המרת הלוואה של כ-20 מיליון דולר שהעמידה אשתקד לרשת המלונות להון - במהלך שצפוי לשקף שווי של כ-100 מיליון דולר למלונות בראון. 

צבעו את הפציעה השקופה: מי רצו למען נפגעי טראומה על רקע לאומי?

כ-5,000 רצים הגיעו ביום שישי לפארק גני יהושוע בתל אביב למרוץ "רצים בצבע" של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) להעלאת המודעות לפוסט טראומה. במהלך הריצה פוזרו על הרצים אבקות צבע ידידותיות לאדם ולסביבה ובאופן סמלי "צבעו" את הפציעה השקופה.

את מקצה ה-5 ק"מ הזניקו אשת העסקים יודי יובל רקנאטי, מייסדת ויו"ר נט"ל; אורלי גל, מנכ"לית נט"ל; וראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי. מיד לאחר ההזנקה יודי יובל רקנאטי הצטרפה לריצה. דני ירדני, סמנכ"ל השקעות באלטשולר שחם, נותן החסות הראשית, הזניק את מקצה ה-1.5 ק"מ וכוכב הילדים מני צוקרל (מני ממטרה) נרתם אף הוא והזניק את מרוץ האפרוחים באורך 300 מטר, לילדים עד גיל שבע.

בין הרצים נצפו דניאל אריסון דורסמן, שהגיע עם חברתו דניאל גל; גילעד אלטשולר, מנכ"ל ומייסד משותף אלטשולר שחם; חן אלטשולר, מנהלת אסטרטגיית החדשנות בבית ההשקעות; נועם וימן, בעלי דיפלומט, שהגיע עם רעייתו נגה וימן; יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי ורעייתו ד"ר חנה חימי, מנהלת היחידה הקלינית בנט"ל; והשחקנית רותם אבוהב שהגיעה עם ילדיה. 

לעולם בעקבות השמש: קרן נוי אירחה בכירים בשוק ההון בתחנות הכוח באשלים

בסוף השבוע יצאו מנהלי השקעות, אנליסטים ובכירים נוספים בשוק ההון להתאוורר באור השמש בסיור במתחם תחנות הכוח באשלים שבנגב. המשתתפים ביקרו בתחנת האנרגיה התרמו-סולארית של מגלים הכוללת למעלה מ-50 אלף קולטני שמש, המשתרעים על שטח של כ-3 קמ"ר, ודוד קיטור בגובה של 250 מטר וכן בתחנת הכוח התרמו-סולארית נגב אנרגיה.

את הסיור ארגנה קרן התשתיות נוי, המחזיקה ב-50% ממגלים יחד עם השותפות GE העולמית וברייטסורס. מנכ"ל מגלים, נועם ניצני, הוביל סיור בתחנה, שעלות הקמתה מוערכת בכ-3 מיליארד שקל, ובחדר הבקרה. בנוסף סיירו המשקיעים בתחנת נגב אנרגיה, בה מחזיקה הקרן ב-40% יחד עם שיכון ובינוי ו-TSK הספרדית - שהיו גם קבלן ההקמה של הפרויקט, שעלותו מוערכת בכ-4 מיליארד שקל.

מנהלי הקרן, פיני כהן, גיל-עד בושביץ ורן שלח, הציגו למשתתפים עדכון לגבי פעילותה והישגיה מאז הקמתה ב-2011. הקרן ושתי קרנות ההמשך, קרן נוי 2 וקרן נוי 3, מנהלות כ-6 מיליארד שקל ב-22 פרויקטים שסך היקפם עומד על למעלה מ-30 מיליארד שקל.

בין המשתתפים בסיור היו יאיר סרוסי, יו"ר אנלייט; גיל גרשלר, חבר ועדת ההשקעות של קרן נוי; לאה פרמינגר, מנהלת מערך השקעות אלטרנטיביות באטשולר שחם; עו"ד גיל רוה, שותף מייסד במשרד רוה הבר; יואב ערמוני, מנכ"ל קרן הפנסיה הוותיקה גילעד; עו"ד אדם איתן, שותף בכיר במשרד הרצוג פוקס נאמן; ועו"ד יונתן פינקלשטיין, שותף במשרד תדמור. 

גיל־עד בושביץ (מימין), יאיר סרוסי, פיני כהן ורן שלח / צילום: אורי חבושי
 גיל־עד בושביץ (מימין), יאיר סרוסי, פיני כהן ורן שלח / צילום: אורי חבושי

יאסו: בכירים מהממשל היווני באו למשוך השקעות למדינה

שתיים מהדמויות הכלכליות הבכירות ביוון, סגן השר הכלכלי לפיתוח והשקעות, ניקוס פאפאטאנסיס, והמזכיר הכללי ליחסי חוץ כלכליים, גריגוריס דימיטריאדיס, הגיעו לישראל בראש משלחת המקדמת את התוכנית הכלכלית החדשה למשיכת הון זר למדינה. הבוקר השתתפו חברי המשלחת בכנס שנערך בבורסה בתל אביב ובו דנו, בין היתר, בהטבות מס לרוכשי נדל"ן, "ויזות זהב" למשקיעים והשקעות במלונות.

הממשלה השמרנית-ליברלית החדשה ביוון, שעלתה לשלטון לפני ארבעה חודשים, מקדמת רפורמה כוללת במסים, שכוללת הורדת מסים לעסקים ולתושבים, אך גם שורת צעדים מפתיעים שנועדו לפתות פנסיונרים מהאיחוד האירופי ועשירים מרחבי העולם להעתיק את מגוריהם - ולהעביר את כספם - למדינה.

בכנס, שערכה פירמת עורכי הדין מ.פירון-בר-ניר ושות' בשיתוף שלוחת המשרד ביוון Machas & Partners, אמר פאפאטאנסיס כי "אנו פותחים את יוון להשקעות בינלאומיות ובהקשר הישראלי - מטרתנו היא להגביר את הקשרים שהולכים שנים אחורה. ישראל היא בת ברית אמיתית של יוון כי יש לנו ערכים דומים ואינטרסים דומים".

עו"ד צבי פירון דיבר אף הוא בכנס ואמר כי, "אנו מזהים כיום ביוון את מה שזיהינו במזרח אירופה לפני כ-20 שנה. המגמה שאנו רואים בשוק היווני היא למעלה, אבל המחירים עדיין למטה, והם הולכים ועולים מדי יום ומי שמסתובב ביוון מרגיש ויודע את זה".

עוד השתתפו בכנס, פטרוס מכאס, מייסד Machas & Partners; עוה"ד רוני בר-ניר וקובי סרוב המנהלים את פעילות השלוחה היוונית של משרד פירון; עו"ד צחי נרקיס, שותף מנהל במשרד מ.פירון; ליאון אביגד, מבעלי מלונות BROWN; אמיר ממו, שותף מייסד בקרן Finders; ושי מויאל, שותף מסים בפירמת ראיית החשבון פאהן קנה גראנט טורנטון. 

פטרוס מכאס (מימין), גריגוריס דימיטריאדיס, צבי פירון, רוני בר־ניר וצחי נרקיס  / צילום: ליאת מנדל
 פטרוס מכאס (מימין), גריגוריס דימיטריאדיס, צבי פירון, רוני בר־ניר וצחי נרקיס / צילום: ליאת מנדל

מימושים באור השמש: צבי לנדאו מימש אופציות ומכר מניות סולאראדג' ברווח של מעל 2 מיליון דולר

המנכ"ל בפועל של חברת סולאראדג', צבי לנדאו, מימש בשבוע שעבר אופציות ומכר מניות ברווח של מעל 2 מיליון דולר. כך עולה מדיווח שהועבר לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC).

לפי הדיווח, לנדאו מימש מעל 28 אלף אופציות לרכישת מניות במחיר מימוש של 5.01 דולר, ועוד באותו היום מכר את המניות במחירים שנעו בין כ-77 דולר לכ-78.8 דולר למניה. בסך הכול נמכרו המניות בתמורה כוללת של כ-2.2 מיליון דולר, ובניכוי עלות המימוש הרווח היה כ-2.05 מיליון דולר.

האופציות שמימש לנדאו הוקצו לו עוד בשנת 2014, לפני שסולאראדג' הפכה לחברה ציבורית בנאסד"ק. מכירת המניות בוצעה על בסיס תוכנית של "מכירה עיוורת", כלומר תוכנית שבה נקבעים מראש מועדי המכירה ולמוכר אין שליטה על כך.

לנדאו, שהיה קודם לכן סגן נשיא למכירות בסולאראדג', נכנס גם לתפקיד מנכ"ל החברה באוגוסט האחרון במקומו של גיא סלע, מייסד החברה שנפטר. סולאראדג' מספקת מערכות לאופטימיזציה וניטור של אנרגיה סולארית, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 3.7 מיליארד דולר.

מנכ"ל נוסף שמימש אופציות ומכר אותן ברווח הוא מייקל דה-סזארה, מחברת אבטחת הסייבר הישראלית-אמריקאית פורסקאוט. לפי הדיווח, דה-סזארה מימש בשבוע שעבר 50 אלף אופציות במחיר מימוש של 7.98 דולר, ומכר אותן ב-35.09 דולר, כך שהרווח שלו הסתכם בכ-1.36 מיליון דולר. 

צבי לנדאו  / צילום: אתר החברה
 צבי לנדאו / צילום: אתר החברה

סלב נוסף בחברת קנאביס: דני גילרמן מונה ליו"ר פארמוקן

אחרי תקופה שבה הואט גל מינוי הבכירים לתפקידי מפתח בחברות קנאביס בבורסה, הודיעה היום חברת פארמוקן על מינויו של דני גילרמן, בעבר שגריר ישראל באו"ם ויו"ר איגוד לשכות המסחר, לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה. פארמוקן, שמוזגה לשלד מדיקל קומפריישן, הוקמה ומנוהלת על ידי גיל חובש.

פארמוקן לא מינתה עד כה "סלב" מבין בכירי המשק או מהמגזר הציבורי לתפקיד מפתח. בעקבות ההודעה עלתה המניה 1.7% ופארמוקן נסחרת לפי שווי של 173 מיליון שקל בבורסה בתל אביב. החברה, שהוקמה ב-2008, היא אחת משמונה מגדלות הקנאביס הוותיקות שפעלו בשוק הקנאביס הישראלי גם לפני רפורמת הקנאביס שנכנסה לתוקף באפריל השנה. 

גילרמן הוא חבר בוועד המנהל של מכון ויצמן למדע, וכן יועץ בכיר לקרן ההשקעות הבינלאומית בלקסטון. כמו כן הוא משמש כיו"ר האופרה הישראלית ו-AIFL (ליגת הידידות אמריקה-ישראל), חבר דירקטוריון קבוצת עזריאלי, וכן כחבר הוועד המנהל של האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב והסוכנות היהודית.

גילרמן מסר, כי "אני גאה להצטרף לחברת פארמוקן ולצוות הנפלא שלה. החברה על מגוון מוצריה מהווה פסיפס ייחודי של מצוינות, איכות וחדשנות בתחום חשוב ומרכזי בחיינו המביא מרפא ומזור לאלפי אנשים. אני מקווה לתרום מניסיוני להתפתחות החברה הנחשבת למובילה בתחומה בארץ, ולקידום עסקיה גם במישור הבינלאומי".

מנכ"ל פארמוקן, גיל חובש, אמר כי: "אנו שמחים וגאים על הצטרפותו של דני לפארמוקן. מינויו מהווה אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה העסקית של פארמוקן כחברה בין לאומית. אין לי ספק כי ניסיונו העסקי העשיר וקשריו הבינ"ל של דני לאחר שנים רבות כנציג ושגריר מוביל עבור ישראל, יתרמו רבות לקידום מטרותינו בשווקים הגדולים בחו"ל בהם אנו פועלים".

דני גילרמן  / צילום: תמונה פרטית
 דני גילרמן / צילום: תמונה פרטית