למה חקלאים רוסים החליטו לתת לפרות שלהם משקפי VR?

במשרד החקלאות והמזון של מוסקבה החליטו לבדוק אם תוכן במשקפי VR מעודד יצירת כמויות גדולות ואיכותיות יותר של חלב • לאור המחסור החמור בחמאה, האם טרה ותנובה יגיירו את הפיתוח לפרות ישראליות?

פרה במשקפי VR / צילום: משרד החקלאות והמזון של מוסקבה
פרה במשקפי VR / צילום: משרד החקלאות והמזון של מוסקבה

השינויים הטכנולוגיים בעולם ממשיכים לשנות תעשיות מסורתיות והפעם - חקלאות חלב. בדיוק כשחשבתם שהתפתחויות טכנולוגיות הגיעו לשיא המוזרות שלהן, בחווה מחוץ למוסקבה, בירת רוסיה, בודקים את השפעתם של משקפי VR, מציאות מדומה, על הפרות החולבות. המטרה? לבדוק האם התוכן במשקפי VR מעודד יצירת כמויות גדולות יותר ואיכותיות יותר של חלב.

כך על פי פרסום רשמי של משרד החקלאות של מוסקבה, שאפילו הגדיל וצירף תמונות של פרה מתנסה במשקפיים האמורים. 

ההגיון מאחורי המחקר החדש, על פי המשרד, מתבסס על מחקרים שהוכיחו כי תנאי הסביבה של הפרות החולבות יכולים להשפיע על החלב שהן מייצרות וספציפית, להגביר את איכותי או להגדיל את כמותו.

לאור המחסור המקומי החמור בחמאה בחודשים האחרונים, האם גם טרה ותנובה יפתחו משקפי מציאות מדומה ציוניות לפרות בארץ כדי לשפר את המצב?

צוות מפתחים, בעזרת וטרינרים ויועצים מתעשיית החלב, בנה משקפי VR גדולים במיוחד עבור פרות. המשקפיים התבססו על הדגם שמיועד לבני אדם, אך שונו לצורת הראש הייחודית של הפרה. המציאות שהוצגה לפרות היא גן עדן לבהמות - שדה פרא רחב ומעליו שמש קייצית.

עד כה, לא ברור אם המשקפיים אכן עזרו בייצור החלב וככל הנראה שיהיה צורך במחקר מעמיק יותר, אך בדיקה ראשונה מעלה את האפשרות כי רמת החרדה אצל הפרות ירדה ואילו רמת הרגשות ומצבי הרוח בקרב העדר עלתה.