הבית בנחלת בנימין בת"א שנמכר ב-49 מיליון שקל

את הקבוצה ארגנה חברת פסו-גוב • המבנה החליף ידיים מספר פעמים בשנים האחרונות

נחלת בנימין 7 / הדמיה: אדריכל יניב פרדו
נחלת בנימין 7 / הדמיה: אדריכל יניב פרדו

"בית גולדין" ברחוב נחלת בנימין 7 בתל אביב נמכר ב-49 מיליון שקל. מדובר במבנה לשימור שהיה בבעלות חברת "לב הנחלה". המבנה נרכש על ידי קבוצת רכישה שכוללת 25 רוכשים, אותה ארגנה חברת פסו-גוב.

"בית גולדין" תוכנן בשנת 1922 על ידי האדריכל דב רזניקוב עבור יצחק גולדין, מראשוני סוחרי הטקסטיל ברחוב נחלת בנימין. בשנת 1924 נמכר הבית ליהודה רזניקוב והושכר במשך שנים רבות. הבניין תוכנן בסגנון האקלקטי ומוגדר על ידי האדריכלית שהכינה את תיק התיעוד שלו כ"בית תכשיט", כלומר, מבנה עדין, מסוגנן ומקושט.

לאורך השנים החליף הבניין מספר ידיים. שמו עלה לכותרות באמצע העשור הקודם כשחברת ברגרואין רזידנטל שבבעלות איש העסקים ניקולאס ברגרואין רכשה אותו לצד מספר מבנים באזור. בשנת 2010 הוא נמכר לחברת י.ח. דמרי, שבשליטת איש העסקים יגאל דמרי. זו לא הייתה התחנה האחרונה, כאשר ב-2014 הבניין נמכר שוב. הפעם כאמור הייתה זו חברת "לב הנחלה" שרכשה את המבנה.

בפברואר האחרון חתמה "פסו-גוב" על הסכם אופציה לרכישת "בית גולדין", וכעת עם גיבוש הקבוצה, מומש הסכם האופציה.

לפרויקט הבנייה החדש יש היתר בניה משנת 2018 שעליו חתום האדריכל יניב פרדו. שטח המגרש הוא כחצי דונם, כשלפי התוכנית שטח הבנייה האפשרי עומד על 1,700 מ"ר מעל הקרקע. סך כל הדירות במבנה החדש יהיה 20 ויתווספו למבנה גם שלוש חנויות בקומת הקרקע. לפי ההיתר יוכלו בעלי השטח להוסיף למבנה קומת מרתף, וכן להוסיף שתי קומות על גג המבנה ולהרחיב את חלקו האחורי. לדברי מארגני הקבוצה, סך ההשקעה בשיפוץ ושדרוג המבנה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים.

פסו-גוב שבבעלות עידו פסו ושמר גוב מתמקדת במרכז תל אביב, לרבות פרויקטים במבנים לשימור. בשנים האחרונות החברה פעלה לרכישת מספר מבנים באזור נחלת בנימין. את הרוכשים ייצג משרד עו"ד אקסלרוד אוחנה אמיתי.