מיתוג | דעה

דעה: למה כולם מדברים על מיתוג מעסיק?

בעידן של טאלנטים שבו כולם רודפים אחרי הכישרון הבא, חברות מבינות כי עובדים המחוברים למותג ולארגון שבו הם כוח עוצמתי במיוחד

 

שיווק / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שיווק / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עולם השיווק הוא עולם דינאמי ומשתנה. המגמות משתנות ומתעדכנות בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות והחברתיות. שלא במפתיע, בשנים האחרונות אנו עדים לצמיחתם של עוד ועוד אלמנטים חדשים והפיכתם למשמעותיים בעולמות האסטרטגיה השיווקית. המונח מיתוג מעסיק (Employer branding) נולד אמנם אי שם בשנות ה-90, אך זוכה לעדנה של ממש בשנים האחרונות - ובצדק.

מיתוג מעסיק מתייחס לתדמית מקום העבודה בעיני העובד ולערכים המחברים בין העובד למעסיקו. תהליך אסטרטגי למיתוג מעסיק נועד להשפיע באופן חיובי על הדרך שבה נתפס הארגון על ידי עובדיו מצד אחד, ובתוך כך - וגם כתוצאה מכך - להפוך את הארגון לאטרקטיבי ונחשק עבור עובדים פוטנציאליים, בעיקר בתחומים תחרותיים. כיום, בעידן של טאלנטים שבו כולם רודפים אחרי הכישרון הבא, חברות מבינות כי עובדים המחוברים למותג ולארגון שבו הם כוח עוצמתי במיוחד.

צמיחת הרשתות החברתיות הפכה כל עובד בחברה או בארגון לבעל השפעה על עוד ועוד מעגלים חברתיים - אישיים (בני משפחה, חברים, מכרים ברשתות החברתיות), מקצועיים (קולגות במעגלים שונים) ומשולבים. עובד בעל תפיסה חיובית כלפי מקום עבודתו הוא שגריר נפלא, אותנטי ומחויב - שגריר שיביא אל החברה או הארגון שלו את הטאלנט הבא שלו.

אסטרטגיה למיתוג מעסיק צריכה להתבסס כמה עקרונות חשובים:

אדפטציה של ערכי החברה והחזון שלה והתאמה שלהם עבור עובדי החברה, מתוך מטרה לייצר אצלהם הזדהות וחיבור לערכים אלה.

בנייה ואיתור של פלטפורמות וכלים רלוונטיים להפצת מסרים פנים ארגוניים (ניוזלטרים, קבוצות וואטסאפ ומערכות פנימיות) וגיבוש תוכנית מוסדרת להפצת המסרים כלפי פנימה באמצעות כלים דוגמת מסרים מעוצבים, צילומים, סרטוני וידאו ועוד.

השקעה בסביבת העבודה של המועסק: יצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה - החל מהפן הפיזי של עיצוב חלל העבודה ועד אירועי חברה, מפגשים וכל אלמנט אחר לחיבור בין העובד למותג. מדובר במשימה משותפת לאנשי השיווק בחברה ובארגון יחד עם אנשי משאבי אנוש.

תהליך מיתוג מעסיק טוב לא מסתיים בהשקעה בעובד וביצירת חיבור רגשי שלו לארגון או לחברה. כדי להוביל לתוצאות הרצויות באמת, חשוב להשקיע גם במתן תמריצים לעובדים לצורך הפצת המסרים של החברה. אחד המודלים הוא בניית קבוצת שגרירי רשת שבמקביל לפעילותם בחברה, מסייעים בהפצת מסריה ברשתות לינקדאין ופייסבוק בעיקר.

מיתוג מעסיק חשוב לכל ארגון או חברה ובעניין זה חבל שדווקא הארגונים הממשלתיים והציבוריים לא משקיעים כיום בתחום זה. מדובר אמנם באתגר לא פשוט לביצוע, אבל דמיינו איזה שינוי יכול היה לחולל פקיד מדינה מרוצה ומחובר למעסיקו ואיזה כוח-אדם איכותי ניתן היה להביא למגזר זה בדרך זו.

תהליך שלם ומושכל של בניית אסטרטגיה למיתוג מעסיק צריך לבוא לידי ביטוי בהפיכת מקום העבודה למבוקש יותר ויותר בקרב קהלים מקצועיים רלוונטי - והחשוב מכל: גיוס של עוד ועוד טאלנטים מובילים בתחומם, שיהפכו גם הם להיות שגרירים מצוינים. 

הכותב הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה