כמה תעלה לכם טיסת הניסוי בקו החדש של אל על לאוסטרליה?

ההודעה ההיסטורית על בחינת הפעלת הקו הישיר לאוסטרליה יצאה עם פרסום דוחות אל על לרבעון השלישי • אלה לוחות הזמנים והמחירים של הקו הניסויי החדש

מטוס הדרימליינר העשירי של אל על / צילום: יוחאי מוסי
מטוס הדרימליינר העשירי של אל על / צילום: יוחאי מוסי

אל על יצאה הבוקר (ג') בהודעה דרמטית והיסטורית על תחילת הפעלת קו ישיר לאוסטרליה. עם זאת, יש לציין כי לא מדובר בפתיחת הקו, אלא בטיסות ניסוי במסגרתן אל על תבחן את כדאיותו.

במסגרת הניסוי, אל על תפעיל שלוש טיסות ישירות למלבורן, שיימשכו כ-18 שעות. כיום, הטיסה הישירה הארוכה ביותר של אל על היא לווגאס - והיא קצרה בשלוש שעות מהטיסה לאוסטרליה עליה הוכרז היום.

הפעלת קו ישיר לאוסטרליה הוא רעיון מעניין עליו הכריזה אל על בד-בבד עם פרסום דוחות הרבעון השלישי לשנה זו. הרעיון עדיין נתון לבדיקות ולאישורים רגולטוריים. הבחינה תתמקד בפוטנציאל הרווחיות על קו כה יקר מבחינת עלויות הצוותים והמטוסים, אל מול המחיר שתגבה אל על עבור טיסה כזו. החברה מצהירה כי טיסות הניסוי יעלו החל מ-1,200 דולר. נציין רק שמדובר במחיר לטיסת ניסוי, ושיש להניח כי אם הקו יופעל רשמית, המחיר יהיה גבוה בעשרות אחוזים. המחירים לטיסות הניסוי במחלקת הפרימיום יתחילו ב-2,700 דולר ובעסקים מ-5,300 דולר.

הטיסות יתקיימו בחודשים אפריל ומאי 2020, כשמי שיטוס בטיסת ההלוך מישראל יצטרך להישאר באוסטרליה כשלושה שבועות עד לטיסת החזור הישירה. אם יבחר לשוב לארץ מוקדם יותר, יוכל לחזור באמצעות טיסה קונקשן דרך הונג קונג. הטיסות יבוצעו במטוסי ה-787 דרימליינר של אל על, ויציעו 3 מחלקות שירות: תיירים, פרימיום ועסקים.

להלן לו"ז הטיסות במסגרת הניסוי: