לאומי פרטנרס במו"מ מתקדם לרכישת 10% מחברת ריטיילורס של פוקס לפי שווי של 600 מיליון שקל

החברה-הבת ריטיילורס מחזיקה בזיכיון להפעלת המותג נייקי בישראל ובקנדה והמותג פוט לוקר בישראל • ללאומי תוענק אופציה לרכישת 10% נוספים בתוך ארבע שנים, לפי שווי של 750 מיליון שקל לפחות

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי , נמצאת בדרך לרכוש 10% מריטיילורס, חברה-בת של פוקס , באמצעות רכישה והקצאה של מניות, לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל.

ריטיילורס מחזיקה בזיכיונות לרשתות בתחום הספורט שמפעילה פוקס, ובהן פוט לוקר ונייקי. ככל שיבשיל המשא-ומתן המתקדם בין הצדדים, צפויה לאומי פרטנרס להשקיע 60 מיליון שקל עבור מניות ריטיילורס.

ללאומי פרטנרס תוענק אופציה שתהיה ניתנת למימוש בשנת 2024 לרכישה של כ-10% נוספים מהמניות של ריטיילורס, לפי שווי חברה שייקבע לפי מכפיל על הרווח הנקי, אבל "לא פחות מ-750 מיליון שקל ולא יותר 1.05 מיליארד שקל" - כך שבעוד ארבע שנים היא עשויה להחזיק 20% מהחברה. 

כיום נמצאת רייטיילורס בשליטת קבוצה פוקס (90%) ובשותפות עם המנכ"ל שלה, דובי שניידמן, באמצעות חברת שניידמן החזקות (10%). לפי שעה לא ברור אם המניות יירכשו במלואן מידי קבוצת פוקס, או גם מידיו של שניידמן.

השווי הגבוה שמשקפת העסקה לחברת-הבת של פוקס נובע לא רק מפעילותה הנוכחית, הכוללת 22 חנויות של נייקי בישראל, 7 חנויות נייקי בקנדה ו-52 חנויות של פוט לוקר בישראל, כי אם גם מהפעילות הפוטנציאלית בחדירה שלה לאירופה שעליה דיווחה הקבוצה.

לפני כשלושה חודשים דיווחה פוקס על משא-ומתן לקבלת זיכיון של חנויות נייקי ופוט לוקר בכמה מדינות באירופה. פוקס צפויה לבצע את המהלך באמצעות ריטיילורס ולפתוח ביבשת עשרות חנויות.

לאומי פרטנרס היא זרוע בנקאות ההשקעות וההחזקות הריאליות של בנק לאומי, שלה בין השאר החזקות בחברות תעבורה, מיניליין, סלברייט וסופר גז. לאורך השנים מדובר במנוע רווחים ניכר עבור הבנק. דוגמה להחזקה כזו, שהבנק החזיק בה לאורך שנים לצורך מימוש, היא חברת סופר-פארם, שאותה מכר הבנק למיליארדר ג'ורג' חורש לפני כחצי שנה.

פוקס סיכמה רבעון שלישי חיובי

קבוצת פוקס סימנה בשנתיים האחרונות את תחום הספורט והרחיבה בו את אחיזתה. נוסף על הפעילות של נייקי בישראל ובקנדה, פוקס קיבלה זיכיון להפעלת רשת ספורט נוספת בישראל - פוט לוקר, רשת רב-מותגית שמשווקת נעלי ספורט של מותגים גדולים, ובהם גם ניקיי, אדידס, פילה ואחרים. בתוך כשנתיים וחצי ביצעה ריטיילורס התרחבות מאסיבית, וכיום היא אחת הרשתות הגדולות שפועלות תחת הקבוצה.

פוקס, הנסחרת בשווי של 1.84 מיליארד שקל, סיכמה באחרונה רבעון שלישי חיובי, ובתמיכת רווחי שיערוכים שרשמה בעקבות איחוד כמה פעילויות - ובראשן זו של רשת חנויות אמריקן איגל - קפץ הרווח הנקי הרבעוני שלה בכ-230% ל-116 מיליון שקל. פוקס הפכה לבעלת השליטה באמריקן איגל (51%) - מה שהוביל אותה לשערך את השקעתה לשווי הוגן של כ-126 מיליון שקל, ולרשום מכך רווח של כ-81 מיליון שקל.

לכך הצטרפו רווחי שערוכים של כ-12 מיליון שקל נוספים, עיקרם (כ-10 מיליון שקל) מהגדלת חלקה של פוקס ב"יאנגה" (לכ-80%, עם אופציה לרכישת היתרה) וכן מהפיכתה לבעלים היחיד של "בילי האוס", בעלת המותג בילבונג. כך, בסיכום רבעוני, הציגה פוקס בסעיף הכנסות אחרות סכום של כ-93 מיליון שקל. אמריקן איגל היא אחת מהפעילויות העיקריות של פוקס, עם קרוב ל-50 סניפים, ואילו בילי האוס ויאנגה, "שאינן מהוות מגזר בר-דיווח", מונות 35-40 חנויות כל אחת.

גם בשורה העליונה נהנתה פוקס מאיחוד אותן פעילויות וכן מתוספת מכירות רשת המוצרים לתינוקות שילב, שאוחדה בראשונה בדוחות הרבעון המקביל אשתקד, כך שהכנסותיה הרבעוניות צמחו ב-36% והצטברו לסכום של 746 מיליון שקל.

כמו כן, פוקס דיווחה בעניין הכנסותיה הרבעוניות על עלייה בפעילות, "בעיקר במותגים החדשים, ובהם פוט לוקר, נייקי קנדה ומותגי אורבן"; וכן על שיפור בפעילות אתר הסחר שלה טרמינל איקס ופעילות מועדון כרטיס האשראי, שהתחילה ברבעון השלישי של 2018. לצד זאת, החברה מציינת כי את השיפור קיזז עיתוי חגי תשרי, שהשנה התפרסו על הרבעון השלישי והרביעי (ספטמבר ואוקטובר), לעומת השנה שעברה, אז התרכזו מכירות החגים בספטמבר שברבעון השלישי. 

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019, הכנסותיה של פוקס צמחו בשיעור דומה (כ-35%) והצטברו ל-1.9 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה קפץ כמעט ב-80% והצטבר ל-168 מיליון שקל.