אחרי מיזוג מבני תעשיה וכלכלית ירושלים: גם החברה הבת דרבן יוצאת מהבורסה

דרבן תבצע בסוף דצמבר פדיון מוקדם מלא של האג"ח שלה, בהיקף של 250 מיליון שקל, ותסיים את חייה כחברה מדווחת

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן מבני תעשיה  מוחקת את איגרות החוב של החברה הבת, דרבן, מהמסחר בבורסה. המחיקה תתבצע באמצעות פדיון מוקדם ומלא של אג"ח דרבן, שלאחריו תיפסק הגדרתה של דרבן כחברת אג"ח המחויבת לפעול כחברה ציבורית לכל דבר ועניין.

דרבן עוסקת בייזום, בנייה והשכרת מבנים למסחר, תעשייה ומשרדים. לחברה סדרת אג"ח בודדת (ד') בהיקף של 192 מיליון שקל ערך נקוב ובעלת מח"מ של 1.1 שנים. אג"ח ד' צמודות למדד המחירים לצרכן, ומשום כך הערך ההתחייבותי המתואם (פארי) שלהן עומד כיום על 1.296 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב של האיגרת. היום נסחרה אג"ח ד' בבורסה במחיר של 1.3025 שקל, לאחר שעלתה ב-2.1% מתחילת השנה.

מוקדם יותר השבוע כינסה דרבן אסיפת הצבעה של מחזיקי אג"ח ד'. במסגרתה, התבקשו המחזיקים להצביע על הצעת החלטה לשינוי שטר הנאמנות הקובע כי דרבן תהא רשאית לבצע פדיון מוקדם, מלא, של היתרה הבלתי מסולקת של איגרות החוב בתמורה ל-1.304 שקל עבור כל 1 שקל ערך נקוב של אג"ח, וזאת עד לתאריך ה-30 בדצמבר 2019.

המשמעות היא שישולמו 250.5 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד'. באסיפה שהתקיימה בתחילת השבוע זכתה הצעת ההחלטה לרוב מכריע של 91.94% מקרב מחזיקי האג"ח שהשתתפו בהצבעה.

בעקבות אישור המחזיקים, הודיעה אמש (ד') דרבן על הוצאת המהלך לפועל, במסגרתו יתבצע הפדיון המוקדם ב-29 בדצמבר. בעבר הייתה דרבן חברה ציבורית, אולם לפני כתשע שנים נמחקו מניותיה מהמסחר בבורסה באמצעות הצעת רכש שהגישה אז החברה האם, כלכלית ירושלים.

בחודש שעבר השלימה כלכלית ירושלים מיזוג מלא אל תוך מבני תעשיה, במסגרתו הוחלפו המניות ואיגרות החוב שלה במניות ואג"ח של מבני תעשיה. המיזוג הוא תולדה של הפיכת כלכלית ירושלים לחברה ללא גרעין שליטה, בעקבות קריסתו של בעל השליטה הקודם, אליעזר פישמן.

סיום שליטתו של פישמן בכלכלית ירושלים איפשר להנהלת החברה לארגן מחדש את פעילויותיה ובהמשך להוציא אל הפועל את המיזוג עם החברה הבת דאז, מבני תעשיה, וזאת לצורך שיפור התהליכים העסקיים והפחתת ההוצאות. המיזוג גם הפך את מבני תעשיה הממוזגת לאחת מחברות הנדל"ן הגדולות בבורסה, עם שווי שוק של 7.8 מיליארד שקל.

כעת תשלים מבני תעשיה מהלך נוסף, להפיכת דרבן לחברה פרטית שאינה מדווחת. מהלך זה יביא לצמצום נוסף בהוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה כולה, אותה מנהל דודו זבידה.