גדעון סער זוכה לתמיכת שתי חברות כנסת נוספות מהליכוד

התומכות בסער: ח"כ שרן השכל וח"כ אתי עטיה • ח"כ השכל: "חיים כץ זו בעיה, אבל נתניהו לא מימש את המדיניות הליברלית"

ח"כ שרן השכל / צילום: שלומי יוסף
ח"כ שרן השכל / צילום: שלומי יוסף

ח"כ גדעון סער הודיע היום (ב') על תמיכתן של שתי חברות כנסת נוספות מהליכוד, ח"כ שרן השכל וח"כ אתי עטיה, ובכך עולה מספר חברי הכנסת התומכים בו לארבעה, חוץ ממנו.

קבוצת התומכים בסער מונה את ח"כ מיכל שיר, ח"כ יואב קיש ושתי חברות הכנסת השכל ועטיה.

חיים כץ, הקרוב לסער מזה שנים, לא הודיע על תמיכה בו בינתיים, אך העובדה שראש לשכתו לשעבר, ח"כ אתי עטיה, הצטרפה, מסמנת את המגמה.

השכל כתבה היום סטטוס בפייסבוק ובו פירטה את הסיבות לתמיכתה, כמה שעות אחרי שנפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בתוך שנה נקלענו למשבר שלטוני קשה ולמערכת בחירות שלישית, לאחר שפעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך. בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון. הימין כולו עשוי למצוא את עצמו באופוזיציה, והסיכוי שבפעם השלישית נצליח לעשות את מה שכשלנו בפעמיים הקודמות הוא נמוך", כתבה השכל.

לדבריה, "גדעון סער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת. הפריימריז הקרובים אינם מתרחשים בחלל ריק, יש קולות רבים בתוך הליכוד שתוהים שמא לא הגיע הרגע בו עלינו לחשב מסלול מחדש".

עוד היא ציינה כי הופעלו עליה לחצים קשים "ואף איומים מפעילים ב'חיסול פוליטי'. מצד שני, הוצעו הצעות שבנסיבות אחרות הייתי שמחה לקבל. כשם שלא נכנעתי ללחצים - כך גם לא התפתיתי לכיבודים".

בפוסט שפרסמה בתוך קבוצת הליברלים בליכוד, הרשתה לעצמה השכל להיות יותר ביקורתית. היא ציינה כי חיים כץ מהווה "בעיה קשה" כדבריה.

"ברור לי שיש כאן הרבה שלא מבינים איך אני מסוגלת לעמוד לצד מי שמייצג את ההפך האידאולוגי המוחלט ממני. איך לאפשר לתמוך במי שנתמך בעצמו על-ידי אנשי הוועדים. אתם צודקים. זו נקודה קשה" ,היא כתבה והוסיפה כי נתניהו כראש ממשלה לא נתן לה את הגיבוי בחקיקה בתחומי הכלכלה הליברלית, "למרות שהוא מאמין בכך בכל ליבו"; וכי שני מהלכים שלו עוררו תרעומת בקרב הליברלים בליכוד. הראשון היה הצעת שר האוצר לאבי גבאי, והשני - שריוני משה כחלון בליכוד, כיוון שהוא "בזבז את כספי המסים שלנו בשנים האחרונות".