חברת Arbe, שמפתחת רדאר לנהיגה אוטונומית, גייסה 32 מיליון דולר

הגיוס הנוכחי, שהובל ע"י קרן ישראלית-סינית, נועד כדי שהחברה תוכל לעבור לייצור של השבבים שלה • עד כה גייסה החברה 55 מיליון דולר

חברת Arbe, המפתחת רדאר לנהיגה אוטונומית ברזולוציה גבוהה, הודיעה על גיוס של 32 מיליון דולר, שמביאים את כלל גיוסי החברה ל-55 מיליון דולר. הגיוס נועד כדי לאפשר לחברה להתקדם לייצור את מערכת השבבים שפיתחה.

Arbe הוקמה בשנת 2015 על ידי קובי מרנקו, ד"ר נעם ארקינד ועוז פיקסמן. החברה מעסיקה 85 עובדים, מתוכם 65 במרכז הפיתוח בישראל. את סבב הגיוס הובילה Catalyst CEL, קרן ישראלית-סינית, והשתתפו בו גם AI Alliance ,BAIC Capital ,MissionBlue Capital, וכן המשקיעים הקיימים של החברה: Canaan Partners ,iAngels ,OurCrowd ,360 Capital Partners, ו-O.G. Tech Ventures.

"בעזרת הכספים שגויסו Arbe תוכל להביא לשוק פריצת דרך אמיתית בטכנולוגיית רדאר המאפשרת לחברות Tier 1 ויצרניות הרכב להחליף את מערכות השבבים המיושנות שלהן בפתרון העומד באמת בדרישות הבטיחות של NCAP", מסר מרנקו, שמשמש כמנכ"ל החברה, בהודעה לעיתונות. "בנוסף, באמצעות הטכנולוגיה שלנו ניתן להשיק רכב אוטונומי ברמה 3 מבלי להזדקק ל-LiDAR, וכך להוזיל את עלותו ולהתאים את הרכב לקהל הרחב".

בחברה ציינו כי הטכנולוגיה שלה פותרת "כמה מהאתגרים הקשים ביותר בפיתוח מערכות רדאר, בכללם - ביטול אזעקות שווא שהן אחד הגורמים המובילים לתאונות הרכב האוטונומי בשנים האחרונות, עיבוד הכמויות האדירות של מידע שנוצרות כאשר סורקים את הסביבה בארבעה ממדים בזמן אמת, והפחתת ההפרעות ההדדיות שנוצרות בין הרדארים הרבים על הכביש".