ארבעה הרוגים ו-14 פצועים בתאונת אוטובוס סמוך לנתב"ג

מחקירה ראשונית עולה כי אוטובוס התנגש בתחנת הסעה בצומת בדק בכביש 40, וכתוצאה מכך שני גברים ושתי נשים נהרגו, ו-14 בני אדם נפצעו • הצומת נחסם לתנועה • פרמדיק מד"א: "המראות קשים, לא תאונה שרואים כל יום"

אתר התאונה / צילום: מד"א
אתר התאונה / צילום: מד"א

ארבעה בני אדם נהרגו הערב (ראשון) ו-14 נפצעו בהתנגשות אוטובוס בתחנת הסעה בצומת בדק שבכביש 40, סמוך לנמל התעופה בן גוריון. צוותי מד"א הוזעקו למקום והעניקו טיפול רפואי לפצועים - שני בני אדם באורח אנוש, שניים במצב קשה ועשרה קל. הפצועים פונו לבתי החולים שיבא, השרון ואסף הרופא. הצומת נחסם לתנועה ושוטרים נמצאים במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

מחקירה ראשונית עולה כי נהג אוטובוס אגד התנגש בעוצמה ובמהירות בתחנה. כתוצאה מכך, לבנת בטון מתוך התחנה חדרה לתוך האוטובוס. במשטרה בודקים מה גרם לנהג לאבד שליטה.

פראמדיק מד"א עידן שינה סיפר לוואלה! NEWS כי "מדובר באוטובוס נוסעים שפגע בתחנת אוטובוס מבטון וסטה לשולי הכביש. הנוסעים נסערים, כוחות כיבוי פועלים לחילוץ אלמנט הבטון מהאוטובוס". לדברי שינה, "המראות הם קשים, לא מתרגלים לזה אף פעם. זו לא תאונה שקורית כל יום, זו תאונה שניכרים בה מראות לא קלים. גם בבוקר כוחות של מד"א טיפלו בתאונה עם שני הרוגים, אני מקווה שלא יהיו הרוגים נוספים במהלך היום".

פרמדיקית מד"א, גלי סופר, סיפרה אף היא כי "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צידו, שעון על שיחים ושעל הגג שלו יש בטונדה גדולה. ביצעתי סריקה מהירה של הזירה. נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב, שישה מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה. התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים, שתי פצועות קשה, אישה כבת 60 וצעירה כבת 18 חולצו תוך כדי טיפול רפואי על ידי כוחות הכיבוי והועברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן במצב קשה לבית החולים שיבא, הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו על ידי הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה".

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "מדובר בקו 947 שיצא בשעה 18:00 מירושלים לחיפה. בסמוך לבח"א 27 (צומת התעשייה האווירית) סטה האוטובוס, מסיבה בלתי ברורה, מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה הבלתי ברורה במבנה המבוטן תבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים מתאונה קשה וטראגית זו. מבלי להתייחס לנסיבות התאונה והגורמים לה, אנו המומים וכואבים ומביעים צער עמוק וכבד על מותם של שלושה נוסעים מקרב נוסעי האוטובוס ופציעותיהם בדרגות קושי שונות של אחרים על לא עוול בכפם".

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, אמר כי "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך".