30 מנכ"לי משרדים השתתפו במפגש חירום לקראת המעבר לתקציב הזמני

החשב הכללי רוני חזקיהו, שהשתתף במפגש, אמר כי אם יתברר שעומדת לקום ממשלה כבר בחודשי הקיץ, ניתן יהיה להעביר תקציב בכנסת בסביבות נובמבר

רונן פרץ,/ צילום: אבי אוחיון
רונן פרץ,/ צילום: אבי אוחיון

האתגר של הממשלה בשנה הקרובה יהיה לאפשר את עבודת הממשלה כסדרה ולמנוע פגיעה בשירותים לאזרח, כך אמרו היום במשרד ראש הממשלה במפגש עם מנכ"לי משרדי הממשלה. המפגש התקיים ביוזמת ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

המנכ"לים ביקשו להיפגש עם פרץ על רקע חששם שהתקציב הזמני המוגבל יחייב אותם לבטל תוכניות רבות ועלול להחזיר אחורה תהליכים שקודמו במשך שנים. "קיים חשש כבד כי ללא צעדים חריגים מחוייבי המציאות אנו עלולים להקריס מערכת שלמה של תוכניות שהוקמו בעמל רב בשנים האחרונות", כתב למשל לפרץ מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי.

למפגש הוזמנו גם החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו שינהל את הוצאות המדינה עד לאישור תקציב מדינה חדש, וראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור שתכנון את תקציב הצל ל-2020. גם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון השתתפו. 

במפגש השתתפו כ-30 מנכ"לי משרדי ממשלה ויחידות סמך שהתעניינו בנושאים כמו האם ניתן להתחיל הליכי תקצוב ארוכי טווח למשל בחלוקת תמיכות, במהלך תקופת התקציב הזמני. 

מפגש החירום לקראת המעבר לתקציב הזמני / צילום: תמר כהן
 מפגש החירום לקראת המעבר לתקציב הזמני / צילום: תמר כהן

חזקיהו, שמינה לאחרונה ועדות חריגים בין היתר לאישור תמיכות חדשות, אמר כי יוכל לגלות גמישות רבה יותר ככל שתתבהר התמונה הפוליטיתה - למשל אם יתברר שעומדת לקום ממשלה כבר בחודשי הקיץ, כך שניתן יהיה להעביר תקציב בכנסת בסביבות חודש נובמבר, כפי שמניח התרחיש האופטימי של האוצר.

פרץ, שפתח את הדיון, אמר כי "בשנים האחרונות מדינת ישראל נמצאת בתנופה חסרת תקדים. עלינו לוודא שלמרות האתגרים אנחנו נמשיך בתנופה הזו גם בעתיד הקרוב. החשב הכללי, ראש אגף תקציבים ואני נעשה ככל הניתן כדי שהמשרדים יוכלו לשמור על רמת השירותים עד לאישור התקציב".

פרץ הנחה כי פורום המנכ"לים יתכנס מעתה לעיתים תכופות, וכן הנחה על דיון המשך להצגת תוכניות עבודה עתידיות של משרדי הממשלה, בכדי לקדם שיתופי פעולה ביניהם.