צ'ק אין | ניתוח

פותחים את 2020 בפינוק: היכן נמצאים מרכזי הספא הטובים בעולם?

קיבצנו את 10 מרכזי הספא הטובים ביותר בעולם לפי דירוג שערך מגזין התיירות "Conde Nast Traveler", על בסיס דירוג הגולשים, וחלקם הגדול נמצא במרחק טיסה סביר מישראל

מרכז Ananda / צילום: שאטרסטוק
מרכז Ananda / צילום: שאטרסטוק

איזו דרך נפלאה יותר לקבל את השנה האזרחית החדשה באמצעות פינוק בספא, ואם אפשר באיזו סדנא מרגיעה - אז למה לא. בדיוק לשם כך קיבצנו את 10 מרכזי הספא הטובים ביותר בעולם לפי דירוג שערך מגזין התיירות "Conde Nast Traveler", על בסיס דירוג הגולשים. 600 אלף קוראי המגזין הדיגיטלי טרחו והצביעו ודירגו את המרכזים הטובים בעולם. המדדים שנלקחו בחשבון היו לא רק הטיפולים המוענקים ביותר אלא גם הנוף הניבט מהחלונות, השירות, פעילויות הספורט והאווירה כולה. במילה אחת: החוויה. הדירוג כלל 30 מכונים ברחבי העולם, חלקם עצמאיים וחלקם פועלים בתוך רשתות בתי מלון (יוקרתיים, אלא מה). את עשרת הגדולים, שחלקם הגדול נמצאים במרחק טיסה סביר מישראל, אנחנו מגישים לכם כאן והם בבחינת לגזור ולשמור:

במקום העשירי ממוקם ה-Cal-a-Vie שלפי התיאור שלו בדירוג, למרות שהוא נמצא במרחק של כ-65 ק"מ מהעיר סאן דייגו הוא נראה כאילו חלק מנוף כפרי צרפתי טיפוסי. ההמלצה היא לצאת לרכיבת אופניים או לקחת חלק בפעילות הגופנית שמוצעת לאורחים, לרבות כדור מים, ריקוד או פילאטיס. מה הגולשים הדגישו בעיקר: עיסוי שהוא בגדר בלתי נשכח.

Cal-a-Vie / צילום: פייסבוק
 Cal-a-Vie / צילום: פייסבוק

המקום התשיעי הולך ל-Lanserhof Tegernsee. מרכז הספא הזה הוא מהחדשניים ביותר באירופה כשהוא משתרע על שטח של כ-6,100 מ"ר. הגולשים ציינו את הנוף "שהוא עוצר נשימה" את העיצוב והארכיטקטורה, את האווירה "הרוחנית" אפילו ואת הטיפולים ההוליסטיים. במקום גם מוצעות סדנאות מגוונות דוגמת סדנת ניקוי רעלים, וסדנאות לשינה טובה ורגועה. הספא ממוקם במרינשטיין גרמניה.

Lanserhof Tegernsee / צילום: פייסבוק
 Lanserhof Tegernsee / צילום: פייסבוק

במקום השמיני נשארים בגרמניה עם Schloss Elmau, הממוקם באלפים הבווארים והמוגדר כספא דלוקס יוקרתי. המקום נבנה ב-1915 כמרכז תרבות קהילתי שאיפשר לתושבים להתנתק מהעולם החיצון - אג'נדה שקיימת לפי הגולשים גם כיום. מדובר בקומפלקס יוקרתי שמארח גם סשנים של יוגה, קונצרטים (מוסיקה קלאסית) וגם ועידות בינלאומיות. אך לא לשם כך התכנסו - הגולשים דירגו את האווירה המאוד מיוחדת והיוקרתית בטירה העתיקה הזו ואת הפינוק שבתפריט הטיפולים.

Schloss Elmau / צילום: שאטרסטוק
 Schloss Elmau / צילום: שאטרסטוק

שביעי הוא ה-Grand Resort Bad Ragaz. המעיינות התרמיים במרכז הספא הזה, הממוקם בשוויץ, זכו לתשבחות רמות על ידי הגולשים. המעיינות התגלו על ידי נזירים מקומיים במאה ה-13 והם קנו לעצמם שם עולמי כמים בעלי סגולה המסייעים בתפקודי הלב, מצבי לחץ ומחלות הקשורות במערכת העצבים. המרחצאות כוללים בריכות מקורות ובריכות הממוקמות באוויר הפתוח. תפריט הטיפולים כולל עיסויים מערביים או אסייתיים, רופאים מייעצים, מסעדות, ברים ואפילו קזינו, גם מגרש גולף מוצע לאורחים כמן גם סיורי יקבים באזור.

Grand Resort Bad Ragaz / צילום: שאטרסטוק
 Grand Resort Bad Ragaz / צילום: שאטרסטוק

במקום השישי: Palace Merano Espace Henri Chenot. המוטו של מלון הספא הזה הממוקם בדולומיטים האיטלקיים הוא "בריאות לחיים". 100 חדרים וסוויטות גן מעוצבים באווירה רומנטית, מצויידים ברצפות עץ ובשאנדלירים מפוארים שהולמים את המבנה ההיסטורי בו שוכן המלון. שיטת הטיפולים במרכז הספא מכונה Chenot והיא הומצאה לפני יותר מ-50 שנה והיא שמה דגש על אנרגיות, מרידיאנים וזרימה בין השניים באמצעות עיסוי ניקוז ששאוב ממסורת העיסויים הסינית תוך שילוב תזונתי מותאם למטופל. אימוני הספורט במקום כוללים בעיקר פעילות רגועה כמו פילאטיס והליכה בטבע.

Palace Merano Espace Henri Chenot / צילום: פייסבוק
 Palace Merano Espace Henri Chenot / צילום: פייסבוק

לטובת המקום החמישי בדירוג חוזרים לארה"ב למרכז The Ranch Malibu. זהו מרכז בריאות וספא יוקרתי שמציע סדנאות שנמשכות שבוע, עשרה ימים ושבועיים. הסדנאות הללו הוגדרו כמאתגרות לאור התכנית האינטנסיבית, שכוללת בין היתר השכמה בשעה 05:30 בבוקר בדרך לשיעור יוגה בשעה 06:00 ולהליכה בטבע לאחר מכן. התפריט למשתתפים הוא טבעוני ואורגני לעילא. המשתתפים מספרים שיצאו משם לא רק אחרי שהשילו כמה קילוגרמים אלא עם מצב גופני חיוני שבטוח תרמו לו העיסויים היומיים שקיבלו במהלך הסדנאות.

The Ranch Malibu / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר
 The Ranch Malibu / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

רביעי ברשימה נמצא מרכז ספא ביעד שלאחרונה נפתח בטיסה ישירה מישראל: סיישל. אייר סיישל, חברת התעופה המקומית השיקה טיסה ישירה מתל אביב והיא אורכת כשש שעות. ה-Six Senses Zil Pasyon ממוקם באי פליסיטה שנחשב לאחד היפים בין איי סיישל וכך גם המרכז המדובר שעטוף בנוף עוצר נשימה ובמים התכולים אליהם מביטים האורחים מבעד לחלונות הענק שבחדרים. גם האוכל שמוגש במקום זכה לשבחים מהגולשים, מהפירות שבבוקר ועד השמפניה שהוגשה בערב. טיפולי הספא על רקע הנוף הזה הם חלק בלתי נפרד מהאווירה, יחד עם תרגילי יוגה על הים.

Six Senses Zil Pasyon / צילום: מתוך יוטיוב
 Six Senses Zil Pasyon / צילום: מתוך יוטיוב

שלישית ברשימה היא ה-Vila Vita Parc. שזכתה להגדרות כמו "עוצרת נשימה", וכמי שאפופה ביופי טבעי ובאוויר הצח מהים שבעצמם מספיקים לריפוי עצמי. המקום נמצא בפורטוגל, אחת המדינות שהציגה צמיחה עצומה במספר התיירים שפוקדים אותה. המרכז שם דגש על טיפוח העור והפנים (דרך מותג הטיפוח הצרפתי סיסלי), טיפוח הגוף ואפילו טיפולי פדיקור שקנו לעצמם שם עולמי. הגישה במרכז היא "לגוף ולנפש" וזה כולל גם אימוני כושר אישיים ושיעורי יוגה באוויר הפתוח.

Vila Vita Parc / צילום: Deutsche Verm?gensberatung AG - DVAG
 Vila Vita Parc / צילום: Deutsche Verm?gensberatung AG - DVAG

במקום השני דירגו הגולשים את ה-Lake Austin Spa Resort. הדירוג הגבוה התייחס גם למיקום של המרכז על רקע נוף ציורי ולאבן שואבת לכל אוהבי הספא והרוגע באשר הם כשהם מסיירים להם בין טיפול לטיפול לבושים בחלוקים לבנים עם חיוך מרוח על הפנים. גם החדרים צוינו לטובה (מיטות נהדרות, מוצרי טיפוח מעולים) כחלק בלתי נפרד מהחוויה.

Lake Austin Spa Resort / צילום: פייסבוק
 Lake Austin Spa Resort / צילום: פייסבוק

במקום הראשון והמכובד: דירוג שלוקח אותנו למדינות המזרח עם מרכז Ananda שממוקם בהרי ההימלאיה ההודים. "אין עוד מקום כזה שבו מתקרבים לנירוונה מושלמת" כך תואר המרכז שנמצא ליד המקום שממנו פרחו היוגה, המדיטציה ואף טיפולי האיורוודה. המסורת הזו מורגשת היטב בריזורט שדוגל בגישה הוליסטית המשלבת טיפולים מהמערב ומהמזרח. המרכז משתרע על שטח של כ-7,300 מ"ר, כשהאוויר הצח והדונמים של היער הטבעי שמסביב - לא מזיקים לאווירה.