לאחר השלמת הרכישה של תיקון עולם: קנביט גייסה 26.4 מיליון שקל בהנפקת מניות

בשנה האחרונה גייסה קנביט 131 מיליון שקל - יותר מכל יתר חברות הקנאביס בבורסה בת"א יחד • תמורת ההנפקה הנוכחית תשמש להחזר הלוואות, להרחבת חוות הגידול והמפעל של תיקון עולם בציפורית ולפעילות בחו"ל אם וכאשר היצוא יותר

יפעת קריב, מנכ"לית קנביט / צילום: איל יצהר, גלובס
יפעת קריב, מנכ"לית קנביט / צילום: איל יצהר, גלובס

המשקיעים רואים בחיוב את מיזוג עסקי הקנאביס של קנביט  ותיקון עולם ישראל: בהנפקה לציבור שנערכה אמש (ד'), יום לאחר השלמת העסקה, התקבלו ביקושי יתר קטנים, וקנביט הגדילה את היקף הגיוס ל-26.4 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה במחיר שנקבע מראש, 8.5 שקלים למניה. אתמול, יום המכרז, ירדה מניית החברה ב-6% למחיר של 8.7 שקלים למניה, עדיין גבוה בכ-3% ממחיר ההנפקה.

בשבועות האחרונים גייסה קנביט סכום כולל של 68 מיליון שקל מהציבור, ממשקיעים פרטיים כולל בעלי עניין בחברה וכן משני גופים מוסדיים. בשנה האחרונה גייסה החברה סכום כולל של 131 מיליון שקל - גבוה יותר מכפי שגייסו כל יתר חברות הקנאביס בבורסה בת"א יחד. משתתפי ההנפקה לציבור שערכה החברה באפריל מופסדים 50% על השקעתם, בהתאם למגמה הכללית בתחום.

תמורת ההנפקה הנוכחית תשמש להחזר הלוואות, להשלמת הרחבת חוות הגידול ומפעל עיבוד הקנאביס של תיקון עולם באזור התעשייה ציפורית, וכן לפעילות בחו"ל, אם וכאשר היצוא יותר. רכישת פעילות תיקון עולם בישראל בוצעה תמורת סכום של 23 מיליון דולר ו-5% ממניות קנביט (ותשלום נוסף מבוסס הצלחה בהמשך). קנביט מנוהלת על-ידי יפעת קריב ונמצאת בשליטת ברק רוזן, אשר מניותיו מוחזקות בנאמנות על-ידי ירון נאור. יו"ר החברה הוא איתן בן אליהו.

כעת לקנביט כמה אתגרים - הראשון הוא להחזיר את מוצרי תיקון עולם לשוק הישראלי ולגייס מחדש את הלקוחות שעזבו את החברה כאשר הייתה בתקופת הקפאה בשל מגבלות משפטיות שהטיל משרד הבריאות על הבעלים הקודם, צחי כהן.

מטופלי האסדרה הישנה משויכים למגדל אחד וכדי לחזור לקבל מוצרים מתיקון עולם עליהם לעבור תהליך ביורוקרטי של העברת הרישיון בחזרה לחברה. זה יקרה רק במועד שבו קנביט תצליח לייצר במתקני תיקון עולם מלאי מספיק של סחורה עבור כל המעוניינים.

אתגר שני הוא להשיק היטב את המותג העצמאי קנביט, אשר מתאים למטופלי האסדרה החדשה (כיום כשליש מן המטופלים). אולם גם אם תצליח בהשגת שתי המטרות האלה, קנביט לא תוכל להצדיק את מחיר הרכישה אם לא תפעל בחו"ל. אם לא יתקבל אישור יצוא בשנה הקרובה, היא תנסה לרכוש קנאביס בחו"ל עבור שוקי חו"ל.

קנביט צופה הכנסות של 43 מיליון שקל ב-2020, מן השוק המקומי בלבד. ב-2020 היא צופה הכנסות של 140 מיליון שקל, כ-60% מהן מיצוא. ב-2024, השנה האחרונה עבורה פורסמו תחזיות, יהיו ההכנסות 319 מיליון שקל, מהם 75% מיצוא.