כלל ביוטכנולוגיה מבקשת להחליף את דירקטוריון חברת אנקיאנו

אחרי כישלון המוצר המוביל, בקופת החברה 20 מיליון דולר ותרופה לסרטן בשלבים ראשונים של הניסויים

כלל ביוטכנולוגיה , המחזיקה ב-19% ממניות חברת הטיפול בסרטן אנקיאנו (בעבר ביוקנסל), שלחה הודעה לחברה ובה דרישה לכנס אסיפה לשם החלפת ארבעה מחברי הדירקטוריון. נראה כי כת"ב מעוניינת לחזק את השליטה שלה בחברה, ושל קבוצת אקסס של לן בלווטניק, בעלת השליטה בשרשור בכת"ב. החזקתן המשותפת מהווה 40% מאנקיאנו. הצעה זו גם מקטינה את מספר הדירקטורים בחברה, ויכולה להאט את קצב שריפת המזומנים.

החברה נסחרה הבוקר (ה') לפי שווי של 10 מיליון דולר לאחר שאתמול ירדה המניה ב-2.9%.

אנקיאנו דיווחה בנובמבר על כישלון הניסוי בטיפול בסרטן שלפוחית השתן במוצר המוביל שלה, שעל בסיסו הוקמה החברה ב-2004. בתקופת ההמתנה לתוצאות, בספטמבר 2019, רכשה החברה שני מוצרים אחרים, גם הם תרופות לסרטן, ולאחר הכישלון הודיעה כי בכוונתה להתרכז בפיתוח מוצרים אלה. ואולם, עם 20 מיליון דולר בקופה, החברה עשויה לשקול אפשרויות נוספות, כגון רכישת מוצר אחר או מיזוג של חברה אחרת לתוכה.

אחד הדירקטורים המוצעים למינוי הוא מייקל רייס, מנכ"ל חברת לייף סיי, בנק השקעות וחברת קשרי משקיעים המתמחה בתחום מדעי החיים בארה"ב. לייף סיי מייצגת בשוק האמריקאי את רוב החברות של כת"ב, ומינוי של רייס מעיד על כוונת החברה לבצע עסקה לרכישה או למיזוג פעילות אחרת.

הדירקטורים אשר יעזבו את החברה הם מינויים של משקיעים פיננסיים שהשתתפו בסבב הגיוס האחרון של החברה לפני הגיוס שערכה בנאסד"ק, וביניהם היו"ר הזמני של החברה, דניסון טי. ורו מקרן Palisade האמריקאית, המחזיקה 5% מהחברה, ונציג קרן אדג'ווטר, המחזיקה גם היא כ-5%. המחזיקים הישראלים העיקריים בחברה הם קרן שביט קפיטל הישראלית, המחזיקה נכון לדיווחה האחרון כ-21%, ומיטב דש , המחזיקה 4.8% מהחברה, לאחר שמכרה חלק מהחזקותיה כמה חודשים לפני תוצאות הניסוי.