מור בית השקעות והחתם יהונתן כהן הפכו לבעלי עניין בחברת המימון גיבוי

העסקה נעשתה בדיסקאונט משמעותי של יותר מ-27% על מחיר השוק נוסף על ההטבה הגלומה באופציות

אלי לוי, מור בית השקעות \ צילום: איל יצהר
אלי לוי, מור בית השקעות \ צילום: איל יצהר

מור בית השקעות ואינפין קפיטל של יהונתן כהן רכשו יחדיו 10% ממניות חברת האשראי החוץ בנקאי גיבוי אחזקות, עם אופציות להגדיל את חלקם בחברה ל-16.6%. העסקה נעשתה בדיסקאונט משמעותי של יותר מ-27% על מחיר השוק נוסף על ההטבה הגלומה באופציות, כשהמניות שהוקצו למור  (שרוכש שלושה רבעים מהמניות והאופציות הנרכשות) ולכהן (שרוכש רבע מהעסקה) במחיר 10.34 שקל למניה לעומת מחיר של 14.25 שקל בשוק.

האופציות שניתנו לצדדים הינן במחיר מימוש שנמצא כבר עתה בתוך הכסף, ברמות של פחות מ-12 שקל למניה. כמו כן הצדדים גם במו"מ להעמדת הלוואה לחברת המימון בהיקף של 8 מיליון שקל.

המהלך מגיע יום לאחר שהחברה דיווחה על "הארכת תקופת רישיון מורחב למתן אשראי עד למוקדם מבין 30 ביוני 2020 או עד להחלטת המפקח על נותני שירותים פיננסים, לפי המוקדם מביניהם".

התמורה בעסקה תסייע לגיבוי, שבשליטת האחים אריאל ואביטל פרדו, לצמוח ולהגדיל את היקפי האשראי שהיא מעמידה, כשיתרת תיק ההלוואות שלה עמדה בסוף הרבעון השלישי השנה על רמה של 142 מיליון שקל. גיבוי איתן נסחרת לפי שווי חברה של כ-83 מיליון שקל. פעילות החברה מוזגה לשלד בורסאי הנסחר בבורסה לפני כשנה, בינואר 2019, כאשר באפריל האחרון היא גם הנפיקה אגרות חוב בהיקף של כ-51 מיליון שקל.

בעל השליטה ומנהל העסקים הראשי בחברה הוא אריאל פרדו, שמסר כי "ההשקעה מיועדת לצמיחה מידית באפיקים מתוכננים בהתאם לאסטרטגיית החברה לשנים הקרובות ולהפיכתה לשחקן מוביל ומשמעותי בתחום בשנים הקרובות". המנכ"ל הוא אבי בזורה, לשעבר מנכ"ל בנק ירושלים. ברבעון השלישי רשמה החברה הפסד גדול אך זאת משום ש"רשמה הוצאה חשבונאית רעיונית של רישום למסחר בגין רכישה במהופך".