נתניהו שינה גישה: מעדיף מפלגה אחת בימין ולא שתי מפלגות

רה"מ: "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו. שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל" • בני בגין: "לא אצביע לליכוד, בקשת החסינות מבישה"

בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך, גלובס
בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך, גלובס

ראש הממשלה נתניהו שינה את דעתו בנוגע לתצורת המפה הפוליטית בצד הימני. לפני כחודש, עוד לפני פיזור הכנסת ה-22, אמר נתניהו לפעילי ליכוד בכירים במספר שיחות שנערכו במצודת זאב, כי יש בידיו סקרים המאפשרים לליכוד לבנות בלוק של 61 מנדטים באמצעות ריצת שתי רשימות בצד הימני של המפה.

נתניהו שאף אז לראות את הבית היהודי בראשות פרץ, ביחד עם האיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ׳, מצרפים אליהם את איתמר בן גביר. במקביל הוא שאף שנפתלי בנט ואיילת שקד יצרפו אליהם את פייגלין, ושתי הרשימות הנפרדות הללו, לפי התוכנית המקורית של נתניהו, אמורות היו לגרוף שישה מנדטים כל אחת.

אולם הערב (ש') נתניהו פרסם ציוץ בטוויטר ובו כיוון הפוך לחלוטין. "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת. שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל", כתב נתניהו. בציוץ נתניהו אינו מזכיר שני גורמים בולטים ורלוונטיים: איתמר בן גביר ואיילת שקד.

"מחל זה מתן חסינות לנתניהו"

מהי הסיבה לשינוי הכיוון? במספר כלי תקשורת פורסמו החל משלשום (ה') סקרים המצביעים על קשיים בימין הפוליטי לעבור את אחוז החסימה כאשר מדובר בשתי רשימות נפרדות. הסקרים משתנים מדי כמה ימים ולכן החלטותיו של נתניהו בנושא הזה נראות כזיגזוג. גם אם יתאחדו כל רשימות הימין, אפילו בבלוק טכני תחת השם "ימינה" (למעט בן גביר) כפי שעשו במועד ב', לא ברור כיצד גוש הימין יצלח להשיג מספר העולה על 61 מנדטים.

בתוך כך, השר לשעבר בני בגין, חבר ליכוד, אמר הערב בתוכנית פגוש את העיתונות, כי לא יבחר בליכוד בבחירות הקרובות וזאת בשל הסתתרותו של נתניהו מאחורי החסינות. "בקשת החסינות של נתניהו מבישה, לא אצביע ליכוד", אמר בגין, וכינה את הפתק מחל, כמשקף ראשי תיבות של המילים "מתן חסינות לנתניהו".